Fredagspanelen 122: Geforce GTX 1050 Ti, Google Pixel och Playstation VR

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 122: Geforce GTX 1050 Ti, Google Pixel och Playstation VR

Jonas och Jacob firar in fredagen med mängder av VR-nyheter, en trio spelsläpp och inte minst en massa snack om Google nya flaggskeppstelefoner Pixel och Pixel XL.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Först. Inte för jag vet varför man säger så, men men. Trevlig allesammans!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Nä, va skönt. Jag kände mig lite nere, tror jag behövde en fredagspanel nu.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Bull väder kallt som tusan, vad passar då bättre än fredagspanelen!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Youplay suger, här har ni fredagspanelen på YouTube.

P.S. Vart är Emil? Hämta tillbaka Emil!

Permalänk
Avstängd

Va ett tag sedan jag såg ett ep nu men är det där någon praktikant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChronicPain:

Va ett tag sedan jag såg ett ep nu men är det där någon praktikant?

Kanske inte läst några artiklar på några år heller? Om du läser högst upp, innan artikeln så står artikelförfattaren där. Jakob har väl arbetat på SweC sisådär 2, 3år lr så...

Skrivet av rektor:

Youplay suger, här har ni fredagspanelen på YouTube.

P.S. Vart är Emil? Hämta tillbaka Emil!

https://www.youtube.com/watch?v=eY6JqCHzOUo

De har tagits upp åtskilliga ggr, han har andra arbetsuppgifter sedan de blev så stora (geek publishing) så det finns inte tid för honom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

5st Emil fanboys disslike... serious..

Jag gillar Fredagspanelen fast det är Jakob, han är bättre och blir det för varje gång.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChronicPain:

Va ett tag sedan jag såg ett ep nu men är det där någon praktikant?

Så du tycker Jacobs kunskaper och numera OK kameravana liknar en praktikant. Hmmm. Jag tror du missbedömer svårigheten i att stå framför en kamera och rabbla konkret information på detta viset. Samtidigt som man ska vara lättsam, skämta och ha ögonkontakt och närvaro. Jonas och Emil såg ut som typ "praktikanter" om än kunniga i den första Sweclockers videon. Jacob ser inte ut så nu. Han har tränat på detta i massa avsnitt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReverenD:

Kanske inte läst några artiklar på några år heller? Om du läser högst upp, innan artikeln så står artikelförfattaren där. Jakob har väl arbetat på SweC sisådär 2, 3år lr så...

De har tagits upp åtskilliga ggr, han har andra arbetsuppgifter sedan de blev så stora (geek publishing) så det finns inte tid för honom.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av WEBRUNNER:

Så du tycker Jacobs kunskaper och numera OK kameravana liknar en praktikant. Hmmm. Jag tror du missbedömer svårigheten i att stå framför en kamera och rabbla konkret information på detta viset. Samtidigt som man ska vara lättsam, skämta och ha ögonkontakt och närvaro. Jonas och Emil såg ut som typ "praktikanter" om än kunniga i den första Sweclockers videon. Jacob ser inte ut så nu. Han har tränat på detta i massa avsnitt.

Haha slappna av. Jag försökte lättsamt säga att han ser väldigt ung ut. Nothing more nothing less. Är det ok eller mr and mrs stick.

Permalänk
Medlem

Gillar bakgrunden, mycket mycket bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChronicPain:

Haha slappna av. Jag försökte lättsamt säga att han ser väldigt ung ut. Nothing more nothing less. Är det ok eller mr and mrs stick.

Lugnt! Ingen fara! Bara de ett ordet praktikant kan i vissa sammanhang uppfattas som negativt. Fattar att du inte var ute efter de men min förklaring gäller inte bara dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReverenD:

De har tagits upp åtskilliga ggr, han har andra arbetsuppgifter sedan de blev så stora (geek publishing) så det finns inte tid för honom.

Geek Publishing suger.
Förut så kunde jag komma till SweClockers för att läsa hårdvarunyheter.
Numera så är det spelrecensioner från FZ, om jag ville läsa det skulle jag gå till FZ, jag behöver inte det här.
Sen är det typ "Samsung Note 7 suger!" av fanboys på 99mac. Ville jag läsa vad apple fanboys tycker om Samsung så hade jag gått till 99mac. Behöver inte det på SweClockers.

Och Jakob är inte Emil! Dom måste hämta tillbaka Emil, iaf lite!

Permalänk
Medlem

Gud vad kul men måste skjortan vara knäppt upp till halsen? pröva att knäppa upp en knapp så ser du mycket mer "ledig" ut.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Jonas och Emil såg ut som typ "praktikanter" om än kunniga i den första Sweclockers videon. Jacob ser inte ut så nu. Han har tränat på detta i massa avsnitt.

Var tvungen kolla första videon bara för det, och håller inte med. De var inte lika avslappnade som på senare tid, men jag tycker inte det var särskilt långt ifrån.

