Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Easy:

Vart är det bäst att köpa spelet. Är intresserad av basversionen av spelet. Kollar man på de stora som Elgiganten Media Markt och liknande så finns det inte till försäljning, vad jag sett. Det är typ bara komplett av de kända som säljer spelet. Och Rockstar games. Varför är det så?
Vilket ställe är bäst att handla av. duger med en e kod.

Jag har det på Rockstar och allt har funkat utan problem. Hade redan GTA V så var redan i behov av deras launcher.
Jag tror inte mitt problemfria spelande har varit pga att jag köpte det på Rockstar då alla andra som förbeställde spelet också köpte genom den, så det gäller bara att ha tur skulle jag säga.
Spelet är absolut värt det, har inte börjat köra online än då jag än så länge endast kommit ca 50% av storyn, kapitel 4.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

För mig, ändrade patchen grafik inställningarna. När jag ändrade tillbaka, till dom avfotade. Så var det nada skillnad. Kan det vara det?

Skickades från m.sweclockers.com

Hade samma problem, uppdateringen kastade om mina inställningar helt så jag tappade en massa prestanda.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Ett tips!
Vet inte om det framkommit tidigare i tråden..
Vid några enstaka tillfällen har jag råkat ut för att spelet kraschat ut till desktop när jag försökt starta online eller story mode efter kraschen kommer det upp ett grafik-error meddelande och sedan spelar det ingen roll hur många gånger man försöker starta Free rome eller Story mode dvs. spelet startar som vanligt och man kommer fram till menyerna inte längre än så. När det händer har det räckt med att starta om Rockstar Launchern sen funkar spelet som vanligt igen.

Utöver det har spelet fungerat hur bra som helst för mig..

Det enda irriterande jag kan komma på är att grafikinställningarna nollställs efter varje uppdatering samt när man kör online och vill köra i Defensive mode så ändras det till offensive när man startar vissa uppdrag bara för att man skall vara tillgänglig för att bli attackerad av andra spelare under uppdragets gång, visst det kan jag köpa men det som stör mig är att man måste manuellt ändra tillbaka varje gång man är klar med sitt uppdrag. Önskar att man istället fick en frågeställning när ett uppdrag (där man behöver vara i offensive mode) är utfört som säger t.ex "Resume defensive mode" Yes/No.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Men det är väl så, jag och min uppsättning tillhör med största sannolikhet en minioritet av användarna där ute och det är lättare att få saker och fungera för kreti & pleti.

Ja, precis vad jag tänkte. Vad kör du i grunden om du använder VFIO? Det går inte att ändra så kort 0 blir det bättre?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Ja, precis vad jag tänkte. Vad kör du i grunden om du använder VFIO? Det går inte att ändra så kort 0 blir det bättre?

I grunden, operativsystem? Solus i regel men eftersom de tyvärr ligger en hel del efter när det kommer till mer avancerade funktioner bl.a i installeraren och installerar alldeles för många paket med konstiga beroenden så kommer jag nog gå tillbaka till Debian.
Men ovanstående Problem är när jag kör Windows på ren metall, alltså inget VFIO.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

I grunden, operativsystem? Solus i regel men eftersom de tyvärr ligger en hel del efter när det kommer till mer avancerade funktioner bl.a i installeraren och installerar alldeles för många paket med konstiga beroenden så kommer jag nog gå tillbaka till Debian.
Men ovanstående Problem är när jag kör Windows på ren metall, alltså inget VFIO.

Ok, trodde du virtualiserade Windows, men du gör alltså inte det. Därför jag undrade om du inte bara kunde göra card 0 till det bättre kortet. Nåja.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Om ni vill ha spelet lite skarpare på PC, prova funktionen som finns på grafikkortsprogramvaran idag. Jag har Nvidia och de har en bra och justerbar skärpefunktion i sin "Game Filter", man måste ha GFE. AMD har något liknande vet jag.

Detta är bäst för oss som använder TAA och inte är riktigt nöjd med inbyggda skärpefunktionen på max.

Bilderna är 2560x1440 i PNG

RDR2 med TAA och max inbyggd skärpefunktion

RDR2 med TAA och max inbyggd skärpefunktion + Nvidia filter för skärpa. Jag använde standardinställningen för denna bild, tänker dra ner den en liten smula då jag tycker den är litegrann för stark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Ok, trodde du virtualiserade Windows, men du gör alltså inte det. Därför jag undrade om du inte bara kunde göra card 0 till det bättre kortet. Nåja.

