Google Andromeda kombinerar Android och Chrome OS

Permalänk
Melding Plague

Google Andromeda kombinerar Android och Chrome OS

Utöver en uppsjö av ny hårdvara talas det nu om att Google även kan ha ett nytt operativsystem på gång, som kombinerar välrenommerade Android med molnbaserade Chrome OS.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Desto mer konkurrens som Microsoft kan få desto bättre. Själv längtar jag efter ett OS utvecklat för PC med tangentbord och mus, snarare än en hybrid som skall kunna köra på alla olika plattformar, ty sådana ger ovillkorligen kompromisser.

(Ja, jag vet att det finns Linux men OS:et måste ha stöd för alla spel, o s v)

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Desto mer konkurrens som Microsoft kan få desto bättre. Själv längtar jag efter ett OS utvecklat för PC med tangentbord och mus, snarare än en hybrid som skall kunna köra på alla olika plattformar, ty sådana ger ovillkorligen kompromisser.

(Ja, jag vet att det finns Linux men OS:et måste ha stöd för alla spel, o s v)

.

Då kommer du nog få vänta tyvärr, håller med om att det hade vart grymt men tror inte nån är intresserad av att utveckla för en marknad som minskar hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Desto mer konkurrens som Microsoft kan få desto bättre.

Synd bara att båda proppar sina system fulla med spyware (eller "telemetri").

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Synd bara att båda proppar sina system fulla med spyware (eller "telemetri").

Det är ju #framtiden

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Undrar om det har något att göra med Google Fuchsia

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Spännande.
Är inte många månader kvar tills jag introducerar Android i mitt hem för att då ha IOS, OS X, Win 10 och android. Hade varit så mycket skönare med bara ett OS som täcker alla mina prylar och det kommer inte va Apple eller Microsoft som levererar det.
Säljer gärna min själ för bekvämlighet. Så länge behoven blir täckta.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Desto mer konkurrens som Microsoft kan få desto bättre. Själv längtar jag efter ett OS utvecklat för PC med tangentbord och mus, snarare än en hybrid som skall kunna köra på alla olika plattformar, ty sådana ger ovillkorligen kompromisser.

(Ja, jag vet att det finns Linux men OS:et måste ha stöd för alla spel, o s v)

.

Om du har datorn i signatur så lär knappast att stödja alla spel vara ditt största problem..

Ingen kommer försöka sig på det du skriver, för vem vill utveckla ett alldeles eget ekosystem av mjukvara. OS X är ju en avknoppning av unix och kan köra mjukvara mha brew, så det är isåfall den typen av system vi lär se. Nu pratar vi då också om världens högst värderade bolag, så den typen av satsningar lär vara få.

Angående nyheten i sig så tycker jag det verkar jättehäftigt!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Folk är villiga att köra laptop med android men inte telefon med windows.. Lol

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Desto mer konkurrens som Microsoft kan få desto bättre. Själv längtar jag efter ett OS utvecklat för PC med tangentbord och mus, snarare än en hybrid som skall kunna köra på alla olika plattformar, ty sådana ger ovillkorligen kompromisser.

(Ja, jag vet att det finns Linux men OS:et måste ha stöd för alla spel, o s v)

.

Det är väl bara att installera något av följande
Windows 3.11
Windows 95
Windows nt4
Windows 98
Windows 2000
Windows XP

De har mer eller mindre ingen anpassning för hybrider...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@aholman: Det handlar mer om att microsoft's försök till windows phone har varit extremt buggigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Det är väl bara att installera något av följande
Windows 3.11
Windows 95
Windows nt4
Windows 98
Windows 2000
Windows XP

De har mer eller mindre ingen anpassning för hybrider...

Skickades från m.sweclockers.com

Windows 2000 64Bit med DX12 vore något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Det är väl bara att installera något av följande
Windows 3.11
Windows 95
Windows nt4
Windows 98
Windows 2000
Windows XP

De har mer eller mindre ingen anpassning för hybrider...

Skickades från m.sweclockers.com

Windows 7 var enligt mig det sista OS:et från MS som var för PC med tangentbord och mus: Inga stora blaffiga fyrkanter och inte en massa luft mellan allting (så att feta fingrar skall kunna kleta på skärmen utan att man trycker på fel "ikon"). Till och med Skype blev ju helt "bloatigt" efter att MS tog från sin kassa och köpte in dem, såsom MS gör. De tjänar enorma stålar på Windows och Office och använder pengarna för att köpa in andra bolag (och förstöra dem). Att komma på något nytt själva klarar de inte - det är en uppblåst organisation där de anställda gör så lite de kan och försöker gömma sig i hörnen: Om man inte sticker ut så har man inget att frukta och kan fortsätta hämta ut sin lönecheck och sina optioner i lugnan ro.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Om du har datorn i signatur så lär knappast att stödja alla spel vara ditt största problem..

Ingen kommer försöka sig på det du skriver, för vem vill utveckla ett alldeles eget ekosystem av mjukvara. OS X är ju en avknoppning av unix och kan köra mjukvara mha brew, så det är isåfall den typen av system vi lär se. Nu pratar vi då också om världens högst värderade bolag, så den typen av satsningar lär vara få.

Angående nyheten i sig så tycker jag det verkar jättehäftigt!

Samt att tbord + mus OS förmodligen är en marknad som inte direkt ökar. Privat nöjer sig fler och fler med platta eller laptop. De lär ju inte bli så mycket fler som jobbar framför datorn på kontor heller, alla gör väl redan det😉.

