Permalänk
Medlem

Prisvärd switch för hemmabruk?

Jag funderar på att ersätta ett par av mina nuvarande switchar (5- och 8-portars Netgear-swrichar) med en 16- eller 24-portars variant. Eventuellt vill jag ha möjlighet till PoE men inget krav. Jag ser inte heller något direkt krav på att switchen skall vara managerbar men om inte priset skjuter i höjden så kan det vara vettigt.

Finns det några switchar som är mer lämpade än andra? Vilka bör undvikas?

Permalänk
Medlem

Kör själv med HP 1810 v2, det är visserligen en managed switch, vilket inte alltid behövs, men den är bra.
Annars är väl Netgear prosafe populära i den nedre prisklassen.

Permalänk
Rekordmedlem

Köp nån begagnad kontorsmodell om du vill ha nått "stort och billigt" de brukar vara väldigt prisvärda och du behöver inte konfa nått avancerat i dem om du inte vill men det går om du vill, Cisco, HP, Dell modell spelar mindre roll.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera ZyXEL Dimension GS1900-24E som fungerat bra för mig i ca ett halvår nu. Den kostar runt tusenlappen och är en "managed switch" som stödjer de flesta funktioner man kan behöva där hemma, med den har inget stöd för PoE eller 10GB.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Inaktiv

Varför inte fortsätta med NetGear om du är nöjd, de har ju andra switchar också

Permalänk
Medlem

Tack för inputen. Jag får fundera en vända till på vilka finesser jag behöver ha.