Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Medlem

@f@boy: hahaha precis

Permalänk
Medlem

Hittade info om att man kan "ge sig" till sheriffer, sitta i finkan kort och sen bli släppt utan bounty kvar. Nackdelen är att man förlorar alla pengar, kommer ut med $0. All annan utrustning har man kvar. Detta går att utnyttja genom att först köpa upp alla pengar (nya vapen, utrustning, uppgraderingar) och sen ge sig. Lite ostigt, men jag hade verkligen ingen lust att betala $300 för att kunna fortsätta med kampanjen. Sista uppdraget sa nämligen att det inte var tillgängligt om man hade bounty.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Hittade info om att man kan "ge sig" till sheriffer, sitta i finkan kort och sen bli släppt utan bounty kvar. Nackdelen är att man förlorar alla pengar, kommer ut med $0. All annan utrustning har man kvar. Detta går att utnyttja genom att först köpa upp alla pengar (nya vapen, utrustning, uppgraderingar) och sen ge sig. Lite ostigt, men jag hade verkligen ingen lust att betala $300 för att kunna fortsätta med kampanjen. Sista uppdraget sa nämligen att det inte var tillgängligt om man hade bounty.

$300 är ju inte så mycket pengar i kampanjen. Kommer gå fort att tjäna igen det via uppdrag etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

$300 är ju inte så mycket pengar i kampanjen. Kommer gå fort att tjäna igen det via uppdrag etc.

Det är mycket pengar i början. Den dyraste uppgraderingen på lägret kostade $240. Jag har i och för sig undvikit guider för "hur man tjänar pengar" och håller på utforska mycket vilket inte ger en massa pengar.

Permalänk

Jag har kört spelet i snart en vecka. Är det nån mer än jag som känner ett lätt illamående efter man spelat. Man sitter ju på hästryggen mycket och man gungar fram. Har inga sådana symptom på t.ex GTA5 .

Permalänk
Medlem

Någon här som har testat på bootlegging ännu Jag initierade uppdraget precis och kom fram till att det kostar 25gold att öppna den verksamheten men det kommer det nog vara värt. Någon som vet hur man tjänar ihop gold lite snabbt

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Någon här som har testat på bootlegging ännu Jag initierade uppdraget precis och kom fram till att det kostar 25gold att öppna den verksamheten men det kommer det nog vara värt. Någon som vet hur man tjänar ihop gold lite snabbt

Ett tips för att få ihop guld snabbt är att göra dina Daily challenges. De är ofta lätta små uppdrag som genererar både XP och guld. Om du dessutom kör dessa flera dagar i rad så höjs värdet enligt deras multiplier.
Ett annat bra tips är att gör dina Treasure maps, brukar ligga ca 1 guld i varje. Jag hade själv fyra stycken jag missat i min satchel.

Andra uppgifter som ger guld är "Main mission"(gula symbolerna på kartan), "Side mission"(oranga symbolerna) och de olika invite uppdragen som ploppar upp ca var 45e minut.
Dock ger de sistnämda inte lika bra utdelning som de två översta alternativen.

Sista alternativet är väl att köpa dem med riktiga pengar från Rockstars butik

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

@Nordinho: näää jag har gjort alla de uppdragen, tänkte mer om det fanns något snävt sätt att fixa guld på, det fick bli köpa guld- Lätt värt det. Lite mera att göra på dessa uppdragen enligt mig samt att de är definitvt svårare så här kommer posset bra till hands Svartklubb here I come!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@Nordinho: näää jag har gjort alla de uppdragen, tänkte mer om det fanns något snävt sätt att fixa guld på, det fick bli köpa guld- Lätt värt det. Lite mera att göra på dessa uppdragen enligt mig samt att de är definitvt svårare så här kommer posset bra till hands Svartklubb here I come!

Hur är den nya rollen? Likt trader?
Själv föredrar jag collector, riktigt mysig roll.
Skaffat nya outlaw-passet? Juat nu är jag mer sugen på det än moonshine

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Avstängd

Började köra lite online igår och kändes som det var väldigt lite folk ute och rörde sig. Har mic men fanns tydligen ingen annan använder det eller är det något annat som man måste göra för att höra de andra? Ser att jag pratar iallafall då mitt namn kommer upp.

Inte helt imponerad av onlinedelen men mest kanske för att jag inte har ett team att spela med.

Om jag kommer till ett uppdrag som kräver 1-2 spelare, hur gör jag då det för att spela själv? Hittar inget sätt att komma vidare utan att leta efter personer som vill köra.

Spelar just nu som trader.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Finns någon inställning där du kan ställa in vilka som hör dig när du pratar i micken.

Jag tycker Online är riktigt skoj, dock har de ju stora serverproblem fortfarande. Märks speciellt på helgen, och framförallt nu när nya uppdateringen kom i fredags....

Osäker på om du kan lira missions själv. Men annars kör de ju matchmaking så du får spela med andra.

