Köpråd laptop med bra skärm max 7500

Permalänk
Medlem

Köpråd laptop med bra skärm max 7500

Har suttit och stirrat på prisjakt och diverse recensioner tills ögonen börjar gå i kors så nu behöver jag er hjälp

Jag är ute efter en Laptop med 15.6" skärm
Den ska användas mestadels till webdesign, surf, eventuellt enklare spel, men fokus är på att datorn ska användas till arbete.

Viktiga saker jag vill laptopen ska ha:

+ Bra skärm med MATT finish
+ SSD
+ 8GB Ram
+ Bakgrundsbelyst tangentbord (Kanske minskar urvalet kraftigt, men kommit fram till att jag inte klarar mig utan detta)
+ Vettig processor

Maxpris 7500 kr.

Fokus är först och främst på skärmen. Och det är även här jag känner mig mest "lost". IPS panel känns ju som något som borde vara givet. Man jag är inte säker på hur det ligger till bland laptops. Bland budget och mellansegmentet kanske en bra TN-panel kan vara bättre än en medioker IPS-panel? Det är inte hyperviktigt att den har perfekt färgåtergivning, men bra betraktningsvinklar, och någorlunda svärta/kontrast är ett måste + om den är någorlunda ljusstark också.

Har kikat en del på denna: http://cdon.se/hemelektronik/acer-v3-574g-57lf-15-6-barbar-da...
Verkar ha nästan allt jag vill ha. Acer är dock något som klingar lite illa i mina öron gällande kvalitet, kanske har dom bättrat sig?