Iphone 6s eller vänta till 7?

Permalänk
Medlem

Iphone 6s eller vänta till 7?

Som rubriken lyder. Är det värt att vänta till iphone 7 eller är det lugnt att köpa 6s:an nu?

Hörde att 7:an kommer i september.
Hörde även att den inte kommer ha en hurlursingång... stämmer detta tro? :/.

Permalänk

Om du inte är i akut behov av en telefon, så hade jag väntat tills iphone 7 kommit för att se vad den erbjuder.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av outbox:

Som rubriken lyder. Är det värt att vänta till iphone 7 eller är det lugnt att köpa 6s:an nu?

Hörde att 7:an kommer i september.
Hörde även att den inte kommer ha en hurlursingång... stämmer detta tro? :/.

Har funderat detta ochså. Är lite sugen på att byta till en rätt så ny Iphone när man kan det.

Verkar som detta är några saker den kan ha:

● Will probably ship in September ● Probably
● Tweaked, thinner design ● Probably
● Next-gen A10 chip, better camera ● Probably
● 32GB entry level ● Probably
● Starting at $199 on contract, $649 without ● Probably
● Could ditch 3.5mm headphone jack ● Maybe
● Smart Connector for charging (5.5" only?) ● Maybe
● Dual camera & 3GB RAM (5.5" only?) ● Maybe

Är rätt irriterad att dom tar bort(kanske) 3.5mm jacket.. Vill ju inte hålla i några stora adapter eller köpa massa dyra nya hörlurar.

3.5mm jacket är ju det som jag vill ha i iphone 7. Men kanske man får ta iphone 6s iallafall när dom kommer ut med mer specs.

Source: http://appleinsider.com/futures/iphone-7

Permalänk
Medlem

Jag skulle vänta på 7an.. Eller skulle o skulle, Ja skippade 6s o väntar på 7 ist..
Dels för att skillnaden på 6 och 6s inte var tillräckligt stor för att uppmuntra ett byte, samt att ja ville testa samsung igen (Vilket jag ångrar.. -.- )

Tycker bara de e bra att dom skippar 3.5mm uttaget, Dock så använder ja aldrig lurar, Och om ja mot förmodan skulle göra de, Så e de Bluetooth (Sony's för ca 300:-)

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Tack för svaren hörni

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade väntat. 6s var överlag rätt lam uppdatering. Då känns iphone SE till och med hetare, bara för lägre pris och mindre storlek. Skiljer 1500kr för lite smågrejer och större skärm.

Permalänk
Skrivet av outbox:

Som rubriken lyder. Är det värt att vänta till iphone 7 eller är det lugnt att köpa 6s:an nu?

Hörde att 7:an kommer i september.
Hörde även att den inte kommer ha en hurlursingång... stämmer detta tro? :/.

Jag sitter i samma båt som du, det sliter mig inifrån på tanken av att vänta eller köra på 6S. Vad jag vet ska 6S vara den mest stabila och bäst fungerande S modellen av en Apple telefon. Men vad gäller 7an, läste jag någonvart att den kommer heta iPhone 6SE och inte iPhone 7. Att den kommer i september har hänt förut baserad på tidslinjen mellan Apples produkter, fast frågan är om den släpps ut i Sverige lika fort också. Det kan hända att man till slut väntar till nästa år. Men vem vet, jag väntar bara på mer konkret info innan jag bestämmer mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Vänta å se, om inte 7an är ngt kanske de sänker priset på 6s.

Skickades från m.sweclockers.com