Diabotical by The GD Studio

Permalänk
Medlem
Permalänk

Verkar som open beta dröjer till allra tidigast juli-augusti enligt senaste dev-uppdateringen, men det här ser ut att bli typ världens bästa spel så jag kan vänta.

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av culliford:

Verkar som open beta dröjer till allra tidigast juli-augusti enligt senaste dev-uppdateringen, men det här ser ut att bli typ världens bästa spel så jag kan vänta.

Med tanke på den tid projektet tagit hitills har jag heller inga problem att vänta, vi får hoppas att andra potentiella spelare känner samma

Permalänk
Medlem

Ikväll är det dags för stresstest, några som tänkt panga?
Sett fram emot det här i månader nu, ooooooh va taggad jag är!

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disector:

Ikväll är det dags för stresstest, några som tänkt panga?
Sett fram emot det här i månader nu, ooooooh va taggad jag är!

Mvh

Hade nog tänkt men ska på resegille Fast finns nog lite tid över imorgon hoppas jag, annars får QL duga som substitut tills det är dags för nästa stresstest...
Vet du om ctf kommer att finnas tillgängligtvdenna vända?

edit: stavning

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SmR]BMF:

Hade nog tänkt men ska på resegille Fast finns nog lite tid över imorgon hoppas jag, annars får QL duga som substitut tills det är dags för nästa stresstest...
Vet du om ctf kommer att finnas tillgängligtvdenna vända?

edit: stavning

Ojävlar, resegille måste jag erkänna var en nytt ord för mig, var tvungen att googla! Spännande!
Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte, hoppas på fler modes än förra gången det var spel iallafall.

Kikat runt lite men inte hittat något uttalande om vad vi kommer få spela, hoppas vi får smaka på allt, men lär väl inte finnas så super mycket maps till t.ex. CTF eller MacGuffin än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disector:

Ojävlar, resegille måste jag erkänna var en nytt ord för mig, var tvungen att googla! Spännande!
Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte, hoppas på fler modes än förra gången det var spel iallafall.

Kikat runt lite men inte hittat något uttalande om vad vi kommer få spela, hoppas vi får smaka på allt, men lär väl inte finnas så super mycket maps till t.ex. CTF eller MacGuffin än.

Behövs inte så många maps Bästa är väl typ 3 bra när man kör en beta, på så vis lär sig folk mapsen rätt snabbt och det blir roligare att spela. Nu är de vä mest intresserade av att stresstesta ekosystemet men är ju bra om mapsen är roliga. Tror det finns åtminstone 3 ctf maps, borde finnas fler McGuffin känns det som.

Jo, resegille är väl inte så hett längre Taket är iaf på och då blir det ett litet gille!

Permalänk
Medlem

Snart öppnar portarna!

Permalänk

Årets spel är här!

För dom som inte känner till det så är det ett free-to-play arena fps inspirerat av klassiska spel som Quake och Unreal Tournament. https://www.diabotical.com/ Spelet lanseras idag kl 15 och fås genom Epic Games Store.

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk

Hmm, man får väl kanske ge det ett försök. 🤔

Permalänk
Medlem

Spelet känns väldigt välgjort och det är sjukt imponerande vad man lyckats skapa i en egenutvecklad motor. Det flyter på bra, känns bra att panga (eller tja, försöka panga!) och saker och ting känns genomtänkta. Kanske märklig sak att notera men spelet har riktigt bra menyer jämfört med många andra spel som har betydligt mer pengar bakom sig. Har också följt deras reddit en del och är imponerad över hur snabbt man åtgärdar problem och deras sätt att kommuciera med sina spelare. Vågar inte uttala mig om spellägen eller kartor då jag är allt för dålig.

Trots detta är nog ett spel jag inte kommer särskilt mycket, och den enda anledningen till detta är att jag inte är särskilt förtjust i arena FPS. Men har man spelat en hel del liknande spel tidigare så tror jag att detta är en fullträff.

Sedan är jag rädd för att det kommer vara svårt att få in nya spelare, speciellt när spelet inte är på Steam. Folk är också så vana vid väldigt casual spel idag där det flyger poäng över skärmen varje gång du hoppar så att kastas in i ett spel där du troligtvis kommer bli totalt överkörd kommer också vara en utmaning.

Permalänk
Geeks Gaming

Så extremt roligt att spela. Intensivt. Skillat.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

2v2 är riktigt skoj, får 99% gpu med gtx 1070 trots låga settings på 1440p runt 200 fps

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Geeks Gaming

Om någon vill spela så lätt till JinxSwe på Epic eller skicka på swecs discord till mig.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Lade till dig.

Ni får gärna lägga till mig om ni vill (epic name: cpt culliford). Jag lär nog mest öva på movement och få till grunderna i början, men blir en del fraggande också.

