AMD släpper drivrutin för Battlefield 1

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper drivrutin för Battlefield 1

Senaste delen i den populära Battlefield-serien är nu lanserad och i samband med detta släpper AMD en ny drivrutin, som erbjuder optimeringar för spelet samt en rad buggfixar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Sweet, installerat och klart!

Permalänk
Medlem

även Nvidia har släppt sin nya nu 375.57

/Chili

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G

Permalänk
Medlem

Hejsan anders190,

Skrivet av anon5930:

Sweet, installerat och klart!

Klockrent!
Märker du några skillnader?
Fler FPS, stabilare, etc?

Permalänk
Medlem

Min amd kontrollpanel la av att fungera med denna versionen.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan anders190,
Klockrent!
Märker du några skillnader?
Fler FPS, stabilare, etc?

Provade aldrig spelet innan jag installerade den nyaste så osäker på om det blev någon skillnad. Var uppe vid midnatt för att testa men slutade med att jag var för trött. Och nu på dagen har jag inte haft möjlighet förrens nu. Provar SP-kampanjen och verkar fungera rätt hyffsat där. Inga märkbara problem mer än att jag nog behöver sänka grafikinställningarna något när jag väl drar igång MP. Lite väl generöst med allt på Ultra som standard ihop med 2560x1440 i upplösning med mitt halv-antika R9 290.

Lär väl testas ett par timmar men här verkar det gå bra iallafall. Radeon-inställningar fungerar bra också, till skillnad från användaren ovan. Installerade bara rakt över befintlig installation och startade om så ingen städning av något slag.

Permalänk
Medlem

Det vore ju trevligt om drivrutinerna fixar problemen som finns när man kör DX12

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av dunis90:

Det vore ju trevligt om drivrutinerna fixar problemen som finns när man kör DX12

Det lär ju inte hända eftersom mycket av jobbet som gjordes av drivrutiner i DX11 nu sköts av spelmotorn själv i DX12?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A