Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
GG Serverparts

GG Serverparts

GG Serverparts

Hej

Några här på forumet kanske redan är bekanta med oss.
Vi säljer som namnet hintar om servrar och tillbehör, främst begagnad utrustning.

Tanken med denna tråd är att ni ska kunna ställa frågor om aktuella produkter vi saluför
samt även att ge oss tips på produkter som ni skulle vilja se i vårt sortiment framöver.

Med vänliga hälsningar
Gottfrid Garp
GG Serverparts

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GGSP:

GG Serverparts

Hej

Några här på forumet kanske redan är bekanta med oss.
Vi säljer som namnet hintar om servrar och tillbehör, främst begagnad utrustning.

Tanken med denna tråd är att ni ska kunna ställa frågor om aktuella produkter vi saluför
samt även att ge oss tips på produkter som ni skulle vilja se i vårt sortiment framöver.

Med vänliga hälsningar
Gottfrid Garp
GG Serverparts

http://ggsp.se/socket-2011/889-intel-xeon-e5-2670-8core-s-201...

Funkar denna bra vill inte lägga pengar på den om den kanske är något fel på den?

Har redan en sån och behöver en till dock så måste jag köpa mer ram men vet inte vart jag kan få tag på dom ram.

Säljer ni ram minne?

Någon måste vara den första som skriver här. xD

Säg till mig när ni får in någon Intel Xeon E5-2690v2?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
GG Serverparts

@superegg:
Kul att det är någon som vågar ta första inlägget

Dessa fungerar fint, en notering här är dock att E5-2670 finns i flera revisioner och om du kör 2 CPUer vill du helst ha matchade, då det annars kan bli problem, så ta gärna en titt på vad du har för CPU installerad sen innan.
De som vi har i lager just nu är SR0KX (C2).
SR0H8 (C1) som är den tidigare revisionen av denna CPU har vi ej i dagsläget.

Vi säljer givetvis även ramminne, se nedan direktlänk för de DDR3 minnen som vi har i lager.
http://ggsp.se/23-ddr3?orderby=price&orderway=asc

Hälsningar
Gottfrid
GG Serverparts

Permalänk
Medlem

hej GG serverparts!
Inte för att vara sån men jag tycker era priser är lite "drömpriser" till och från t.e.x såg att ni säljer en compaq deskpro för 995kr det är väl lite väl mycket för en sådan maskin?

Men annars skönt att det ni har så mycket delar att tillhandahålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

hej GG serverparts!
Inte för att vara sån men jag tycker era priser är lite "drömpriser" till och från t.e.x såg att ni säljer en compaq deskpro för 995kr det är väl lite väl mycket för en sådan maskin?

Oavsett ålder på grejerna så måste de ju stå för viss garanti, och grejerna är rimligtvis inte nystädade när de kommer in till dem. Så någon timmas arbetstid på burken, följt av ett batteri automatiska tester, och resultatkontroll. Jag tror att den burken är en strykare för om man överhuvudtaget gör någon vinst.
Och, ett företag som behöver en utbytesburk till en robot av något slag, skulle inte tveka för en sekund.
Hade det varit en Tulatin PIII-S, (gärna 1.4gHz) baserad burk, hade jag köpt den till entusiastsamlingen...Det största problemet för någon potentiell kund är nog den dåliga tillgängligheten på pATA diskar. Det hade fått bli någon flashrambaserad eBay-lösning.

Problemet är att precis som du skriver så är burken inte "värd" det, men för rätt kund kan den vara ovärderlig, och att de inte bara har hivat den är tacksamt, den dagen man behöver en.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv

@-=Mr_B=-

Eller alternativ till företaget som behöver en utbytes burk. En privatperson som vill spela äldre titlar nativt istället för att använda patchade GoG versioner eller leka runt med emulatorer/virtualisering som ändå inte har fullt stöd för allting. Så amen till att för någon kommer de där 995:- vara en struntsumma och helt klart värt det i deras ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Oavsett ålder på grejerna så måste de ju stå för viss garanti, och grejerna är rimligtvis inte nystädade när de kommer in till dem. Så någon timmas arbetstid på burken, följt av ett batteri automatiska tester, och resultatkontroll. Jag tror att den burken är en strykare för om man överhuvudtaget gör någon vinst.
Och, ett företag som behöver en utbytesburk till en robot av något slag, skulle inte tveka för en sekund.
Hade det varit en Tulatin PIII-S, (gärna 1.4gHz) baserad burk, hade jag köpt den till entusiastsamlingen...Det största problemet för någon potentiell kund är nog den dåliga tillgängligheten på pATA diskar. Det hade fått bli någon flashrambaserad eBay-lösning.

