Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet Dark Base Pro 900

Tyska Be Quiet slår ett slag för extrem modularitet, härdat glas och trådlös laddning med sitt flaggskeppschassi Dark Base Pro 900, som idag tar plats i SweClockers testlabb.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint chassi! Har haft det ett tag nu och är riktigt nöjd

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk

Hej!
förlåt jag är en skitstövel!
men när ska ni fixa bätre lokaler så ljudet blir drägligt?
ekar stenvägg typ

uppskattar allt jobb ni gör men retar mig

Mvh

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk

Tyckte det såg ut som ett kanon chassi!

Hade gärna haft ett sånt. Skulle jag nu punga ut 2000+ på ett chassi så hade jag köpt Pro modellen.

Det härdade och tonade glaset gav en premium känsla när man tittade på det.

RGB LED är även ett argument för att få mig intresserad! har det idag och bara köpa en sån dosa från NZXT är typ 400 spänn. går säker att hitta billigare men det var ett relativt smidigt paket.

Blev förvånad att det inte fick utmärkt. Men kan förstå varför om där bara finns ca 2 centimeter bakom.

Hade inte haft något emot att byta ut mitt Corsair med RGB för detta

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Har haft en låda helt i plexiglas och annan låda med öppen sida för ett gäng år sedan, aldrig igen. Stilrent och tyst ska det vara, inge blinkande ljus som stör.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag sitter med mina chassin i 2, 5 eller 8 år om möjligt. Att chassit är modulärt är för mig en dröm när jag avser att använda samma chassi i år efter år trots att jag byter ut min hårdvara internt i chassit. Med några undantag verkar detta som ett perfekt chassi för mig.

Jag behöver inte ett chassi med extremt luftflöde, för att de flesta komponenter vi införskaffar drar mindre och mindre energi och avger mindre värme.

Jag tänker att de har gjort ett chassi för nuvarande och framtida användare.

Bling och fönster har jag dock ingen nytta av. Jag vill ha ett chassi som ger mig möjlighet att under flera år modifiera och placera om hårdvara efter behov. Så ska ett chassi vara.

Permalänk

Det verkar som ett riktigt gött chassi! Jag brukar aldrig köpa hela min dator på ett bräde, utan uppgraderar/byter ut lite prylar då och då. Lite beroende på vad jag byter så kan olika konfigurationer, med eller utan vattenkylning, vara aningens jobbigt med ett ickemodulärt chassi.
För att exemplifiera så skaffade jag ett AMD Fury X nyligen, men jag hade ingenstans att sätta GPUns radiator. Piece of cake med ett sådant chassi!

Sluta var så blygsam Jonas, jag såg på dig att du älskade chassit

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt chassi.

Permalänk
Medlem

Känns som ett chassi i mängden. Samma grundläggande layout och storlek som alla andra. :/
Men vill man ha ett sådant så kanske detta är ett alternativ. Glasdörren är väl lite roligare än många andra exempel om man gillar sånt.

Permalänk
Medlem

Kanske inte så nyskapande, men jag tycker det är snyggt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Har haft en låda helt i plexiglas och annan låda med öppen sida för ett gäng år sedan, aldrig igen. Stilrent och tyst ska det vara, inge blinkande ljus som stör.

Då behöver du ju inte ta Pro modellen utan bara den vanliga. Tycker chassit är väldigt stilrent och snyggt, inte hittat ngt annat som ser liknande ut så detta chassit är typ perfekt för mig.

Skrivet av Nameless:

Jag sitter med mina chassin i 2, 5 eller 8 år om möjligt. Att chassit är modulärt är för mig en dröm när jag avser att använda samma chassi i år efter år trots att jag byter ut min hårdvara internt i chassit. Med några undantag verkar detta som ett perfekt chassi för mig.

Exakt, förstår inte riktigt varför folk lägger ner en 10-15k på en dator och har ett chassi som typ CM Elite för 500:- Vissa grejer i en dator är värda att lägga pengar på då man kan använda dem i flera byggen, exempel på detta är ju chassin och nätagg. Haft mitt chassi nu igen en 3 byggen men känner att det låter lite för mycket och är sugen på ett nytt med stort fönster då jag kör färgtema och har sleeves etc.

Skrivet av Nameless:

Bling och fönster har jag dock ingen nytta av. Jag vill ha ett chassi som ger mig möjlighet att under flera år modifiera och placera om hårdvara efter behov. Så ska ett chassi vara.

Låter som du beskriver Dark Base 900! Själv är jag mer intresserad av Dark Base Pro 900 då det faller mig mer i smaken med glassida och rgb

Skrivet av ClosetPerv:

Jag brukar aldrig köpa hela min dator på ett bräde, utan uppgraderar/byter ut lite prylar då och då.

Så gör jag också, funderar på vad nästa uppgradering ska bli, är väldigt väldigt sugen på ett nytt chassi och har också funderat starkt nu på en i7 6700k med mobo, ram och H110! Blir en dyr uppgradering när bara gpu, nätagg och diskar/ssder följer med från detta bygge :/ Men känns bara så onödigt att köpa ett nytt chassi och sätta in dessa gamla komponenter i det... Eller tvärtom köpa nya delar och sätta in i detta gamla chassit :S :/

Skrivet av Aleshi:

Känns som ett chassi i mängden. Samma grundläggande layout och storlek som alla andra. :/
Men vill man ha ett sådant så kanske detta är ett alternativ. Glasdörren är väl lite roligare än många andra exempel om man gillar sånt.

Håller inte med alls här... Tycker chassit är rätt unikt då jag letat länge efter ett chassi med bra space och stort sidofönster. "Samma grundläggande layout och storlek som alla andra." är ju själva grejen med chassit att det inte är just detta... Layouten kan du ju ändra hur du vill, plocka bort, ändra om, flippa, sänka mobo, höja mobo. Sedan tar den ju alla formfaktorer! Är inte många chassin som tar e-atx tex. Älskar sidofönstret/dörren!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Då behöver du ju inte ta Pro modellen utan bara den vanliga. Tycker chassit är väldigt stilrent och snyggt, inte hittat ngt annat som ser liknande ut så detta chassit är typ perfekt för mig.

Synd på den gula kanten också, stilrent helsvart eller vitt tycker jag det ska vara.
Har FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 som jag är rätt nöjd med men be quiet 800 skulle kunnat vara ok om de inte klantat till det med plast och chassi i 2 färger, ser lite ut som en billig plastmöbel på bilden tycker jag. Synd för den ser ut att ha potential på luftgenomströmning.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Får hoppas på en NZXT S340 Elite recension snart, den ser sjukt läcker ut!

Permalänk
Medlem

Nästa gång jag köper ny burk ska jag nog välja ett chassi med transparent sidopanel så man kan se bla grafikkort som lyser och annat. Har inte gillat sånt tidigare men nu ser det faktiskt bra ut. Datorn blir nästan som ett akvarium/konstverk.

Sen tycker jag de kunde bredda chassit typ 1cm så man kan dra kablarna ordentligt, fattar inte varför många chassi tillverkare missar på den punkten!?

I övrigt tycker jag ljudet är bra på Sweclockers video.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Synd på den gula kanten också, stilrent helsvart eller vitt tycker jag det ska vara.
Har FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 som jag är rätt nöjd med men be quiet 800 skulle kunnat vara ok om de inte klantat till det med plast och chassi i 2 färger, ser lite ut som en billig plastmöbel på bilden tycker jag. Synd för den ser ut att ha potential på luftgenomströmning.

Håller med. Det är ett snyggt chassi men den orange'a kanten förstörde det för mig.
Kan dock förstå varför dom gjort så, då man känner igen chassit på en gång med något
som är utmärkande på det viset, istället för att allt är svart.

Har aldrig förstått trenden med lampor och att ha sitt chassi stående på bordet. Den enda
fördelen med det är att den inte suger in lika mycket damm men i övrigt är det ju bara
otroligt fult, och ingen annan (förutom nördiga vänner) blir imponerade av ditt bygge.
Men men, to each his own!

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Håller med. Det är ett snyggt chassi men den orange'a kanten förstörde det för mig.
Kan dock förstå varför dom gjort så, då man känner igen chassit på en gång med något
som är utmärkande på det viset, istället för att allt är svart.

Det finns flera varianter av chassit med olika färg på kanten: orange, svart, eller silver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Håller inte med alls här... Tycker chassit är rätt unikt då jag letat länge efter ett chassi med bra space och stort sidofönster. "Samma grundläggande layout och storlek som alla andra." är ju själva grejen med chassit att det inte är just detta... Layouten kan du ju ändra hur du vill, plocka bort, ändra om, flippa, sänka mobo, höja mobo. Sedan tar den ju alla formfaktorer! Är inte många chassin som tar e-atx tex. Älskar sidofönstret/dörren!

Grundläggande storlek och layout. Saknar nytänk i formen på chassiet.
Inte kritik mot specifikt detta chassiet. Utan allmänt mot att 90%+ av alla chassien ser ut så här.

Permalänk
Medlem

Vilken skönhet, finns den i mindre format ?!

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Inaktiv

Riktigt bra låda och hyffsat pris. Bra att det är så modulärt och moderkortsplåten kan tas loss, när man har knökat in radiatorer till max i lådan är man glad att slippa brottas med hela chassit när man ska uppgradera och byta moderkort.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av NinTrance:

Hej!
förlåt jag är en skitstövel!
men när ska ni fixa bätre lokaler så ljudet blir drägligt?
ekar stenvägg typ

uppskattar allt jobb ni gör men retar mig

Mvh

Studion är inte fixad ordentligt sedan vi bytte kontor före sommaren, innan dess hade vi den orangea väggen om du minns. Istället för att slänga ihop något snabbt har vi den här gången valt att planera och gräva ned oss ordentligt i ett grymt bygge. Tror det kommer bli kalasbra, och förhoppningsvis syns resultatet inom inte allt för lång tid!

Kul trivia. I kommentarerna till andra klipp har det pikats att redaktionen lägger för mycket tid på att berätta om till exempel vad som händer med studion. Balansgång, det där.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@IceDread
@Beatnutz

Vet inte om Jonas glömde säga det i videon men finns ju i 3 olika "färger" och i en vanlig modell samt Pro modellen med glassida och rgb.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett riktigt roligt chassi, dock så är det för stort för min del. Om gör dom en Dark Base (Pro) 600 så kommer jag däremot vara först i kön!

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Feedback

Lite feedback om det här testet. Överlag: Skitbra! Jättebra genomgång. Dock två punkter jag tycker ni ska tänka på i framtiden:

- Priset. Nu fick jag titta på en halvtimmes genomgång av chassit utan att veta vilken prisnivå det handlade om. Det vore bättre att ta upp priset redan i början istället så att man vet vad man betalar för det man ser istället för att inte veta om produkten kostar 1000 kr eller 5000 kr först när hela testet är färdigt. Nu fick jag pausa videon 10 minuter in och leta upp chassit på prisjakt innan jag tittade vidare.

- Ljudet. Det ekar så oerhört i det där rummet. Ni borde försöka installera någon form av ljuddämpningssystem i rummet då det blir lite jobbigt att lyssna på. Det märks framförallt när man sitter med bra hörlurar.

Annars var det som sagt toppen!

REDIGERAT: Nu såg jag ovan att ni tänkt fixa det här med ekot. Bra där!

Permalänk
Inaktiv

Gillar starkt att ni klipper väldigt sällan under videon. Ger ett mycket mer professionellt intryck att talaren vet vad han pratar om istället för att det blir ett klipp efter tre meningar som vissa andra reviewers gör.