Ja, det är ju det som är det "roliga".
När jag kör VFIO så väljer jag vilken GPU jag vill att en specifik VM skall få så då stöter jag aldrig på det där problemet som jag gör med "rent" Windows.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit med att kolla alltför mycket om benchmarks kring mitt grafikkort.
Hur pass bra klarar ett 980ti 3440x1440 i denna titel?

Resterande komponenter ifall det är relevant:
cpu: 9700k ingen överklockning
ram: 32gb
M.2 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

Har inte hunnit med att kolla alltför mycket om benchmarks kring mitt grafikkort.
Hur pass bra klarar ett 980ti 3440x1440 i denna titel?

Resterande komponenter ifall det är relevant:
cpu: 9700k ingen överklockning
ram: 32gb
M.2 SSD

mellan 30 - 60 i 1080p High/custom (förmodligen skuggor osv nedsatta..) enligt GamersNexus.

3440x1440 blir tungt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

Har inte hunnit med att kolla alltför mycket om benchmarks kring mitt grafikkort.
Hur pass bra klarar ett 980ti 3440x1440 i denna titel?

Resterande komponenter ifall det är relevant:
cpu: 9700k ingen överklockning
ram: 32gb
M.2 SSD

Kolla in Hardware Unboxeds optimeringsguide på Youtube. Kommer i två delar. Den är mycket bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Novdid & @MrWhizeguy Tack för svaren, får nog bli ett bättre grafikkort nästa år.

Permalänk
Medlem

Varje patch och ny drivrutin har sakta men säkert försämrat spelet och tillslut pajat det helt för mig. Kunde spela utan större problem vid release men efter första patchen började spelet krascha då och då. Nåväl, det gick fortfarande att spela. Efter andra patchen kraschade spelet mer än förr och jag uppdaterade nyss drivrutinen från nVidia med någon "hotfix"-drivrutin och nu kraschar spelet så fort jag laddar in i story mode. Har lyckats ta mig en liten bit in i kapitel 4 men nu kommer jag inte in längre än till huvudmenyn. Tråkigt

Edit: Efter lite sökande så hittade jag en lösning.

För er som får felmeddelande ERR_GFX_STATE när spelet laddar:
Öppna filhanteraren och navigera till /Dokument/Rockstar Games/Red Dead Redemption 2/Settings och ta bort alla filer som börjar med "sga_". Starta sedan spelet och testa igen, för mig funkade det!

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartin:

Varje patch och ny drivrutin har sakta men säkert försämrat spelet och tillslut pajat det helt för mig. Kunde spela utan större problem vid release men efter första patchen började spelet krascha då och då. Nåväl, det gick fortfarande att spela. Efter andra patchen kraschade spelet mer än förr och jag uppdaterade nyss drivrutinen från nVidia med någon "hotfix"-drivrutin och nu kraschar spelet så fort jag laddar in i story mode. Har lyckats ta mig en liten bit in i kapitel 4 men nu kommer jag inte in längre än till huvudmenyn. Tråkigt

Edit: Efter lite sökande så hittade jag en lösning.

För er som får felmeddelande ERR_GFX_STATE när spelet laddar:
Öppna filhanteraren och navigera till /Dokument/Rockstar Games/Red Dead Redemption 2/Settings och ta bort alla filer som börjar med "sga_". Starta sedan spelet och testa igen, för mig funkade det!

Samma sak för mig. Hela tiden hitta nya fix för att komma vidare.
Inte sett ditt tips innan! Ska testas nästa gång det crashar.

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Måste kolla opm det är någon här som vet. Är det bugg att campen försvinner varje gång man loggar ut och ibland att campen blir ihopplockad trots man inte har sagt att detta ska ske? Ibland kan jag inte sätta ut campen alls och särskilt inte där jag vill ha den utan slutar med att jag hamnar helt fel åt helvete?

Jag har ibland startat resupply mission för att jaga ett specifikt djur men när jag startar detta så finns det inga djur alls?

Nåjja, jag satsar rätt mycket på trader rollen just nu för att nå mot level10 så jag kan köpa min jaktvagn men just nu sätter funktionen själv käppar i hjulet på mig, jag är såååå nära nu

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Måste kolla opm det är någon här som vet. Är det bugg att campen försvinner varje gång man loggar ut och ibland att campen blir ihopplockad trots man inte har sagt att detta ska ske? Ibland kan jag inte sätta ut campen alls och särskilt inte där jag vill ha den utan slutar med att jag hamnar helt fel åt helvete?