Men ja, Jacob har helt klart blivit bättre. Han fick gärna träna bort det oroliga flackandet med blicken mot kameran dock.

Ser för övrigt fram emot den kommande fixen av akustiken!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Var tvungen kolla första videon bara för det, och håller inte med. De var inte lika avslappnade som på senare tid, men jag tycker inte det var särskilt långt ifrån.

Men ja, Jacob har helt klart blivit bättre. Han fick gärna träna bort det oroliga flackandet med blicken mot kameran dock.

Ser för övrigt fram emot den kommande fixen av akustiken!

Jag kan svära på att Jacob vet om de och har blivit 1000% gånger bättre genom de få år som han varit verksam. Akustiken blir jag däremot lite förundrad på. Känns som ett år Sweclockers flyttade sist. Lite kritik måste ändå finnas mot den långa tiden de tar för att få till en OK inspelningsplats! Speciellt med tanke på att rutinen borde finnas där nu efter massa flyttar. (saker jag inte vet)??

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Gud vad kul men måste skjortan vara knäppt upp till halsen? pröva att knäppa upp en knapp så ser du mycket mer "ledig" ut.

Ohh så gayyligtt.

Själv söker jag mig till andra forum om jag vill se mer kropp. (dock inte mansbringa).
På Sweclockers vill jag höra ledigt tekniksnack.

Utan att jag vill vara otrevlig så tycker jag att din kommentar var extremt korkad. Jag är säker på att du inte menade de så.

Permalänk
Medlem

Trevligt, bra panel !

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

5g på landsbygden?
hur tänker ni nu?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Tack för en bra panel. Det är lite väl mycket hat här. Jacob blir bättre och det är fortfarande en väldigt bra panel även utan Emil

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Och då var det den gamla hederliga Fredagspanelen igen! Grym panel med intressant innehåll!

Off-topic: Då ska vi se vad vi hade den här veckan, av ca 20 kommentarer har vi:

  • De första som blir glada när panelen släpps varje fredag - check

  • Några som inte hängt med de senaste 2 åren och kommenterar Jakob - check

  • Några som, fortfarande, inte vet vad Emil jobbar med nu och vill ha tillbaka honom - check

  • Något om spelaren och länk till Youtube - check

  • Kritik om att Geeks Publishing/Sweclockers suger - check

Lite sorgligt när inte relevanta diskussioner förs längre i kommentarsfältet. Jag menar inte att det ska finnas djupa analyser/filosofiska diskussioner i kommentarsfältet en sen fredag, men det är inte många som vill prata om ämnena som panelen tar upp!? Det kan man väl få sträva efter, eller drömmer jag? Istället har vi massa sidospår om annat som är irrelevant (kritik mot panelen, hemsidan, inspelningsmiljön etc. kan vara bra ibland men det räcker med ett par stycken, inte 80-90% som det är nu).

Jag vet att det här kan elda på lite, men jag tycker det varit oförtjänt mycket kritik om "random"-saker som inte leder till någonting. Så därför vill jag försvara lite:
Jag tycker Jonas har väldigt lite att slipa på. Han har hållit på ett par år och "är sig själv" framför kameran nu. Visst finns det några ticks här och där men det har ALLA människor och inget man behöver fokusera på, tycker jag. Han är inte president som ska tala inför folk om vi säger så. Annars är det ledig ton, mjukt kroppsspråk, lämpliga handrörelser. Mycket bra framfört.

Vad gäller Jakob, som endast bör jämföra med sig själv och ingen annan, så tycker jag att han har blivit mycket bättre. Det är bara att gå tillbaka till hans första klipp och kolla (eller Jonas/Emils första klipp så ser man hur det var för dem)
Han pratar väldigt ledigt, bra handrörelser (som inte ens fanns där förut), avslappnad kropp. Finns inte mycket att anmärka på och absolut inte för den genomsnittliga konsumtionen.

Det enda jag kan anmärka på är ljudet, tror det är rummet som de befinner sig i. Men det är absolut inget allvarligt.

On-topic: Kul att ni fått upp VRGeeks på maxfart! Ser fram emot tester av kommande produkter i framtiden när VR blir "billigt". Tycker också Pixel är alldeles för dyr telefon, men vi får se om den blir slagkraftig.

Permalänk
Skrivet av Alotiat:

Och då var det den gamla hederliga Fredagspanelen igen! Grym panel med intressant innehåll!

