Permalänk
Medlem

Tömning av SweC-lådan

Som rubriken lyder så lägger jag allt jockel som blir över eller som kommer fram vid röjning eller ombyggnation i en låda, som har fått namnet SweC-lådan eftersom jag oftast lägger ut det på denna marknad.

I lådan finns just nu:

Datordelar/tillbehör:
1st tangentbord, Logitech Comfort Laser, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=112537
- Grundligt rengjort med diskmaskin och sprit. Fungerar ua
1st defekt pumpreservoar, XSPC Photon 170, http://www.liontech.se/partdetail.aspx?q=p:9199406
- Pump havererat
1st Intel Celeron 336, http://www.cpu-world.com/sspec/SL/SL98W.html
- Mina pärons fd CPU, funkade bra innan jag stoppade i en starkare cpu
1st nätagg, Fractal Integra 400W, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=613942
- Köpt här på SweC marknad för att ha som reserv, ej testat
1st PCI-fläkt, Lian-Li BS-08. Oanvänd.
- Tänkte ha som nödkylning i HTPC, men den fick inte plats och behövdes ej
1st hFX Classic HTPC-chassi, innehållande..

Kablar:
1st Supra Trico RCA-RCA Coax, 1m. Digitalkabel för inkoppling av digital signal (ljud) från tex dator till förstärkare
1st Supra Trico RCA-RCA Coax, 2m. Digitalkabel för inkoppling av digital signal (ljud) från tex dator till förstärkare
1st Supra fiberkablar, Toslink-Toslink (metallkontakter), 2m lång.
1st Supra fiberkablar, Toslink-Toslink (metallkontakter), 4m lång.
1st Supra HDMI-HDMI, 1m lång.
1st Supra HDMI-HDMI, 10m lång.
2st Supra 3,5mm-2RCA, 1m långa. För inkoppling av ljud från dator till förstärkare

Lagring:
1st 2½" extern hdd, Samsung M2 portable 750G. Knappt använd.
1st 2½" intern sata ssd, Samsung 840 120GB. Min bättre hälfts gamla disk.

Nätverk:
1st 8-ports Gbit-switch, HP1410-8G. Chassi av metall.
1st 8-ports Gbit-switch, 3COM 3CGSUO8. Chassi av plast.

Övrigt:
1st batteriladdare, Compit Giga Box. Laddar AAA, AA, Baby C, Mono D och 9V. Kabel för inkoppling i bil medföljer (cigg-uttag)
1st batteriladdare, Varta Easy Energy Pocket Charger. Laddar AA och AAA (2 eller 4 samtidigt)

Här finns bilder på HTPC-chassit: http://imgbox.com/g/evNBFDSGdA
Här finns bilder på övriga grejer: http://imgbox.com/g/nkPhi2L8Ok

Emballage och kartonger har jag ungefär hur mycket som helst av så frakt av detta är inga som helst problem, köparen betalar i vanlig ordning frakten. Ska till Göteborg till jul så kan mötas upp där om det skulle bli aktuellt.
Om fler bilder önskas så tveka inte att fråga.
Skambud undanbedes och bud jag känner är för låga eller motsvarande kommer ignoreras.
Personer som köper flera grejer samtidigt har förtur.
Givetvis förbehåller jag mig rätten att sälja till vem som helst eller ej alls.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att köpa mCubed BorgFX Extension, GPU och CPU om du kan sälja de separat. Skicka ett PM om det blir aktuellt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur mycket vill du ha för dessa?

3st Supra HDMI-HDMI, 1m långa.
1st Supra HDMI-HDMI, 10m lång.
1st (inte 3) Supra 3,5mm-2RCA, 1m långa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Hur mycket vill du ha för dessa?

3st Supra HDMI-HDMI, 1m långa.
1st Supra HDMI-HDMI, 10m lång.
1st (inte 3) Supra 3,5mm-2RCA, 1m långa

Nypris på 1m HDMI låg på 349, 10m 1090 och RCA 375. Så vad sägs om 600+frakt?

Permalänk
Medlem

@SeeKer3Million: Tyvärr ej aktuellt.

Permalänk
Proffsmobbare

I vilken bollpark vill du vara med XSPC Photon 170?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

I vilken bollpark vill du vara med XSPC Photon 170?