Jag har ibland startat resupply mission för att jaga ett specifikt djur men när jag startar detta så finns det inga djur alls?

Nåjja, jag satsar rätt mycket på trader rollen just nu för att nå mot level10 så jag kan köpa min jaktvagn men just nu sätter funktionen själv käppar i hjulet på mig, jag är såååå nära nu

Rockstar har helt enkelt stora problem med just detta, ser många som tagit upp detta problemet. Händer även mig rätt ofta, dock satsar jag mer på collector rollen. Genom att använda sig av en online karta kan man se var alla föremål är och sen säljer man dem helt enkelt
Lite "fuskigt" dock i min mening så gjorde det mest i början för att komma igång, men bra metod om du vill få ihop en rank och en del pengar snabbt. https://jeanropke.github.io/RDR2CollectorsMap/

Permalänk
Medlem

@Entash:
Aaa gött, eller ja det är inte gött att flera haft problem med det men det är gött för då kanske något händer till det bättre snart. Jag är passiv collector meeeen den kartan såg ju mums mums ut, ser det mer som en skattkarta Det blir ett äventyr att korsa av allt Jag har redan sålt av en massa som jag hade samlat på mig men ser inga bekymmer med att börja om igen hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@Entash:
Aaa gött, eller ja det är inte gött att flera haft problem med det men det är gött för då kanske något händer till det bättre snart. Jag är passiv collector meeeen den kartan såg ju mums mums ut, ser det mer som en skattkarta Det blir ett äventyr att korsa av allt Jag har redan sålt av en massa som jag hade samlat på mig men ser inga bekymmer med att börja om igen hahaha

Allt på kartan startar dessutom om kl 02 varje natt om jag minns rätt. Coins tror jag är det bästa, dock behövs både spade & metalldetektor. 540 dollar för varje set av coins

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

För mig, ändrade patchen grafik inställningarna. När jag ändrade tillbaka, till dom avfotade. Så var det nada skillnad. Kan det vara det?

Skickades från m.sweclockers.com

Lite sent att svara nu kanske, men fick också inställningarna återställda efter uppdateringen. Så är efter att ha ställt tillbaka till de tidigare inställningarna jag har sämre prestanda. Men spelar med kontroll, så funkar så länge man ej ser framecounten i hörnet

Permalänk
Medlem

Hur går det för er andra med krascher? Jag är uppe i 90 krascher på cirka 63 timmars speltid. Spelet är otroligt roligt men alla dessa krascher börjar bli lite påfrestande på tålamodet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av hnkl:

Hur går det för er andra med krascher? Jag är uppe i 90 krascher på cirka 63 timmars speltid. Spelet är otroligt roligt men alla dessa krascher börjar bli lite påfrestande på tålamodet.

Skickades från m.sweclockers.com

2-3st på sin höjd. Jag och tjejen har spelat uppåt 100 timmar gissar jag

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haft en krash med datorn i sign och spelet klart alla missions samt storyn. Utforska faktiskt inte "jätte"mycket i spelet. Fastna för storyn så pass att jag ville vidare.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av hnkl:

Hur går det för er andra med krascher? Jag är uppe i 90 krascher på cirka 63 timmars speltid. Spelet är otroligt roligt men alla dessa krascher börjar bli lite påfrestande på tålamodet.

Skickades från m.sweclockers.com

Än så länge *peppar,peppar* har det inte kraschat en enda gång hos mig. Har väl spelat ca 20-30 timmar story
Inte testat online-delen än dock

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

Resettas fortfarande alla grafikinställningar när spelet uppdateras?

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniz:

Resettas fortfarande alla grafikinställningar när spelet uppdateras?

Läste här över att det var någon ny uppdatering igår, gick in och kollade nu. Mina inställningar var kvar

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniz:

Resettas fortfarande alla grafikinställningar när spelet uppdateras?

Senaste patchen återställde inte mina inställningar men polarn som jag spelar med hade fått sina inställningar återställda så det varierar antar jag :/

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Senaste patchen återställde inte mina inställningar men polarn som jag spelar med hade fått sina inställningar återställda så det varierar antar jag :/

En hel del verkar variera med detta spel. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Precis börjat testa Online-delen nu. Men har problem med att det tappar anslutning mot Rockstars servrar. Någon som känner igen det? Eller ligger problemet hos mig?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

spelet e ok