[BF1] Öppen spelkväll med Geeks Gaming (Hardcore) - 19:00 16 Nov!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

[BF1] Öppen spelkväll med Geeks Gaming (Hardcore) - 19:00 16 Nov!

Kvällen till ära har Dice även släppt Hardcore Mode för att vi skall kunna testa detta!

Rengör bössan, fäst bajonetten och sadla upp! För ikväll behöver vi assistans i fält!
Uppställning i skoordning sker som vanligt klockan 19:00teamspeak.geeksgaming.se så härjar på slagfältet i god laganda!

Har man skaffat sig skoskav, inte skaffat en egen bössa eller har andra förhinder att ge sig ut i fält kan man följa händelserna på slagfältet via vår alldeles egna utkikspost GeeksLive på twitch.

https://www.twitch.tv/geekslive/v/101446812/

Alla är välkomna att mönstra, det enda vi kräver är trevlig stämning och respekt för varandra. Även om man är blyg och inte vill använda radion är det okej att komma in på teamspeak och bara panga så ses vi i skyttegravarna!
#Spelkväll #Geekslive #Geeksgaming #BF1

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kommer sitta som klistrad framför skärmen

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Tittar in!

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Permalänk
Medlem

nu ska det pangas Men tycker att geeks gaming borde byta till discord, själv ser jag inga fördelar med ts3

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Entusiast

Vore skoj... men då lär man ju ha nån "vän" så man kan hoppa in på någon

@DavidtheDoom har ni full squad ni som tjabbar live?

Permalänk
Skrivet av Noob I am:

nu ska det pangas Men tycker att geeks gaming borde byta till discord, själv ser jag inga fördelar med ts3

Helt klart! Discord > ts3

Visa signatur

System: 2500K @4.1GHz, GTX 780, 8GB DDR3 @1866MHz

Permalänk

Vilken server?

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

Kul! Ursäkta smått offtopic men finns det liknande events för oss som spelar på PS4?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Zpnk:

Vore skoj... men då lär man ju ha nån "vän" så man kan hoppa in på någon

@DavidtheDoom har ni full squad ni som tjabbar live?

Jag kommer ta "ledigt" ikväll från stream och jobba med andra grejer Så som det ser ut så kommer det bli mer än en squad som trillar in. Förhoppningen är väl att fylla en hel server! =D

Kikar man in på Teamspeak kan man få Server-ID/IP/Namn men detta kommer även gå att få genom någon av våra admins som medverkar och genom stream:en såklart!

Skrivet av Noob I am:

nu ska det pangas Men tycker att geeks gaming borde byta till discord, själv ser jag inga fördelar med ts3

Skrivet av ManligaMärta:

Helt klart! Discord > ts3

Vi kikar löpande på Discord och vi bytte från Mumble till Teamspeak just av anledningen att göra det smidigare för användarna. Dock har ju Discord seglat upp starkt och det är något vi kollar på. Troligen sker inget byte de närmsta månaderna men vi kommer som sagt kika på det efter jul!

Skrivet av in a bodybag:

Vilken server?

Detta bestäms under kvällens gång. Det är ju lite nytt med Hardcore då det släpptes kl 13 idag så de som håller i spelkvällen i "skarpt läge" har inte riktigt hunnit titta på det.

Skrivet av Nigindraux:

Kul! Ursäkta smått offtopic men finns det liknande events för oss som spelar på PS4?

Idagsläget har vi inga konsoll-spelkvällar då det är lite krångligare att styra upp det. Men vem vet vad som sker i framtiden? Vi har ju streamat några spel som är konsolexklusiva kan dock vara värt att nämna så det finns ju de av oss som äger konsol.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Entusiast

Grafikbuggar med de två äldre drivarna... nyaste har det rapporterats om så den struntade jag i

Åkte på en kick pga team killing, var ju inte kanonlätt att se vilka som var teammates när man flög

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Grafikbuggar med de två äldre drivarna... nyaste har det rapporterats om så den struntade jag i

Åkte på en kick pga team killing, var ju inte kanonlätt att se vilka som var teammates när man flög

Med tanke på dina förmodligen höga grafik inställningar och skärmen så borde du se haha, grym setup !

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Entusiast
Skrivet av affeiorby:

Med tanke på dina förmodligen höga grafik inställningar och skärmen så borde du se haha, grym setup !

Se signatur

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Zpnk:

Se signatur

Inga dåliga grejer, hur rullar BF1 på riggen när drivers inte är paj?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Entusiast

Dra åt helvete vad mitt tangentbord hördes märkte jag nu när jag kollade klippet, micen lät fan inte heller bra... ber verkligen om ursäkt

"Köp mekaniskt... det är så bra"

Efter en massa satans pillrande med inställningar så tror jag att jag fått till det ganska hyfsat... lite för sent dock

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DavidtheDoom:

Inga dåliga grejer, hur rullar BF1 på riggen när drivers inte är paj?

Jo för fan, rullar på riktigt fint. Ligger på allt mellan 100-200 fps beroende på vad som händer på skärmen... kör 3440x1440 och har high på det mesta och ultra på mesh har jag för mig

Permalänk
Medlem

Med min rigg ligger jag på 70+fps konstant efter senaste updaten med allt på högsta @ 1920x1200 med 125% resolution scale. Helt klart nöjd med detta resultatet för ett begagnat grafikkort (i signaturen) för 1500kr ink frakt

Funderade på att köpa ett 1070 först, men kändes ganska meningslöst till mina övriga delar som är 3-4 år gamla.

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk

@Zpnk: det var den jag syftade på haha

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Entusiast

@affeiorby jag läste o tolkade din mening helt galet... var det ölen månntro?

Skickades från m.sweclockers.com