Permalänk
Medlem

Resedokument vid flygresa

Hej!

Det är så här: när jag gjorde en flygbokning så missade jag att fylla i information om mitt resedokument, (pass nummer m.m.).
Då tillgängligheten hos dem jag bokade är usel så undrar jag om man bara kan dyka upp vid incheckningen och så löser det sig?

/Fabricio

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Hej!

Det är så här: när jag gjorde en flygbokning så missade jag att fylla i information om mitt resedokument, (pass nummer m.m.).
Då tillgängligheten hos dem jag bokade är usel så undrar jag om man bara kan dyka upp vid incheckningen och så löser det sig?

/Fabricio

Vart ska du flyga? Att tänka på är att alla flygbolag faktiskt inte kräver just passnumer m.m. när du flyger. Tror det är inom EU, men kan ha fel.

Edit: Känns inte som att det ens skulle kunna gå att "missa" att skriva in informationen annars, för hemsidan hade säkert protesterat.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

I stort sett alla flygbolag har rätt enkla webbformulär för att fylla i informationen, så även om din bokningsfirma är kass så borde du kunna komma åt din bokning hos flygbolaget för att fylla i uppgifterna.

Permalänk
Medlem

@Tesked: Det var gömt under en flik. Klart bokningen är gjord i mitt namn och så. Men saknas alltså det där sista med passnummer, utfärdat- , förfallodatum.

Check in disken lär väl ta hand om det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FabriciusRex:

@Tesked: Det var gömt under en flik. Klart bokningen är gjord i mitt namn och så. Men saknas alltså det där sista med passnummer, utfärdat- , förfallodatum.

Check in disken lär väl ta hand om det?

Så länge du inte svarar på vart du ska flyga är det svårt att svara på några andra frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

@Tesked: Det var gömt under en flik. Klart bokningen är gjord i mitt namn och så. Men saknas alltså det där sista med passnummer, utfärdat- , förfallodatum.

Check in disken lär väl ta hand om det?

Det stämmer, har gjort det när jag flög till Ryssland (Fyllde i 0.or för att jag inte hade utfärdat mitt pass när jag köpte biljetten) men gick till disken för Rossiya Airlines och dem gjorde allt som behövdes.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

@Mightybjorn: Tack! Det var vad jag hoppades på. Känns skönt att vara säker.