Personligen tycker jag w10 är bästa operativet hittills. Windows 8 kan jag förstå med påtvingat metro. Använder sällan startmeny på jobbets w7 eller hemma, tror de som är beroende av w7 startmenyn mestadels ljuger☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Då kommer du nog få vänta tyvärr, håller med om att det hade vart grymt men tror inte nån är intresserad av att utveckla för en marknad som minskar hela tiden

Inte för att det är det du menar, men det är kul att lästa korkade analytiker som extrapolerar på en minskad försäljning och förutspår den vanliga datorns död. Visst har mycket slöanvändning övergått till mobiler och plattor. Men en stor del ligger även i att man klarar sig på en mycket äldre burk än man gjort tidigare. Den installerade basen är oerhört stor, men mer svårmätt än nyförsäljning.

Däremot skulle jag säga att du har fel att det handlar om ovilja att investera i en "minskande" marknad, utan konkurrens. Vid de tillfällen man väl behöver en riktig dator så behöver man just också ett riktigt OS och dess mjukvaruutbud. Skapar man ett nytt OS går det inte bara att trolla fram applikationer, om man inte vill göra ännu en linuxdist. Lite det problemet MS haft på mobilfronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Inte för att det är det du menar, men det är kul att lästa korkade analytiker som extrapolerar på en minskad försäljning och förutspår den vanliga datorns död. Visst har mycket slöanvändning övergått till mobiler och plattor. Men en stor del ligger även i att man klarar sig på en mycket äldre burk än man gjort tidigare. Den installerade basen är oerhört stor, men mer svårmätt än nyförsäljning.

Däremot skulle jag säga att du har fel att det handlar om ovilja att investera i en "minskande" marknad, utan konkurrens. Vid de tillfällen man väl behöver en riktig dator så behöver man just också ett riktigt OS och dess mjukvaruutbud. Skapar man ett nytt OS går det inte bara att trolla fram applikationer, om man inte vill göra ännu en linuxdist. Lite det problemet MS haft på mobilfronten.

Ja vet inte vart jag skrev "den vanliga pcns död" du kanske har lässvårigheter, menar du på attarkmaden inte minskar då eller? Jag skrev bara att den minskar vilket den också gör, även fast nu laptops verkar komma tillbaka en smula

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Desto mer konkurrens som Microsoft kan få desto bättre. Själv längtar jag efter ett OS utvecklat för PC med tangentbord och mus, snarare än en hybrid som skall kunna köra på alla olika plattformar, ty sådana ger ovillkorligen kompromisser.

(Ja, jag vet att det finns Linux men OS:et måste ha stöd för alla spel, o s v)

.

Det är spelen som måste ha stöd för OS och inte tvärtom, det är som att klaga varför PS4 eller XBONE inte har stöd för Windows spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Det är spelen som måste ha stöd för OS och inte tvärtom, det är som att klaga varför PS4 eller XBONE inte har stöd för Windows spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, naturligtvis. My bad. Men summa summarum är det ändå samma problematik, om endera inte stöder den andra.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Windows 2000 64Bit med DX12 vore något.

själv var jag Nt4 frälst tills ja kom över första betan av win2k.
Hade allt hade och DX!!!!
Samma dag 2k lanserades skarpt blev också sista gången jag någonsin dubbelbootat något OS. Underbart!
Idag är det win10 på allt jag kan installera det på.

Skrivet av SweMerlin:

Windows 7 var enligt mig det sista OS:et från MS som var för PC med tangentbord och mus: Inga stora blaffiga fyrkanter och inte en massa luft mellan allting (så att feta fingrar skall kunna kleta på skärmen utan att man trycker på fel "ikon"). Till och med Skype blev ju helt "bloatigt" efter att MS tog från sin kassa och köpte in dem, såsom MS gör. De tjänar enorma stålar på Windows och Office och använder pengarna för att köpa in andra bolag (och förstöra dem). Att komma på något nytt själva klarar de inte - det är en uppblåst organisation där de anställda gör så lite de kan och försöker gömma sig i hörnen: Om man inte sticker ut så har man inget att frukta och kan fortsätta hämta ut sin lönecheck och sina optioner i lugnan ro.

Intressant.
Låter mer som du hatar Microsoft som så många andra för att de är "störst" och därför måste vara onda utan att ha någon egentlig anledning.
Du verkar också hata att de inte kan göra något nytt inovativt, men när de lanserar Windows 10 som på många sätt är en rejäl uppdatering i alla led från Windows 7 med framförallt möjligheten till andra styrinterface. Då gnäller du på att du vill tillbaka till tangentbord & mus som båda har funnit sedan 70-talet...
Blir lite konstigt och inte allt för inovativt/utvecklande från din egen sida.

Permalänk
Medlem

Microsoft har två stora problem; 1. Hatet mot synskadade och 2. Etiskt sinnade personer.

Båda går att lösa genom att göra windows ui mindre platt och fult.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*Tråd rensad*

Jag har rensat tråden från en stormängd inlägg som har varit off topic. Ni som har fått inlägg raderade vet vilka ni är. Håll er till trådens ämne utan att kasta paj, det är okej att gilla olika!

/DavidtheDoom, - Moderator.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Ja vet inte vart jag skrev "den vanliga pcns död" du kanske har lässvårigheter, menar du på attarkmaden inte minskar då eller? Jag skrev bara att den minskar vilket den också gör, även fast nu laptops verkar komma tillbaka en smula

Skickades från m.sweclockers.com

Läs om läs rätt. Stycke två var riktat åt dig.