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Spelet känns väldigt välgjort och det är sjukt imponerande vad man lyckats skapa i en egenutvecklad motor. Det flyter på bra, känns bra att panga (eller tja, försöka panga!) och saker och ting känns genomtänkta. Kanske märklig sak att notera men spelet har riktigt bra menyer jämfört med många andra spel som har betydligt mer pengar bakom sig. Har också följt deras reddit en del och är imponerad över hur snabbt man åtgärdar problem och deras sätt att kommuciera med sina spelare. Vågar inte uttala mig om spellägen eller kartor då jag är allt för dålig.

Trots detta är nog ett spel jag inte kommer särskilt mycket, och den enda anledningen till detta är att jag inte är särskilt förtjust i arena FPS. Men har man spelat en hel del liknande spel tidigare så tror jag att detta är en fullträff.

Sedan är jag rädd för att det kommer vara svårt att få in nya spelare, speciellt när spelet inte är på Steam. Folk är också så vana vid väldigt casual spel idag där det flyger poäng över skärmen varje gång du hoppar så att kastas in i ett spel där du troligtvis kommer bli totalt överkörd kommer också vara en utmaning.

Ja, dom släpper updates i princip varje dag.
Dom skulle nog tjäna på att släppa spelet på Steam också men 2GD (utvecklaren) fick ju kicken av Gabe från valve efter att har uttalat sig klantigt så vettefan om spelet överhuvudtaget kommer dyka upp på steam.
"We won't be working with him again" Säger Gabe enligt denna sida: https://www.joindota.com/en/news/36578-gabe-newell-himself-br...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Ja, dom släpper updates i princip varje dag.
Dom skulle nog tjäna på att släppa spelet på Steam också men 2GD (utvecklaren) fick ju kicken av Gabe från valve efter att har uttalat sig klantigt så vettefan om spelet överhuvudtaget kommer dyka upp på steam.
"We won't be working with him again" Säger Gabe enligt denna sida: https://www.joindota.com/en/news/36578-gabe-newell-himself-br...

Haha, jupp. Jag tror dock inte det har någon påverkan på valet av plattform i det här fallet. Epic har, likt dom gjort med många andra spel, kastat en del pengar för att hålla spelet exklusivt på Epic Games Store (info). Att kunna garantera utveckling två år framöver är nog trevligt för utvecklarna bakom Diabotical. Men från ett spelarbasperspektiv så hade Steam nog varit ett betydligt bättre val.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BesteN:

Ja, dom släpper updates i princip varje dag.
Dom skulle nog tjäna på att släppa spelet på Steam också men 2GD (utvecklaren) fick ju kicken av Gabe från valve efter att har uttalat sig klantigt så vettefan om spelet överhuvudtaget kommer dyka upp på steam.
"We won't be working with him again" Säger Gabe enligt denna sida: https://www.joindota.com/en/news/36578-gabe-newell-himself-br...

Jag tror det är finansieringen från Epic som sätter käppar i hjulen där, inte gammalt käbbel med Gaben... De lär lägga ut det på Steam så snart de kan.

EDIT: Måste bara tillägga också vilket klantigt beslut det var av Valve att sparka James

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Dunder:

Jag tror det är finansieringen från Epic som sätter käppar i hjulen där, inte gammalt käbbel med Gaben... De lär lägga ut det på Steam så snart de kan.

EDIT: Måste bara tillägga också vilket klantigt beslut det var av Valve att sparka James

Epic har fullt finansierat spelet i 2 år framöver och är även publisher så kommer inte komma till steam

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jinxswe:

Epic har fullt finansierat spelet i 2 år framöver och är även publisher så kommer inte komma till steam

Ja, vi får väl se, jag ställer mig tveksam till detta. Om de nu ens kommer lyckas hålla igång det fortfarande om två år, James har antagligen hoppat till något nytt projekt vid det laget

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Om någon vill spela så lätt till JinxSwe på Epic eller skicka på swecs discord till mig.

La till dig!

Skrivet av culliford:

Ni får gärna lägga till mig om ni vill (epic name: cpt culliford). Jag lär nog mest öva på movement och få till grunderna i början, men blir en del fraggande också.

Försökte lägga till dig men det funkade inte, namnet fanns inte.

Fan kul att detta spelet släpptes tillslut, kommer ihåg att det var snack om det för säkert över 5år sedan, trodde det inte blev av.
Gillar det skarpt, dock är man ovan gubbarna, känns konstigt med ägg som studsar runt.
Har hittils köpt ny CPU, ram, mb och mus bara för det här spelet

Ni får gärna lägga till mig! Har kört några hundra timmar QL tidigare, hade varit kul att köra rankat och snacka svenska.
Mitt ID är: 31abc31a56784fd089e0e792ff49ded6
Nickar Åke.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v