Är också Trader just nu, heller inget posse att lira med. Polaren som också spelar har inte fått ihop rätt mängd guld än för att köpa butchers table. Men snart så.
Innan jag blev Trader körde jag Collector. Fruktansvärt mysig roll

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nordinho:

@Stefflo: Finns någon inställning där du kan ställa in vilka som hör dig när du pratar i micken.

Jag tycker Online är riktigt skoj, dock har de ju stora serverproblem fortfarande. Märks speciellt på helgen, och framförallt nu när nya uppdateringen kom i fredags....

Osäker på om du kan lira missions själv. Men annars kör de ju matchmaking så du får spela med andra.

Är också Trader just nu, heller inget posse att lira med. Polaren som också spelar har inte fått ihop rätt mängd guld än för att köpa butchers table. Men snart så.
Innan jag blev Trader körde jag Collector. Fruktansvärt mysig roll

Jo, serverproblemen dyker upp då och då och man blir utkastad.
De flesta som kör onlineuppdragen bara rusar igenom och jag har lite svårt för den stilen, vill att man ska jobba mera som grupp och sammarbeta, samma i alla dessa typer av onlinespel.

Ska söka upp inställningen och se vad jag kan hitta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Hej!

Är det någon annan än jag som drabbats av ett ospelbart RDR 2 efter patchen 12:e december? Fungerat perfekt fram till senaste patchen och nu kraschar spelet stenhårt när man ska starta, den börjar ladda den grå laddstapeln över skärmen men blir artefakter och så fryser hela datorn (CTRl+ALT+DELETE funkat en gång annars bara reset-knappen). Inget felmeddelande heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cfwin:

Hej!

Är det någon annan än jag som drabbats av ett ospelbart RDR 2 efter patchen 12:e december? Fungerat perfekt fram till senaste patchen och nu kraschar spelet stenhårt när man ska starta, den börjar ladda den grå laddstapeln över skärmen men blir artefakter och så fryser hela datorn (CTRl+ALT+DELETE funkat en gång annars bara reset-knappen). Inget felmeddelande heller.

Inga problem för mig, kör intel, nvidia och vulcan om det nu har något med saken att göra. Har fått känslan att denna kombo har funkat bra för andra också. Kan du komma in i menyerna och kolla så inte några inställningar ändrats. Efter en av uppgraderingarna så gick allt ner till low, kanske något liknande men tvärt om hänt denna gång.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Kommer inte förbi första laddskärmen, blir direkt artefakter.

Tyvärr verkar det som att det är SLI som spökar. Avaktiverade 1 av mina 1080ti och då startade det direkt. Trist.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cfwin:

@Stefflo: Kommer inte förbi första laddskärmen, blir direkt artefakter.

Tyvärr verkar det som att det är SLI som spökar. Avaktiverade 1 av mina 1080ti och då startade det direkt. Trist.

Skönt att det löste sig men tråkigt att inte kunna använda sina GPU:er. SLI är tyvärr inget som företagen lägger ner något större jobb på att få det att funka. Räknas nog inte som prioriterat projekt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Började köra lite online igår och kändes som det var väldigt lite folk ute och rörde sig. Har mic men fanns tydligen ingen annan använder det eller är det något annat som man måste göra för att höra de andra? Ser att jag pratar iallafall då mitt namn kommer upp.

Inte helt imponerad av onlinedelen men mest kanske för att jag inte har ett team att spela med.

Om jag kommer till ett uppdrag som kräver 1-2 spelare, hur gör jag då det för att spela själv? Hittar inget sätt att komma vidare utan att leta efter personer som vill köra.

Spelar just nu som trader.

Skrivet av Nordinho:

@Stefflo: Finns någon inställning där du kan ställa in vilka som hör dig när du pratar i micken.

Jag tycker Online är riktigt skoj, dock har de ju stora serverproblem fortfarande. Märks speciellt på helgen, och framförallt nu när nya uppdateringen kom i fredags....

Osäker på om du kan lira missions själv. Men annars kör de ju matchmaking så du får spela med andra.

Är också Trader just nu, heller inget posse att lira med. Polaren som också spelar har inte fått ihop rätt mängd guld än för att köpa butchers table. Men snart så.
Innan jag blev Trader körde jag Collector. Fruktansvärt mysig roll

Har själv stängt av VOIP helt så jag slipper lyssna på allt skitsnack kan vara så att personerna du försökt prata med gjort samma sak.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Egentligen hade jag tänkt att vänta tills efter Jul, men eftersom det var 20% rea på Steam så var det väl lika bra att slå till.

Inga problem med launchers eller att få igång spelet, stötte på lite buggar redan under fösta uppdraget vilket inte direkt gav mig en hopfull känsla, men har faktiskt inte stött på några fler än dom (fastnade i någon vägg osv).

Kör med 4770k och 1070, och prestandan är väl ok. Kör 2160p med 50% res scale, med de "optimized" inställningar jag hittade online, alltså en salig blandning av Ultra till Low. Ligger på 60fps rätt ofta, och ner runt 50 då och då. Inte en enda crash än (körde 5h igår). Överlag ganska positivt överraskad.

