Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Varmit rifle och skott i huvudet på kaniner ger perfekta pälsar om dom är 3 stjärninga

Skott i huvudet känns ju fel dock men det är det som gäller inte hjärta/lung?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tog upp detta igen. November var sista gången jag lirade det. Minns inte att det var så här görsnyggt. Tur det med såna transportsträckor kartorna gör det intressant.

Fascinerande också hur hardcore det är på sina håll med challenges. Försöka fixa 3 perfekta kaninpälsar var ju lättare sagt än gjort. Vet inte hur formeln ser ut. Man ska ha så svag bössa som möjligt men träffa hjärtat för snabb död. Eller kan man ha kraftfullare ammunition det enda viktiga är att den dör direkt efter att ha träffat hjärta/lungor?

Har försökt spotta men även bra kaniner kan bli kassa om de tycker man skjuter för dåligt även om man bara skjuter ett skott.

Sen så är inte trappers utmärkta så man måste veta exakt var de finns. Så oftast hinner pälsarna bli kass. Sköt en legendary coyote också som jag tappade då jag gjorde ett huvuduppdrag

När man kommit så pass långt så man kan göra affärer med en "fence" ska man skaffa Buck Antler Trinket som gör alla pälsar ett snäpp bättre så blir mycket enklare att få perfekta.

Håller mig från att spela RDR2 igen på ett tag och kommer vänta tills i vinter när jag köpt nytt grafikkort.
Förhoppningsvis kan man smeta på med lite bättre grafik och upplösning då

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Betalar ni era bountys eller försvinner de med tiden om man lyckas ligga lågt ett tag? Fortfarande inga kaninpälsar. Det här är banne mig mer hardcore än the hunter

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ni som spelat på PC med både kontroller och mus/tangentbord, hur upplever ni dom båda?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ni som spelat på PC med både kontroller och mus/tangentbord, hur upplever ni dom båda?

Som i tidigare titlar så är skjutandet lättare med mus/tangentbord. Ridandet går bra nog också. Känns lite bättre med gamepad dock.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Skott i huvudet känns ju fel dock men det är det som gäller inte hjärta/lung?

Spelet bryr sig inte om hjärta/lung skott vad jag sett, brukar bara panga i huvudet på 3stjärninga djur för att få perfect pelts

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Kul spel! Startade upp liret och varför i hela friden kommer en tennessee walker? Går till camp ser inte min Ratata arabiskt fullblod där. Går till stable har två tennessee walkers helt plötsligt men ingen Ratata :(. Vet inte om det går köpa något till arabiskt fullblod eller om de nu tror min omdöpta tennessee slug är en

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Bara jag som har problem med att spelet "flimrar" till då och då? Tydligen ett rätt vanligt problem efter senaste patchen. Jag köpte dock spelet för någon vecka sedan.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Hade inte den buggen. Jag är lite besviken på spelet ändå. Skyhöga produktionsvärden och ingenting är ju jättefel men jösses va intetsägande och lättglömd bagatell. Inte ledsen att jag lirade det men jag är jätteglad det är över och finner ingen drive alls att försöka hitta alla skatter etc. När man gjort storyn totalt finito.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag orkade bara ungefär lite mer än halva, Försökte gilla det och pressa mig själv till att spela men det blev kändes bara som ett obetalt jobb när jag spelade så la ner och tog bort det, fick endel speltimmar för mina 600:- men spelet är rätt segt.

Permalänk
Inaktiv

Ni som spelar på PC kan gärna lägga till mig så lirar vi ihop online https://steamcommunity.com/id/crazytoee

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon321431:

Ni som spelar på PC kan gärna lägga till mig så lirar vi ihop online https://steamcommunity.com/id/crazytoee

Jag spelar fortfarande lite då och då. Kör du med handkontroll eller mus+tangentbord?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nordinho:

Jag spelar fortfarande lite då och då. Kör du med handkontroll eller mus+tangentbord?

Mus och tangentbord.