Med tanke på vad en ny pumprackare kostar så hade jag varit glad för 400:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Nypris på 1m HDMI låg på 349, 10m 1090 och RCA 375. Så vad sägs om 600+frakt?

Lite väl mycket för mig så jag skippar 10m kabeln, skickar PM.

Permalänk
Medlem

Vad har du tänkt dig för HTPC chassit? Classic lådan.
Ser rätt intressant ut. Är alla originaltillbehör kvar?

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Regert:

Vad har du tänkt dig för HTPC chassit? Classic lådan.
Ser rätt intressant ut. Är alla originaltillbehör kvar?

Det enda som ingick som originaltillbehör var ett tomt chassi, alla heatpipes fick man köpa separat. Jag tror jag lyckades köpa alla tillbehör, och använda nästan alla av dem.
Allt som listas i punktlistan i chassit ingår. Med det går det att kyla CPU, GPU och NB (om någon nu har sån) passivt. Det som inte finns längre är skumgummidistansen till CD-lucks-fronten, den ska sitta mellan fronten och cd-enheten och syns inte efter den installerats.
1500:- så är chassit och alla grejer till den ditt

Permalänk
Medlem

@KungFredda: OK. Det låter bra. Vet du hur stora GPUS ryms i den?
Jag har en vän som gillar HTPC chassin men som också vill ha kräm i datorn, och den Silverstone vi har idag har nog inte plats för större grejer.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

@Regert: Jag blev osäker så jag fick öppna datorn och mäta. Det ryms ett 20cm kort med hdd-vaggan installerad ovanpå psu-buren. Om man tar bort hdd-vaggan så ryms det nästan ett 25cm kort (~248mm). Tar man bort både vagga och bur och installerar ett mindre agg så får det nog plats ett 30cm kort också.

Permalänk
Medlem

@KungFredda: OK! Tack!
Hm... om man tar bort vaggan finns det ingen mer plats for hdd va? (Vi kör på 3-4 HDDs, men det lär kunna bytas mot 1-2 HDD/SSD numera).

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

@Regert: Det sitter 2st vaggor i chassit, varje vagga rymmer 1st 3½" disk. Den ena sitter ovanför den optiska läsaren och den andra ovanför nätagget (svarta lådor på bilderna som finns på imgbox). Allt går att skruva loss om man inte behöver dem. Använder man inte en optisk läsare så kan man montera dit en 3½" vagga där istället (jag har tyvärr ingen sån vagga dock, men det är standard 5.25", tänk scythe hdd stabilizer). Jag hade min 2½" sdd fastskruvad mot bakplåten på datorn precis ovanför moderkortet, lite ghetto men det funkade bra plus att jag fick plats med 2st 3½" och bd-rom.

Permalänk
Medlem

1st Supra HDMI-HDMI, 10m lång.

300kr kan hämta på plats.

Permalänk
Medlem

ev. bud

Om du inte fått sålt dina diskar innan du ska ner till GBG så kan jag vara intresserad av att lossa dom ifrån dig till rätt pris. Det är alltså dessa 2 saker som jag kan vara intresserad av:
1st 2½" extern hdd, Samsung M2 portable 750G. Knappt använd.
1st 2½" intern sata ssd, Samsung 840 120GB. Min bättre hälfts gamla disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

Om du inte fått sålt dina diskar innan du ska ner till GBG så kan jag vara intresserad av att lossa dom ifrån dig till rätt pris. Det är alltså dessa 2 saker som jag kan vara intresserad av:
1st 2½" extern hdd, Samsung M2 portable 750G. Knappt använd.
1st 2½" intern sata ssd, Samsung 840 120GB. Min bättre hälfts gamla disk.

Givetvis, jag åker ner den 22a. Vi får se om något händer tills dess. Just nu ligger de i lådan och är lite ledsna över att ingen vill ha dem

Permalänk

Har du några av mCubed grejorna kvar?

Permalänk
Medlem

@ByteBitten: Hela hFX/mCubed-paketet med chassi är kvar, säljs dock ej i delar.

Permalänk

@KungFredda: Har ett chassi som jag är nöjd med, söker främst GPU-kylning. Ändrar du dig så skicka ett PM.