Problemet är att precis som du skriver så är burken inte "värd" det, men för rätt kund kan den vara ovärderlig, och att de inte bara har hivat den är tacksamt, den dagen man behöver en.
B!

När du skriver det på det viset så kan jag helt klart förstå priset, om det är något företag som behöver en sådan maskin till nått obskyrt robot projekt så kollar dom ju inte så mycket på just priset, då dom behöver den maskinen helst igår

Permalänk
Medlem

Jag är som sagt skeptisk till om den burken överhuvudtaget ger någon vinst, (Rätt säker på att den har varit listad som betydligt dyrare, men iom att de burkarna mer och mer redan blivit utbytta, så minskar ju antalet potensiella köpare, och skåpmat blir man inte rik på, så det kan vara fråga om att sälja den billigt, för att få in något alls.) men jag är lite förvånad över att de inte erbjuder någon lösning på lagring till den. En image inblåst på disken får man rimligtvis ordna själv, men ett komplett system torde vara mer attraktivt, och de hade ju bara behövt ha det som "tips" på köp till utrustning, typ transparent pATA till sATA brygga, och små sATA diskar, eller SSD'er. Det bör dock vara SSD'er som sköter underhållet helt internt själv, eftersom TRIM inte stöds i OS som bör vara aktuellt i så gamla burkar. Men jag antar att de har valt bort det alternativet helt enkelt eftersom kombinationerna av olika sorters hårdvara hade gjort att de fick lagerföra ett stort sortiment udda grejer de kanske aldrig blir av med.

Oavsett, jag tror jag ska hålla ögonen på deras butik, det ger mig ett alternativ nästa gång någon föråldrad hårdvara skiter på sig. Dyrare än Blocket, Tradera / eBay, men någon annan har redan gjort grovjobbet. Och det är inte jag som betalar i alla fall ;- )
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GGSP:

@superegg:
Kul att det är någon som vågar ta första inlägget

Dessa fungerar fint, en notering här är dock att E5-2670 finns i flera revisioner och om du kör 2 CPUer vill du helst ha matchade, då det annars kan bli problem, så ta gärna en titt på vad du har för CPU installerad sen innan.
De som vi har i lager just nu är SR0KX (C2).
SR0H8 (C1) som är den tidigare revisionen av denna CPU har vi ej i dagsläget.

Vi säljer givetvis även ramminne, se nedan direktlänk för de DDR3 minnen som vi har i lager.
http://ggsp.se/23-ddr3?orderby=price&orderway=asc

Hälsningar
Gottfrid
GG Serverparts

hahah kom på att jag hade E5-2680 och inte E5-2670 (BX80621E52680).

Finns det flera revisioner på denna med och vart kolla man nummer på den?

Har ni denna ram minne M393B2G70BH0-YK0?

För om jag inte hitta rätt ram minne så kan jag glömma att köpa en extra CPU.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
GG Serverparts

@superegg:
Finns två revisioner av E5-2680 med
C1 - SR0GY
C2 - SR0KH
Du kan kolla vilken revision du har med programmet CPU-Z

Tyvärr har vi inte de ramminnena som du efterfrågar i lager i dagsläget

@-=Mr_B=-:
Fick in en drös med äldra PATA

@crash:
Vi försöker att hålla en rimlig nivå på priserna och ett brett sortiment så att vi tilltalar både företag och privatpersoner.
ibland händer det att vi rensar ut prylar som stått på hyllan för länge eller med mindre defekter som vi inte vill sälja till fullpris och då hamnar dessa på Tradera med 1:- i utrop för att göra plats för annan rolig hårdvara.