För er som väntat så skulle jag säga att det verkar som att den värsta stormen är över, och iom att det redan börjar gå ner i pris så skulle jag väl säga att det är värt att slå till nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalSwede:

Har själv stängt av VOIP helt så jag slipper lyssna på allt skitsnack kan vara så att personerna du försökt prata med gjort samma sak.

Kanske är det så då jag än så länge inte hört ett ljud från någon som pratar.
Samtidigt också väldigt lite folk som kör online tycks det som. Nu har jag precis börjat så är kanske mer folk på andra delar av kartan då spelet funnits ett bra tag och många gick direkt på onlinedelen. Själv gillar jag storydelen skarpt så körde genom den först.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Jag tycker spelet är suddigt.
Jag kör digital foundrys xbox one x inställningar på 3440x1440.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag tycker spelet är suddigt.
Jag kör digital foundrys xbox one x inställningar på 3440x1440.

På PC kan man åtminstone slå av och på motion blur, vet inte hur det fungerar på XBOX.

Permalänk
Skrivet av dannesthlm:

På PC kan man åtminstone slå av och på motion blur, vet inte hur det fungerar på XBOX.

Det är exempelvis suddigt när man står still och kikar in i en skog. Jag spelar på PC. Får se om jag hittar vilken inställning som gör det suddigt, körde one X inställningarna för jag antog att det såg bra ut på den konsolen. Men det är nog anpassat för att köras på längre avstånd än jag har till min skärm. Kommer tyvärr inte kunna maxa eftersom datorn bara har ett 2060.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är exempelvis suddigt när man står still och kikar in i en skog. Jag spelar på PC. Får se om jag hittar vilken inställning som gör det suddigt, körde one X inställningarna för jag antog att det såg bra ut på den konsolen. Men det är nog anpassat för att köras på längre avstånd än jag har till min skärm. Kommer tyvärr inte kunna maxa eftersom datorn bara har ett 2060.

Jag har åtminstone aldrig tänkt på att det är suddigt. Jag kör ultra på texturer och genomförande höga inställningar dock med 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag tycker spelet är suddigt.
Jag kör digital foundrys xbox one x inställningar på 3440x1440.

Testat att köra din drivrutins Image Sharpening? Tänkte själv göra det när jag väl laddat ner spelet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av dannesthlm:

Jag har åtminstone aldrig tänkt på att det är suddigt. Jag kör ultra på texturer och genomförande höga inställningar dock med 5700XT.

Låter som jag får leta bland inställningarna då.

Skrivet av Mocka:

Testat att köra din drivrutins Image Sharpening? Tänkte själv göra det när jag väl laddat ner spelet.

Får kolla upp det i morgon. Är det en typ av AA eller hur fungerar det?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kanske är det så då jag än så länge inte hört ett ljud från någon som pratar.
Samtidigt också väldigt lite folk som kör online tycks det som. Nu har jag precis börjat så är kanske mer folk på andra delar av kartan då spelet funnits ett bra tag och många gick direkt på onlinedelen. Själv gillar jag storydelen skarpt så körde genom den först.

Tror bara de har ganska låg player population per instans. Brukar stöta på en del spelare om jag åker till städerna, ex. Blackwater eller Saint Denis. Tycker det är ganska skönt med lägre tempo. Sen gillar jag att man inte kan se spelare på kartan förens man är inom en viss radie.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalSwede:

Tror bara de har ganska låg player population per instans. Brukar stöta på en del spelare om jag åker till städerna, ex. Blackwater eller Saint Denis. Tycker det är ganska skönt med lägre tempo. Sen gillar jag att man inte kan se spelare på kartan förens man är inom en viss radie.

I Blackwater har jag varit men inte i Saint Denis så där kanske det är mer fart och fläkt. Håller med om att jag inte har något behov av att de blå prickar som skuttar runt flera mil bort men som du själv också tror så är det inte så många som kör online eller så har de väldigt många servrar igång.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Låter som jag får leta bland inställningarna då.

Får kolla upp det i morgon. Är det en typ av AA eller hur fungerar det?

Nej, AA är det inte. Det är något filter men eftersom jag inte är så teknisk får du länken
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/geforce-gtx-16-seri...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Var också skeptisk till ett inköp efter vad man läst men köpte det förra helgen ändå. Jag har faktiskt inte haft en enda krasch ännu. Jag kör efter Hardware Unboxed-inställningarna som länkats tidigare i tråden. Kör det på en i9-9900K, 32gb ram och 2070 super om det är av intresse.

Flyter på riktigt bra och är i alla fall mycket nöjd.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Någon som har märkt att spelet känns lite ryckigt sen den nya patchen? Tyckte det flöt på bra innan men nu känns det som det hackar till typ i skogar osv!

Kör med i9900k samt 2080ti