Trådlösa mechs är något man kan fortsätta drömma om eller?

Permalänk
Medlem

Trådlösa mechs är något man kan fortsätta drömma om eller?

Jag har länge varit sugen på ersätta mitt trådlösa sattyg från Logitech som jag har till mitt mediacenter med ett riktigt tangentbord.

Det jag vill ha är ett 60% mech som är trådlöst, även om jag kan tänka mig ett på 40% också. Men det finns inga? Typ. Jag vet att Filco har sitt Minilla, men med sin ostandardiserade mellanslagstangent vet jag att jag kommer ångra mitt köp när det vankas nya keycaps.

HHKB har ju någon trådlös historia, men som är mer av ett fulhack med en svulst på framsidan. Och som dessutom kostar närmare 3500 kr. För dom pengarna förväntar jag mig lite mer klass.

Det är inte nödvändigt med ISO-layout heller. Jag har luskat på alla möjliga och omöjliga sidor, utan större framgång. Har jag missat något med trådlösa tangentbord? Det måste väl finnas en liten marknad för det? Mechs är ju omåttligt populära i övrigt?

Just nu överväger jag att köpa trådat. Men jag kommer väl ångra det när jag yrvaken springer runt i lägenheten och snubblar på den där förbannade kabeln som är över hela vardagsrummet. :/

Vad har ni till era mediacenter? Jag kan ju inte vara den enda i världen som vill ha ett riktigt tangentbord till sitt mediacenter?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

@Hund: Anne Pro låter som något för dig. Finns här

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@Hund: Anne Pro låter som något för dig. Finns här

Det är nästan gratis. Vad är haken?

Edit: Kvalitén. Jag läste lite reviews och dom lovordade inte kvalitén direkt. Synd!

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Rappoo KX - men alla gillar nog inte utseendet, tangenterna eller layouten. Den har också funktions-"tangenter" som en touch-bar. Kailh-brytare eller Rapoo-brytare (Kailh egentligen?). Dongle - inte Bluetooth.

Filco Convertible tenkeyless med Bluetooth. Jag har bara sett det i US-ANSI än så länge.

Matias har några trådlösa modeller i storlek mellan TKL och 60%, med sina egna brytare som är en klon av Alps.

Killen som kallar sig "Hasu" eller TMK, (känd för sin tmk_keyboard-firmware) har tillverkat en Bluetooth-mod för vanliga HHKB.
Det finns också Bluetooth-modeller bland DIY-kits för tangentbord men de är ovanliga, och en känd tillverkade av såna verkar ha tagit pengarna och stuckit.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Rappoo KX - men alla gillar nog inte utseendet, tangenterna eller layouten. Den har också funktions-"tangenter" som en touch-bar. Kailh-brytare eller Rapoo-brytare (Kailh egentligen?). Dongle - inte Bluetooth.

Filco Convertible tenkeyless med Bluetooth. Jag har bara sett det i US-ANSI än så länge.

Matias har några trådlösa modeller i storlek mellan TKL och 60%, med sina egna brytare som är en klon av Alps.

Killen som kallar sig "Hasu" eller TMK, (känd för sin tmk_keyboard-firmware) har tillverkat en Bluetooth-mod för vanliga HHKB.
Det finns också Bluetooth-modeller bland DIY-kits för tangentbord men de är ovanliga, och en känd tillverkade av såna verkar ha tagit pengarna och stuckit.

Tack för tips! Modden med HHKB kände jag till faktiskt. I övrigt var det inget som direkt lockade, tyvärr. Som det ser ut nu lutar det mot ett Poker 3 när MaxGaming.se får in dom med PBT-keycaps. Dom är ju som sagt inte trådlös, men jag har inte så mycket val med min smak av tangentbord.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.