Permalänk
Avstängd

Har börjat köra lite online nu senaste veckan, hade lyckats packa hästen full med massa skinn och så rider jag ner för ett stup och hästen tvärdör😟
Som tur är så hittar jag en vildhäst bara en bit bort och när jag rider runt och försöker hitta tillbaka till min gamla häst så lyckas jag rida ner för en backe och hästen halkar in i en sten och tvärdör också😫

Två hästar på tio minuter, kanske ska börja med ridkörkort eller nåt. Så nu är jag mitt ute i ingenstans utan häst så då stängde jag av, fan fan fan. 😤

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Red Dead Online kommer kosta 5 euro från 1 december! Gäller till 15 februari. Endast onlineläget men man kan köpa till story mode i efterhand. Gäller på alla plattformar:

https://www.rockstargames.com/newswire/article/61801/get-red-...

Kommer även en uppdatering till bounty hunter rollen snart. Så ifall ni vill få in ett par kompisar är 5 euro sjukt prisvärt!

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Entash:

Red Dead Online kommer kosta 5 euro från 1 december! Gäller till 15 februari. Endast onlineläget men man kan köpa till story mode i efterhand. Gäller på alla plattformar:

https://www.rockstargames.com/newswire/article/61801/get-red-...

Kommer även en uppdatering till bounty hunter rollen snart. Så ifall ni vill få in ett par kompisar är 5 euro sjukt prisvärt!

Haha, helt omvänt från vad jag vill ha.
Kan man inte köpa story mode snorbilligt nånstans och helt ignorera online-biten?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hur jobbigt blir spelet när man går fullt bad guy? Spelade hela på PC release som god men nu rånar jag lite, mördar istället för att hjälpa osv men man samlar på sig bountys direkt så blir genast svårare att köpa nödvändigheter. Är bara 15% in

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa spelet på psn nu när det är 65% rabatt på special edition. Däremot så väntar jag hellre om det kommer en remaster till ps5 framöver. Vad tror ni? Jag har redan spelat igenom det en gång precis när det släpptes på en vanlig ps4, men är sugen på att spela om det.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet nu och håller på och ladda ner i Epic game launcher.
Är det någon som vet hur stor nedladdningen är?
Just nu står det 227 GB och med mitt ~20Mbit så kommer ju detta hålla på till nästa helg...
Har googlat och sett 80-105 GB, så vad gäller egentligen?

Edit: på 16 timmar ca har 94GB laddats ner och den säger att det är 64% jeeeesus.

Edit2: nu blev den klar, strax över 110GB tror jag det blev, märkte inte när den blev klar exakt mappen tar 118GB i alla fall.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Inaktiv

DLSS-uppdateringen har släppts under dagen. Ca 5,5GB. Inte provat själv ännu.

Permalänk

köpte på mig Ultimate Edition nu när priset på Steam var helt ok, 54 euro, gick bra att kopiera över sparfilerna från "test versionen" har hunnit 25% så har en hel del kvar, nice att man tajma DLSS uppdateringen.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Trevligt med DLSS! Gjorde rätt mycket även om det gick att få flyt med fin grafik även innan patchen.

Sörjer lite över att vi aldrig kommer att få ett Singleplayer-DLC. Finns sjukt mycket potential. Tänk bara på en tur ner till Mexiko eller varför inte ett DLC där du spelar som någon spännande karaktär i "gänget".

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kampis:

Jag orkade bara ungefär lite mer än halva, Försökte gilla det och pressa mig själv till att spela men det blev kändes bara som ett obetalt jobb när jag spelade så la ner och tog bort det, fick endel speltimmar för mina 600:- men spelet är rätt segt.

Haha, känner precis likadant. Rikrigt överskattat spel.
Lite kejsarens nya kläder..

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Ni som spelat på PC med både kontroller och mus/tangentbord, hur upplever ni dom båda?

Föredrar Controller pga att alla knappar och funktioner finns närs till hands whereas tangentbord måste man sträcka sig för att trycka på L eller M.
Styrning av menyer som player menu, karta eller satchel är konstigt, om man ska använda WASD, piltangenter eller mus.
Det som knäcker det för mig är att kameran är offset över axeln vilket försvårar det för mig att sikta ordentligt.
Däremot måste man trycka på X eller A med dosan för att spurta vilket är en unforgivable. Jag använder en workaround vilket gör det spelbart.

