Världens bästa GTX 1060 :)

Permalänk
Medlem

Världens bästa GTX 1060 :)

Hej!

Säljer tre exemplar av en väldigt speciell modell GTX 1060. Här kan ni läsa mer om dem: http://www.galax.com/en/graphics-card/galax-geforce-gtx-1060-...
Tillverkad av Galax/KFA2 speciellt för deras överklockningstävling GOC (jag blev tvåa i kvalet: http://oc-esports.io/#!/round/galax_goc16_qualifier).
Korten är därmed gjorda för extrem överklockning och har mycket påkostade komponenter, strömförsörjning m.m. Särskilt binnade GPUer också för bra överklockning. Korten har samsung-minnen vilket ni inte ser på några andra kort. Ni kommer se varför de har samsungminnen längre ner
Till korten finns särskilda bios med upplåst spänning till både GPU och minnen om ni vill klocka järnet ur dom.
De har även upplåst powerlimit, överspänning och överströmskydd såklart. Särskild mjukvara kan fås där ni enkelt ställer spänning i windows.

Korten presterar mycket bra med den vanliga fabriksklockningen, se här för exempel:

Jämfört med bästa 1060 i swec test så har dessa kort 6775 i GPU-score, jämfört med 6420 i Fire strike extreme (http://www.sweclockers.com/test/22927-nvidia-geforce-gtx-1060...)
Med lite lätt överklockning så ser det riktigt fint ut:

7500 GPU-score är ju inte helt fel
Här ser ni också anledningen till att Galax har valt samsungminnen! 10 000MHz effektivt är inga problem med en liten bump på minnesspänningen på 0,1V.

Medföljande kylare är riktigt bra, ni kan säkert hitta test på den. Den används annars till 1080 och 980 Ti så den är nästan överdimensionerad för dessa kort och ljudlös i mina öron utan belastning...

Notera att två kort säljs i nästintill nyskick, medans det sista har jag använt i tävlingen och kylt med flytande kväve. Därmed det röda lagret med flytande eltejp (för att skydda mot kondens).
Det går att ta bort men är rätt pilligt. Dessutom så kommer det täckas till största del av kylare och backplate, som givetvis medföljer. Kortet jag använde är givetvis det som klockade bäst.

Korten finns i Dösjebro (nära Kävlinge/Löddeköpinge) men jag kan möta upp i Malmö under dagtid. Kan skickas mot förskottsbetalning och fraktkostnad.
Pris: 2500:- eller bud om flera är intresserade av samma kort.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt att se sådant i annons marknaden!

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk

du har PM ^^

Visa signatur

Stay Hungry, Stay Foolish - Steve Jobs

Permalänk

Budar 2500 SEK & frakt för ett av korten.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bjuder 2,5k + frakt

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hur blir det med kylförmågan med tejpen på? Tänker på minnena. Om jag tolkar rätt så sitter det redan en kylfläns på VRM och där är det ingen tejp under misstänker jag?

Permalänk
Medlem

@Rauf: Bjuder 2500kr för ett utav korten med kylare på och avhämtning i Malmö

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hur blir det med kylförmågan med tejpen på? Tänker på minnena. Om jag tolkar rätt så sitter det redan en kylfläns på VRM och där är det ingen tejp under misstänker jag?

Nej, ingen tejp över VRMs. Det funkar fint med tejpen på minnena, det är inget tjockt lager. Har ett 980 Ti Matrix som är behandlat lika dant och det funkar fint. Men det är lätt att ta bort det lokalt om man vill. Det är mest om man vill ta bort de allra minsta resterna över hela kortet som det är pilligt att ta bort.

Det finns fler intresserade än vad jag har kort just nu. Som jag ser det så har följande bäst och först bud (avhämtning prioriteras dock vid samma pris):
thomson: 2500kr + avhämtning för ett icke rött kort
PhilipNordvart: 2500 + frakt
huttala: intresserad av det röda?

Skriv om ni kan tänka er det kortet som är behandlat med röd eltejp, eller om ni bara är intresserade av de obehandlade korten.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag är intresserad, och det röda kortet går bra.
Lite orolig över LN2 clockningen och vad den kan ha orsakat bara.

Hur ser det ut med 24/7 clocks, är det något du testat på korten? Eller är 3dmark resultatet från LN2 sessionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag är intresserad, och det röda kortet går bra.
Lite orolig över LN2 clockningen och vad den kan ha orsakat bara.

Hur ser det ut med 24/7 clocks, är det något du testat på korten? Eller är 3dmark resultatet från LN2 sessionen?

Resultatet i annonsen är bara en snabb klockning med standardvolt till GPU (dock +0,1V till minnena) som jag gjorde på ett av de icke behandlade korten. Inte maxat, men jag tror inte det går sådär väldigt mycket högre för 24/7. Här är vad det bästa kortet gjorde på flytande kväve:

.
Observera att jag dock behåller det bästa kortet, som är det som är kört mest på flytande kväve. Det kortet som är behandlat med röd eltejp som jag har till salu är det näst bästa, och det har jag bara kört en kort stund på kväve för att testa vilket som var bäst. Det är kört i max 1.5V till GPU, vilket är helt ofarligt. Grejen med Pascal är att de inte gillar så hög spänning, så de är rätt säkra att köra flytande kväve på. Maxwell (980 Ti t.ex.) skalade upp till 1.8V+ och då fanns det ju en risk att bränna dem.

Permalänk

2600 sek & frakt för ett kort utan tejp. Finns det någon tidpunkt för budstopp?

Permalänk
Medlem

Status:

Ett kort utan tejp är sålt till @thomson. Överlämnas imorgon.
Andra kortet utan tejp leder @Player-11 på 2600kr + frakt
Kortet med röd tejp verkar @huttala vara intresserad av. Utgår från 2500kr + frakt

Kör budgivning dagen ut på resterande två kort.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag får ta och avböja. Hittade ett GTX 1070 billigt och det fick bli ett sånt istället.

Permalänk
Medlem

Båda korten som inte är behandlade är sålda.
2000 kr för det röda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rauf:

Båda korten som inte är behandlade är sålda.
2000 kr för det röda?

Det är bara att du haft liquid tape på den och sen ett kväveblock? Har du kört den med originalkylaren med efter bara som test att allt är ok?

Permalänk
Medlem

Ja, jag monterar på kylaren och flashar tillbaka stock bios och testar så allt är ok innan jag skickar kortet.

Permalänk

Är intresserad av det röda om du inte sålt det, skickade ett pm

Permalänk
Medlem

Samma här, säg till hur tested gick och låt OC BIOSet ligga kvar

Permalänk
Medlem

mackan_93 har bjudit 2100 inkl frakt (frakten går på 199) men jag har inte hört något sen igår... Kortet är testat och fungerar som det ska!

Permalänk
Medlem

@Rauf:

Bara det röda som var kvar nu eller?
Jag bjuder 2300 + frakt för det om det inte är för sent.

Permalänk
Medlem

Alla kort sålda och betalda! Om det är fler som vill köpa så kommer jag sälja två-tre kort till runt jul. Får nya kort i finalen i tävlingen...lägger upp en ny annons när det blir dags.
http://x.hwbot.org/event/goc-finals-wuhan-china-december-2016...

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Rauf:

Alla kort sålda och betalda! Om det är fler som vill köpa så kommer jag sälja två-tre kort till runt jul. Får nya kort i finalen i tävlingen...lägger upp en ny annons när det blir dags.
http://x.hwbot.org/event/goc-finals-wuhan-china-december-2016...

Häftigt!! Lycka till!