Off-topic: Då ska vi se vad vi hade den här veckan, av ca 20 kommentarer har vi:

  • De första som blir glada när panelen släpps varje fredag - check

  • Några som inte hängt med de senaste 2 åren och kommenterar Jakob - check

  • Några som, fortfarande, inte vet vad Emil jobbar med nu och vill ha tillbaka honom - check

  • Något om spelaren och länk till Youtube - check

  • Kritik om att Geeks Publishing/Sweclockers suger - check

Lite sorgligt när inte relevanta diskussioner förs längre i kommentarsfältet. Jag menar inte att det ska finnas djupa analyser/filosofiska diskussioner i kommentarsfältet en sen fredag, men det är inte många som vill prata om ämnena som panelen tar upp!? Det kan man väl få sträva efter, eller drömmer jag? Istället har vi massa sidospår om annat som är irrelevant (kritik mot panelen, hemsidan, inspelningsmiljön etc. kan vara bra ibland men det räcker med ett par stycken, inte 80-90% som det är nu).

Jag vet att det här kan elda på lite, men jag tycker det varit oförtjänt mycket kritik om "random"-saker som inte leder till någonting. Så därför vill jag försvara lite:
Jag tycker Jonas har väldigt lite att slipa på. Han har hållit på ett par år och "är sig själv" framför kameran nu. Visst finns det några ticks här och där men det har ALLA människor och inget man behöver fokusera på, tycker jag. Han är inte president som ska tala inför folk om vi säger så. Annars är det ledig ton, mjukt kroppsspråk, lämpliga handrörelser. Mycket bra framfört.

Vad gäller Jakob, som endast bör jämföra med sig själv och ingen annan, så tycker jag att han har blivit mycket bättre. Det är bara att gå tillbaka till hans första klipp och kolla (eller Jonas/Emils första klipp så ser man hur det var för dem)
Han pratar väldigt ledigt, bra handrörelser (som inte ens fanns där förut), avslappnad kropp. Finns inte mycket att anmärka på och absolut inte för den genomsnittliga konsumtionen.

Det enda jag kan anmärka på är ljudet, tror det är rummet som de befinner sig i. Men det är absolut inget allvarligt.

On-topic: Kul att ni fått upp VRGeeks på maxfart! Ser fram emot tester av kommande produkter i framtiden när VR blir "billigt". Tycker också Pixel är alldeles för dyr telefon, men vi får se om den blir slagkraftig.

Håller med till 100%. Tycker Swec panelen gör ett grymt jobb ! Det är dessutom gratis att titta på så ser ingen anledning att klaga.
Keep up the good work Jonas och Jacob !

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Ohh så gayyligtt.

Själv söker jag mig till andra forum om jag vill se mer kropp. (dock inte mansbringa).
På Sweclockers vill jag höra ledigt tekniksnack.

Utan att jag vill vara otrevlig så tycker jag att din kommentar var extremt korkad. Jag är säker på att du inte menade de så.

Utan att jag vill vara otrevlig så är det extremt korkat att kalla någon för gay bara för att en man ger en annan man ett kläd tips.
Mitt inlägg var inte alls menat som något negativt utan just som ett tips blev för övrigt extremt kränkt av ditt inlägg nästan så man skulle ta det till DO skämt åsido tänk dig för i fortsättningen.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

5st Emil fanboys disslike... serious..

Jag gillar Fredagspanelen fast det är Jakob, han är bättre och blir det för varje gång.

Båda är ju suveräna! Pålästa och med humor, framförallt Emils känsla för ironi kan nå oanade höjder i bland. Sen utgör ju Jonas en bas för hela formatet det är ju ett tvåmansjobb helt klart.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Köpte en Samsung Galaxy S6 till dottern för ett tag sedan, men efter dessa batteriproblem så kommer ivf jag personligen dröja med Samsung i många år.

Har aldrig själv gillat Samsung-skalet, alla extra appar jag inte valt själv, och alla långsamma/obefintliga OS-uppdateringar, men detta bränderna som sker utan kontroll, och tom utan orsak som inte ens Samsung själva har koll på, är iaf spiken i kistan för att köpa Samsung för min del.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Tips till redaktionen: Sätt upp lite gardiner och/eller sätt in en matta. Canvastavlor istället för A4 planscher bör funka bra också. Så får ni lite trevligare akustik i rummet (mindre eko i era videos)

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem
Skrivet av P0rnzstar:

Bara för att man följer en massa trådar, behöver man ju inte skriva det

Tror det är femte gången jag ser dig skriva enbart ordet följer i olika trådar.
Tänk efter själv, hur skulle forumet se ut om alla skrev så.............

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Ni gör ett underbart bra jobb med fredagspanelen oavsett bakgrund å sån skit, det är innehållet som räknas tycker jag.

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

Ni har nå skräp bakom er på väggen. Måla de ljuuus grått om ni är trötta på vitt

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Man behöver mycket information på kort tid, vilket gör att jag helst vill läsa till mig information. Då kan man snabbare sålla bort det som inte är intressant.

Det jag efterlyser är en mer kortfattad version där man på kanske en tredjedel av tiden kan täcka upp det viktigaste?

Jag tänkte också att ni istället kan testa på att köra en mer avslappnad variant, fast med mer efterredigering. Titta på gamla klipp från fz play, där man satt i sköna fotöljer och det var mer videoklipp. Det tror jag gör det mer intressant?