Permalänk

THE WORKAROUND

Spelar du med controller eller dosa? Är du trött på att trycka X eller A 1000 gånger för att sprint eller spurta? Det finns en lösning!
Gå in på inställningarna och ändra din controller layout till Standard FPS. Nu kan du spurta som du gör på call of duty! genom att tryck den vänstra spaken en gång börjar du springa. tryck en gång till så spurtar du! Din tumme kommer tacka dig och du kan styra kameran igen medans du springer!
Det funkar inte på hästar...
... om du inte spelar på PC!

Steam ger dig möjlighet att skapa nya controller layouts som du kan byta till när du spelar. I vårt exempel vill vi rida hästen snabbt utan att förstöra vår tumme. Vänstra spakens yttersta punkt kan bli sin egen knapp, skift knappen för att rida hästen snabbt.
Skapa en Shift Mode eller vad det heter som du kan byta till när du vill rida utan att spam-trycka A eller X knappen. Jättebra!

Så länge du har Steam, ja. Om du som mig har Rockstar Games Social Club Launcher eller vad det nu ska kallas måste du först lägga till RSG Launcher som spel i ditt Steam Library. Då kan du använda custom layouts och andra funktioner från Steam Controller i Red Dead Redemption 2 (även GTA V äsch fy att man måste spamma knappen för at spurta med controller)

Hade gjort en egen tråd med bilder och allt men just nu är min dator inte fullt fungerande. Men alla förtjänar att spela Red Dead Redemption 2 med friska och utvilade tummar!

Permalänk
Medlem

Nyligen dragit igång RDR2 igen och tänkte fortsätta på story mode. Men jag har problem med krascher.
Inga felmeddelanden alls när spelet bara stänger ner. Men sjukt frustrerande när den krashar mitt i ett mission.
Såg ett youtubeklipp om att man skulle in och kladda på en ny regel i brandväggen. Och ställa tillbaka klockan till januari 2019.
De är ju också helt knäppt! Inte testat nu i efterhand om de fungerar, men va fan!

Det verkar som att Rockstar Launcher krashar iallafall, och det är launchern man ger ett undantag i brandväggen, men ställa in klockan är ju värst till januari 2019.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Nyligen dragit igång RDR2 igen och tänkte fortsätta på story mode. Men jag har problem med krascher.
Inga felmeddelanden alls när spelet bara stänger ner. Men sjukt frustrerande när den krashar mitt i ett mission.
Såg ett youtubeklipp om att man skulle in och kladda på en ny regel i brandväggen. Och ställa tillbaka klockan till januari 2019.
De är ju också helt knäppt! Inte testat nu i efterhand om de fungerar, men va fan!

Det verkar som att Rockstar Launcher krashar iallafall, och det är launchern man ger ett undantag i brandväggen, men ställa in klockan är ju värst till januari 2019.

Hjälpte det?
Mitt kraschar under introt, antingen i videosekvensen där man tar med sig tjejen ur det brinnande huset, alternativt den efter när man kommer tillbaka till lägret och får sina sovplatser.
Och eftersom det inte går att spara under introt har jag gjort denna delen många ggr nu 🤯

Visa signatur

Intel Core i7 920, Asus Rampage III Gene, 6GB DDR3 1333MHz, GTX280

Permalänk
Medlem
Skrivet av emKa:

Hjälpte det?
Mitt kraschar under introt, antingen i videosekvensen där man tar med sig tjejen ur det brinnande huset, alternativt den efter när man kommer tillbaka till lägret och får sina sovplatser.
Och eftersom det inte går att spara under introt har jag gjort denna delen många ggr nu 🤯

Gammalt inlägg, men om jag inte missminner så kom jag fram till instabilt minnes OC. RDR2 va väldigt bråkigt med det. Hade även mycket problem med spara filer i molnet, så sparade lokalt. Men mist mina savefiler nu. Så inte tagit upp spelet efter chapter 4.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Snusfri

Är spelet värt att köpa?
Gillar GTA väldigt mycket och R* gör redigt bra spel, men WW är inte direkt min favoritgenre, men kanske är värt ändå?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av THB:

Är spelet värt att köpa?
Gillar GTA väldigt mycket och R* gör redigt bra spel, men WW är inte direkt min favoritgenre, men kanske är värt ändå?

lätt.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C