Alla framtida Microsoft-spel kommer till PC

Permalänk
Melding Plague

Alla framtida Microsoft-spel kommer till PC

Alla kommande spel som ges ut av Microsoft Studios ska släppas till både Xbox One och PC/Windows. Ett köp kommer också ge tillgång till spelet på båda plattformarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Med en sådan där optimering? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Med en sådan där optimering? :/

Klart måste det finnas en fördel till Xbox One

Permalänk
Medlem

Ser fram emot Gears 4, hoppas de löser Multi GPU till DX12 tills dess , inget spel jag vet har väll det stödet ännu?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar till och med Microsoft inse värdet av Pc som spelplattform. En bra nyhet som kommer att gynna alla.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Med en sådan där optimering? :/

haha exakt, kolla på Quantum break...Katastrof portning, pluss inbyggt MSAAx4 för att få till en "bra" bild på xboxen för uppskalning som inte går att stänga av på PC. haha fail. Första Gears däremot fungerar rätt bra nu efter "några" patchar...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@Oneone: Ashes of the singularity men det är å andra sidan inte riktigt ett spel utan mer ett benchmark känns det som.

Permalänk
Medlem
Citat:

Exklusiva för Windows Store

Nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Nej tack.

Det kommer säkert funka bra framöver, men trist att man måste ha så många olika plattformar, steam , origin, uplay, gog galaxy.. blir ju helt galet till slut.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Lade dom inte ner spelstudion?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Livsnjutare 😎

Detta glädjer mig iaf som sålde av min Xbox One till fördel för PC och bättre grafik / högre uppdateringsfrekvens / högre upplösning!

Så bra jobbat Microsoft

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Visst är Windows Store exklusivitet inte optimal lösning men detta är iallafall bättre än inget. Visst förväntar jag mig dåligt PC platform stöd på vissa punkter i vissa/många titlar men det är ändå en positiv riktning detta som gagnar PC platformen då flera titlar blir tillgängliga.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@AMD-FX: Du kanske tänker på Xbox Entertainment Studios, divisionen som skulle producera unikt tv- och filminnehåll för Xbox-plattformen? Den stängde Microsoft ner 2014.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Härligt att höra. Då kan man lägga pengarna som skulle ha gått till nästa Xbox på att uppgradera datorn i stället

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Med tillhörande konsolpriser på spelen också, jippi...

Permalänk

Verkligen jättebra av Microsoft att börja satsa på PC plattformen! Är dock lite tveksam till hur pass bra Windows Store kommer att fungera som plattform för speldistribution.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jösses vad MS verkar ha fått in fritänkande nytt blod.
Windows 10 med ubuntu. Gratis upgradering från alla möjliga och omöjliga licenser.
Play anywhere för spelen.

Trevligt. En windows 10 med ubuntu man kan lira Xbox spel på. Börjar likna nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@AMD-FX: Du kanske tänker på Xbox Entertainment Studios, divisionen som skulle producera unikt tv- och filminnehåll för Xbox-plattformen? Den stängde Microsoft ner 2014.

Ok, kanske det var. Har ingen aning dock. Läste bara att en spelstudio från MS skulle stängas

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Är egentligen märkligt att Microsoft inte utnyttjat sin dominerande ställning på PC-sidan som draglok till Xbox förens nu. Visserligen gäller det främst Windows som OS, men det här ger ändå ett incitament för PC-spelarna att köpa Xbone.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@AMD-FX: Kan också vara stängningen av Lionhead Studios du tänker på:
http://www.sweclockers.com/nyhet/21837-microsoft-lagger-ned-l...

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

(riktiga) Forza till PC alltså? Kommer ratt stödjas tro?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Affärsmässigt intelligent och hyvens mot kunderna. Jefflar vilken skillnad det är på Nadella och Ballmer!

Och som bonus så gör det PC mer relevant för "vanliga" konsolgamers då de får större anledning att skaffa PC... fan vad glad man blir alltså

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

väldigt taggad inför forza horizon 3 till pc )))

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Entusiast

Nu kommer det äntligen gå att spela Halo på PC. Äntligen.
Frågan är hur det fungerar via Store, men det är det säkerligen värt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Vad de menar är att de förlitar sig på att communityn löser emulatorer om några år, höhö.

Skämt åsido, bra jobbat MS! Undrar hur länge det dröjer innan man kan byta komponenter i sina konsoller, typ cpu, gpu minne.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Oorah!!

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Ojoj, låter ju trevlans!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv

Kravet är ju ett digitalt köp, vilket helt dödar bytesmarknaden - som jag själv anser att konsolen är riktigt bra till. Spelat klart ett spel, sälj det, köp ett nytt.

Fast, nu kör jag PS4 och Mac, så jag slipper dåliga optimeringar och Microsoft Store. 👍

Permalänk
Medlem

Orka med windows store ....

Permalänk
Medlem

Fast blir det riktiga spel, eller kassa konsolportar ala 2010?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841