Hälsningar
Gottfrid
GG Serverparts

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GGSP:

@superegg:
Finns två revisioner av E5-2680 med
C1 - SR0GY
C2 - SR0KH
Du kan kolla vilken revision du har med programmet CPU-Z

Tyvärr har vi inte de ramminnena som du efterfrågar i lager i dagsläget

Hälsningar
Gottfrid
GG Serverparts

Går det att se det när man kör med EXSI?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Revision C1 / C2 borde du kunna se den vägen.
Själv är jag lite extra paranoid och kollar alltid koden på substratet, men i det här fallet verkar det inte finnas mer än två varianter, så det borde duga.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Jag tror du får köra CPU-Z i en klient, eller hitta något som läser ut "Core steping" ( C0-C2) eller "CPUID". (206D5, 206D6, 206D7)
Det finns 6 kända "versioner" av din CPU, varav 4 är "Engineering sample"
QB79 (C0, ES)
QBEB (C1, ES)
SR0GY (C1)
QBUD (C2, ES)
SR0KH (C2)
QAR7 (?, ES)

Har du otur, och sitter på en ES, kan det vara svårare / dyrare att hitta en kompis. Det "borde" fungera med samma stepping icke ES, men vill man inte chansa på det är det eBay som gäller. Om GG Serverparts skulle få tag i någon tror jag inte de skulle annonsera ut, och sälja den i alla fall. Är man lite petig är ES chipen fortfarande Intels egendom, och vem som än fått ut dem från början har inte tillstånd att låta dem flyta vidare.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag tror du får köra CPU-Z i en klient, eller hitta något som läser ut "Core steping" ( C0-C2) eller "CPUID". (206D5, 206D6, 206D7)
Det finns 6 kända "versioner" av din CPU, varav 4 är "Engineering sample"
QB79 (C0, ES)
QBEB (C1, ES)
SR0GY (C1)
QBUD (C2, ES)
SR0KH (C2)
QAR7 (?, ES)

Har du otur, och sitter på en ES, kan det vara svårare / dyrare att hitta en kompis. Det "borde" fungera med samma stepping icke ES, men vill man inte chansa på det är det eBay som gäller. Om GG Serverparts skulle få tag i någon tror jag inte de skulle annonsera ut, och sälja den i alla fall. Är man lite petig är ES chipen fortfarande Intels egendom, och vem som än fått ut dem från början har inte tillstånd att låta dem flyta vidare.
B!

Så dom får inte sälja vidare ES och hur kommer det sig?

Känner du inte till något program som är till för Linux annans måste jag installera Windows (VM)?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Eller så öppnar du servern din och tar bort kylaren och kollar vilken revision du har

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag tror du får köra CPU-Z i en klient, eller hitta något som läser ut "Core steping" ( C0-C2) eller "CPUID". (206D5, 206D6, 206D7)
Det finns 6 kända "versioner" av din CPU, varav 4 är "Engineering sample"
QB79 (C0, ES)
QBEB (C1, ES)
SR0GY (C1)
QBUD (C2, ES)
SR0KH (C2)
QAR7 (?, ES)

Har du otur, och sitter på en ES, kan det vara svårare / dyrare att hitta en kompis. Det "borde" fungera med samma stepping icke ES, men vill man inte chansa på det är det eBay som gäller. Om GG Serverparts skulle få tag i någon tror jag inte de skulle annonsera ut, och sälja den i alla fall. Är man lite petig är ES chipen fortfarande Intels egendom, och vem som än fått ut dem från början har inte tillstånd att låta dem flyta vidare.
B!

Till slut så fick jag in programmet och lyckas ta en bild.

Vad jag fattar det som så är det SR0KH denna jag har?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Det ser så ut, japp. Det skulle kunna vara en QBUD med, men det är osannolikt, eftersom de är ovanliga, och en sådan "borde" rapportera (ES) längst bak i "Specifikation" rutan. Så du bör ha en som matchar deras lager.
Lycka till.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.