Beställt skal på Amazon.co.uk - ser tveksamheter hos säljaren

Permalänk
Inaktiv

Beställt skal på Amazon.co.uk - ser tveksamheter hos säljaren

Hej,

Köpt en Huawei P9 idag och ville ha ett skal. Eftersom det knappt säljs några skal för annat än för iPhone i Sverige så kollade jag på Amazon.co.uk. Hittade en modell som såg bra ut, den hade 18 recensioner (läste de flesta) och väldigt höga betyg så drog en beställning.

Men jag kollade sidan igen och det ser skumt ut. Säljaren har inga omdömen, men skalet hade ju omdömen och det fanns bara i den butiken. Alla som har recenserat har registrerat sig med generiska förnamn som Richard, Kelly, Alison, etc. och både rubrikerna och innehållet i recensionerna är generiska och det står grejer såsom "great product, good case, five stars, my son really liked it". Kan det vara så att alla recensionerna är fake och jag kastat 200 spänn i sjön?

Är egentligen inga stora pengar, men leveranstiden var på två veckor. Jag känner inte för att sitta och vänta i två veckor på något som aldrig kommer att dyka upp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det kan vara scam, ska du köpa sånt rekommenderar jag dig till Ebay i framtiden och titta efter kineser med medal logon som visar att de har bra omdömen m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Det kan vara scam, ska du köpa sånt rekommenderar jag dig till Ebay i framtiden och titta efter kineser med medal logon som visar att de har bra omdömen m.m.

Okej. Av ren okunnighet har jag hållit mig ifrån Ebay och handlat på Amazon eftersom jag trott att det varit mer riskabelt att handla av enskilda säljare. Men då har jag lärt mig detta inför framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ebay är faktiskt relativt säkert, skulle ta det före tradera och blocket anyday, tror inte Amazon är sämre i sig det är ungefär samma sak men skillnaden är att Amazon oxå säljer eget och har butiken, på Ebay är man som köpare kanske lite mer uppmärksam.
Jag skulle säga att det ändå är en ganska stor chans att du får dit skal men annars som sagt Ebay kineser med 100K+ försäljningar och bra omdömen är oftast bra, är man artig och trevlig mot dem vid problem brukar de faktiskt vara otroligt schyssta med. (Köpt ett par hundra grejer från kina via Ebay i totalt typ 70st ordrar, aldrig blivit lurad)

EDIT: Undvik dock saker som påstår att de är något flashigt märke eller räkna med kopia

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood