OneNote och automatisk rättning av ord

Permalänk
Medlem

OneNote och automatisk rättning av ord

Hej,

Gjorde en tråd för nåra veckor sen för att jag tyckte mina Fästisar blivit ett kalhygge (de är superlångsamma att skriva i i Win 10). Fick tipset att köra OneNote istället, default som det är när man väljer Anteckning i meddelandecentret i Win10.

OneNote har trevliga layoutfunktioner för att blanda in bilder och det är inte orimligt långsamt heller. Tyvärr går det inte att skriva 'i' för så fort man trycker space så blir det 'I'. What gives?

Win 10 - Inställningar - Inmatning - Rätta felstavade ord och markera felstavade ord auto: av.
-||- Region - alla inställningar Svenska/Sverige.

Hjälp`?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

File -> Options -> Proofing

Permalänk
Medlem

OneNote har inte "File" i menyraden. Det har "hamburgare", Start, Infoga, Visa. Trycker man hamburgaren (tre streck) får man Skriv ut, feedback, konto, inställningar.
->Inställningar
Alternativ
Sekretess
Hjälp
Konton
Säkerhetscenter
Feedback
Om.

Kein "Proofing" eller vad det skulle heta på sv.

Det enda som finns under Alternativ är om man ska synka saker med sitt MSkonto.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Hej,

Gjorde en tråd för nåra veckor sen för att jag tyckte mina Fästisar blivit ett kalhygge (de är superlångsamma att skriva i i Win 10). Fick tipset att köra OneNote istället, default som det är när man väljer Anteckning i meddelandecentret i Win10.

OneNote har trevliga layoutfunktioner för att blanda in bilder och det är inte orimligt långsamt heller. Tyvärr går det inte att skriva 'i' för så fort man trycker space så blir det 'I'. What gives?

Win 10 - Inställningar - Inmatning - Rätta felstavade ord och markera felstavade ord auto: av.
-||- Region - alla inställningar Svenska/Sverige.

Hjälp`?

Prövat detta?

https://support.office.com/sv-se/article/V%C3%A4lj-alternativ...

Permalänk
Medlem

Hej,

Från den där artikeln:
"Alla aktiviteter som beskrivs i den här artikeln utförs på fliken Autokorrigering. "
"Hitta fliken Autokorrigering i Office-programmet"
" Alla program utom Outlook:

Klicka på Arkiv > Alternativ > Språkkontroll > Alternativ för autokorrigering."

Jag har inte MS Office, det finns varken Arkiv eller Språkkontroll under Alternativ i OneNote.

Edit: Kolsvart Katt över vägen...det är kört, låter det som:
http://m.windowscentral.com/how-disable-spell-checker-windows-10
"OneNote also doesn't respond to the Windows 10 Spelling feature. However, OneNote doesn't even have options to control spelling."

Snälla Swec, say it ain't so

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Hej,

Från den där artikeln:
"Alla aktiviteter som beskrivs i den här artikeln utförs på fliken Autokorrigering. "
"Hitta fliken Autokorrigering i Office-programmet"
" Alla program utom Outlook:

Klicka på Arkiv > Alternativ > Språkkontroll > Alternativ för autokorrigering."

Jag har inte MS Office, det finns varken Arkiv eller Språkkontroll under Alternativ i OneNote.

Exakt vilken version har du av OneNote? (Jag har aldrig haft en version som ser ut som du beskriver den)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Hej,

Från den där artikeln:
"Alla aktiviteter som beskrivs i den här artikeln utförs på fliken Autokorrigering. "
"Hitta fliken Autokorrigering i Office-programmet"
" Alla program utom Outlook:

Klicka på Arkiv > Alternativ > Språkkontroll > Alternativ för autokorrigering."

Jag har inte MS Office, det finns varken Arkiv eller Språkkontroll under Alternativ i OneNote.

Edit: Kolsvart Katt över vägen...det är kört, låter det som:
http://m.windowscentral.com/how-disable-spell-checker-windows-10
"OneNote also doesn't respond to the Windows 10 Spelling feature. However, OneNote doesn't even have options to control spelling."

Snälla Swec, say it ain't so

Glöm föregående fråga, det är den nya OneNote appen för windows 10 du har. Hämta istället hem den andra versionen (gratis) istället. Se mera här:

https://support.office.com/sv-se/article/Vad-%C3%A4r-skillnad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Exakt vilken version har du av OneNote? (Jag har aldrig haft en version som ser ut som du beskriver den)

Hm, det var då ganska så underligt?

17.7369.57831.0 står det under Om.

Edit..Ah...tack! Det förklarar en del! Provar.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Desktopappen är mkt bättre än win 10 appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Desktopappen är mkt bättre än win 10 appen.

Tar nog ett litet tag att vänja om sig, jag gillade faktiskt UI:t i nya en hel del.
Inga "I" i mitten av meningar mer dock!! Vinst! Tack.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Wov var tvungen testa det och fick exakt samma "problem". Stor miss av MS.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Jag testade också.. jag kan skriva lilla i mitt i meningar.. men alla bokstäver blir stora i första ordet i meningen.
Jag kör version 17.7369.57831.0

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag kör desktopapplikationen och där finns en inställning för att stänga av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Jag testade också.. jag kan skriva lilla i mitt i meningar.. men alla bokstäver blir stora i första ordet i meningen.
Jag kör version 17.7369.57831.0

Hmm.. märkligt det faktiskt, postaren ovan dig verkar ha samma symptom som jag, undrar vad "problemet" beror på. Det känns en del engelskt iom att det är just I.

Är glad åtminstone att jag blev upplyst om tvillingversionen här, nu blir det att använda den

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)