Permalänk
Avstängd

Kan tyvärr inte hitta tillägget.
Så gärna en noob beskrivning.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av Garvey:

Det låter gött någon aning när krypton släoos i fullversion?

Det bör vara snart då det närmar sig RC.

Skrivet av Mange43:

Kan tyvärr inte hitta tillägget.
Så gärna en noob beskrivning.

System -> Add-ons - > Install from repository -> Kodi Add-on repository -> Video add-ons > Viaplay

Permalänk
Avstängd

@Kalaspuffar:
Tack,blir ett nytt försök imorgon.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Som man installerar andra addons i Kodi, kanske?

kanske jag ALDRIG kört koodi förut... tänkt på det????

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaspuffar:

Jag behöver en debug log för att se vad som är fel. Gissningsvis funkar inte SSL på din plattform (http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=270336). Det finns en SSL-bug i Jarvis som påverkar vissa operativsystem. Prova att stänga av SSL i addon-inställningarna.

http://www.htpcbeginner.com/install-addons-official-kodi-repo...

tack kalaspuffar.. det hjälpte mitt problem.. aldrig kört koodi förut.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

kanske jag ALDRIG kört koodi förut... tänkt på det????

Kanske kan söka lite själv hur man installerar addon????

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Kanske kan söka lite själv hur man installerar addon????

Ja, det saknas ju inte guider direkt...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Cmore

Hej
Viaplay funkar klockrent på Pi 2.
Har du nån Cmore addon på gång också
Mvh
Patrick

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av PatrickG67:

Hej
Viaplay funkar klockrent på Pi 2.
Har du nån Cmore addon på gång också
Mvh
Patrick

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!

Jag har inga planer för C More just nu, men jag kanske ger det ett försök i framtiden.

Permalänk

Ok
Har du någon annan bra typ
HBO....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har suttit och kollat på livesport på viaplay via Chrome under dagen. Som så ofta fryser streamen någon gång då och då och man måste "refresha" sidan. Fick tummen ur och installerade ditt Kodi-plugin! Allting har fungerat perfekt och den streamar till och med i 50hz. STORT TACK för ditt jobb, uppskattas verkligen!

Permalänk

Best addon for Kodi IMO! Streaming quality is terrible when using Viaplay's own Android app but this is perfect, use it on my Amazon Fire TV with Kodi 17 side loaded.

Permalänk
Avstängd

Jag kan fortfarande inte ens hitta tillägget.
Har många Reporsities inlagda.kör med Android media spelare.
Ska någon dag,ta bort hela kodi och göra ominstallation på det.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

@Mange43: Hej. Om du inte hittar det så använd sök funktionen i Kodi. Sök sen enter välj sen sök i tillägg skriv viaplay enter igen. Installera

Permalänk
Medlem

Någon serie fungerar men får inte livesport att starta. Står bara och snurrar sen händer inget mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu fungerade ljudet men i bilden står de ogiltigt format och ingen bild.

Har en LG OLED B6.. konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaspuffar:

Jag behöver en debug log för att se vad som är fel. Gissningsvis funkar inte SSL på din plattform (http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=270336). Det finns en SSL-bug i Jarvis som påverkar vissa operativsystem. Prova att stänga av SSL i addon-inställningarna.

http://www.htpcbeginner.com/install-addons-official-kodi-repo...

Jag hittar inte viaplay i kodi-repot. Är den borttagen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag fick tips av en på ett forum att:
"Det finns ett Viaplay-addon till Kodi. Det addonet skrivet ut direkt-url:erna till streamsen i loggen. Med hjälp av de url:erna kan du tanka ner strömmarna med hjälp av ffmpeg. Lycka till :)"
Någon som kan bekräfta? Så jag ej skaffar via play o fixar o donar i onödan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Så jag ej skaffar via play o fixar o donar i onödan?

Det lär du få göra då addonet kräver inloggning på ett Viaplaykonto för att funka.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Avstängd

@MatteN: Funkar addonet för dig? Fungerar inte för mig, står att man måste logga in. Och jag är 100% på att jag använder rätt lösenord.

Permalänk
Medlem

@Kalaspuffar:

Kan inte installera addonen på LibreELEC 8.1.0 (Kodi 17.4 RC1 med Inputstream.Adaptive v2.0.7) då jag får samma felmeddelande som Ipaddle på Kodi-forumet:

"ERROR: CAddonInstallJob[plugin.video.viaplay]: The dependency on inputstream.adaptive version 2.0.8 could not be satisfied."

Krävs verkligen version v2.0.8 eller är det värt att modda "addon.xml" för att få addonen att installera (har inte möjlighet att testa själv nu)?

Vet att alternativet är att lägga in en Milhouse-build men då får jag Kodi 18 vilket riskerar att bryta kompabilitet med andra grejor, plus att dessa testbuilds inte nödvändigtvis är stabila.

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem

Testade nyss i Kodi 18.1 (hon den där prinsessan..;)

Funkar bra så långt jag testat, F1 efterhandssändning av kvalet flöt betydligt bättre än på Viaplay via Chrome. I Chrome får jag lagg var femte till tionde sekund i några tiondels sekund, detta kommer inte i Kodi.

Lite meck att installera, men annars helt ok!

Hade det varit möjligt att göra en PVR-klient istället för en video?
Då kunde man kanske ladda en tablå och totalt utklassa Viaplays webgränssnitt...