Permalänk
Medlem

Det borde varit med bland bilderna, det har ju potential att ändra allt! Varje review som finns har man ju inte tid att läsa så ibland får sammanfattning och bilder räcka, är det intressant så läser jag mer. ~2k för ett chassi är rätt mycket när det finns riktigt bra chassin för ~1k.
Jag gillar verkligen modulariseringen och att det ska vara tyst.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag har ett paket sleevade kablar från CableMod så "Trång och omständig kabeldragning" borde väll funka bättre då? Tänker att sleevade är ju mer "mjuka" och följsamma? Svaga magneter borde man kunna fixa med kanske en bit dubbelhäftande tejp alternativt byta ut dem sen om man tycker dem är jobbiga.. Insuget till nätagget kan jag hålla med om att det kunde vara större men det är väll rätt jobbigt att ändra själv om man inte vill borra upp hålen lite kanske :/ Är i valet och kvalet att beställa nytt chassi ^^,

"Fördelar:
Bra kvalitetskänsla och passform
Imponerande modularitet
God flexibilitet för ventilation
Inbyggd PWM-hubb
Tyst
Stilfullt härdat glas

Nackdelar:
Trång och omständlig kabeldragning
För svaga magneter på luckan
Väldigt litet insugshål till nätaggregatet"

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Blev att jag köpte detta chassit

Överlag är jag nöjd med det! Gillar fronten och glassidan mkt!

Va väll rätt lätt att bygga i och "konfigurera", flyttade tex ner moderkortsplåten ett snäpp för att få plats med en 240radd i taket. Tycker genomförningshålen va helt ok, 3st stora så alla kablar åker rätt in i mobot. Baksidan gick igen rätt lätt för mig då jag har ett semimodulärt nätagg (24pin sitter fast) samt sleeves på kablarna så var ju rätt mjuka och följsamma. Man fick in mkt kabel "bakom" nätagget men visst hade det varit lättare om det var 1cm bredare... Förstår inte varför man inte gjorde det, folket som köper Big Towers / Full Towers vill ju ha platsen, luftigt, så 1cm till hade ju inte gjort någon skillnad alls för en som köpt det, förutom lättare kabeldragning!

OBS! OBS!
Det som va negativt va att när jag i slutfasen, koppla in hdd/ssds, så gick inte detta pga att jag hade vinklade sata kablar. Hårddiskburarna sitter fast med 3st tumskruvar en i mitten uppe och 2 på sidorna nere, detta gjorde att man inte kunde sätta fast en 90¤ sata kabel på hårddisken då den tog i tumskruven... Vilket va rätt irriterande! Så fick åka till ****** dagen efter och köpa 4st nya raka-raka kablar.

Annars är chassit otroligt tyst! Hörs fan inte ens nu och då står den 50cm ifrån mig på bordet. Har fläktkontrollern på max! (då jag vill ha luftflöde). Rgb led listerna som ingår sitter skitbra och va superlätta att installera, bara att koppla in till fläktkontrollerkortet på moboplåtens baksida och "rgb" knappen på chassit funkar lätt, finns av, vitt, rött, grönt, blått, gult (guldish).

Kollade igenom dammfiltren under monteringen och dem va superlätta att ta bort, även frontpanelen och toppen va jättelätta att ta bort.

Så jag är nöjd med chassit iallafall! Enda lilla grejen som de kunde lagt till hade varit en/två leds bak vid moderkortets io plåt samt fixat skruvplaceringen vid hårddiskburarna, lite större hål för nätagget, framluckan har jag inte haft några problem med men visst en starkare magnet där hade väll inte varit fel annars ett väldigt snyggt chassi som jag kommer ha flera år iallafall!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Ingen som reagerar på den trådlösa mobilladdaren som fungerar till i princip alla telefoner utom iPhone?

Detta enbart gjorde att jag avstod från att köpa chassit.

Visa signatur

EDM/Hardstyle fanatic. Competitive Gamer.

https://youtu.be/j9YRPrwfv9I