Video: FZ testar och kommenterar Battlefield 1 Domination

Permalänk
Melding Plague

Video: FZ testar och kommenterar Battlefield 1 Domination

Det vankas mer Battlefield 1-material från Los Angeles. Senaste klippet visar spelläget Domination, kryddat med allmän diskussion och kommentarer runt serien i allmänhet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Frågan är bara, hur mycket speltid man får för frugan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

Frågan är bara, hur mycket speltid man får för frugan!

Sätt honan på plats!

Permalänk

"Nu öppnar EA för att visa upp ytterligare ett spelläge — infanterifokuserade Domination."

Trode först att det var spelbart i Alphan nu hoppade in å blev besviken

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

Frågan är bara, hur mycket speltid man får för frugan!

Spela tillsammans kanske?

Permalänk

haha i videon "En tank kan inte var lika dominerade längre" då har du inte kört light tank mäktigare än någonsin måste jag säga faktiskt nu är det väll kanske inte balanserat till 100% men killstreaks på 20-30 är för lätt i BF1 med tanks (inte för att skrytta).

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Är säkert ett roligare spel för de flesta spelare så som de gjort det än om de skulle hållit sig till temat. Men av vad jag sett så är det inte mycket WW1. Till och med halvautomatiska rifles borde vara ovanliga om de skulle ha ett WW1 tema. Frågan är hur roligt merparten av spelarbasen skulle tycka det vore med nästan uteslutande bolt action rifles om man ville ha något som liknade träffsäkerhet

Jag skulle nog tycka det vore kul som omväxling. Nu känns det som det lika gärna kunde vara moderna vapen (sett till effekt och hur de hanteras) som man förklätt med ett gammalt utseende (vilket det i min mening är). Många kommer säkert ha kul med spelet men det är troligtvis inte titeln som får mig att återvända till serien. Det är synd, för när jag såg trailern förväntade jag mig något annat än vad game play senare har visat och var ganska hype.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Avstängd
Skrivet av casuaL:

Frågan är bara, hur mycket speltid man får för frugan!

Jag förstår dig,
Var själv gift fram till för 2 år sen,Huset är sålt.
Så jag kan ju nörda rejält.
Men hade hellre behållt frugan,så var rädd om henne.:)
Men,kanske går jag all the way här.
Ultimate edition,och ett premium medlemsskap.
Kommer troligtvis lägga ca 1000 timmar på detta spelet så.....

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anaii:

Är säkert ett roligare spel för de flesta spelare så som de gjort det än om de skulle hållit sig till temat. Men av vad jag sett så är det inte mycket WW1. Till och med halvautomatiska rifles borde vara ovanliga om de skulle ha ett WW1 tema. Frågan är hur roligt merparten av spelarbasen skulle tycka det vore med nästan uteslutande bolt action rifles om man ville ha något som liknade träffsäkerhet

Jag skulle nog tycka det vore kul som omväxling. Nu känns det som det lika gärna kunde vara moderna vapen (sett till effekt och hur de hanteras) som man förklätt med ett gammalt utseende (vilket det i min mening är). Många kommer säkert ha kul med spelet men det är troligtvis inte titeln som får mig att återvända till serien. Det är synd, för när jag såg trailern förväntade jag mig något annat än vad game play senare har visat och var ganska hype.

Jag kan hålla med dig till viss del.
Men ska vi alla uppleva spelglädje,
Så visst vill iallafall jag,ha lite halv moderna vapen att tillgå.
För att det ska kännas att man kan välja vilket man vill använda.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

Frågan är bara, hur mycket speltid man får för frugan!

Rätt nice kan jag känna, att jag har en kvinna som nördar loss på spel.
Ibland får jag slita henne från Witcher 3

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Sätt honan på plats!

Och här har vi killen som antingen är forever alone eller får sälja datorn på studs....=)

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som somnar efter några minuter när jag ser på Battlefield 1?

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Och här har vi killen som antingen är forever alone eller får sälja datorn på studs....=)

"På jobbet är det jag som bestämmer hemma." (tm)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Medien:

Är det bara jag som somnar efter några minuter när jag ser på Battlefield 1?

Japp

Ska bli sååååå jäkla najs med gamla vapen igen , tröttnat på allt nytt,
Hoppas att min dator orkar driva runt det på high , annars blir det till att investera 15-20.000 på en ny dator

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Hagelgevär

Har de implementerat hagelgeväret?

Efter kulsprutan anses hagelgeväret som det mest betydelsefulla vapnet i WW1. Kanske man inte tror. Fullständigt överlägset i närstrid. Jänkarna från sydstaterna sköt till och med handgranter i luften med det. Soldaterna på alla sidor älskade vapnet.

Kulsprutorna var inte så snabba och kunde krångla. Känsliga tingestar. I synnerhet fransmännens kulspruta hade en tendens att hänga sig.

Först ett par handgranater runt hörnan eller i hålet. Förste man in blåser av två pipor direkt för säkerhetsskull.

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF

Permalänk

Någon som vet om det blir någon alls customization is BF1? Behöver ju inte vara Hello Kitty skins men typ guldvapen, silver, etc?

Permalänk

Såg på filmen att man använde ett så kallat trench gun, en pumprepeter, troligtvis Winchester Model 1897, fanns både tunga bandmatade KSP(Kulsprutor) samt lättare magasinsförsedda KG(Kulsprutegevär)som faktiskt användes rätt ofta som eldunderstöd vid stridspatruller i fiendeland

Skrivet av Beck:

Har de implementerat hagelgeväret?

Efter kulsprutan anses hagelgeväret som det mest betydelsefulla vapnet i WW1. Kanske man inte tror. Fullständigt överlägset i närstrid. Jänkarna från sydstaterna sköt till och med handgranter i luften med det. Soldaterna på alla sidor älskade vapnet.

Kulsprutorna var inte så snabba och kunde krångla. Känsliga tingestar. I synnerhet fransmännens kulspruta hade en tendens att hänga sig.

Först ett par handgranater runt hörnan eller i hålet. Förste man in blåser av två pipor direkt för säkerhetsskull.

Visa signatur

Fractal R4/Asrock Z77 Extreme4/I5 3750K/Antec Khuler 620/Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP /ASUS HD7970 DirectCU II/Corsair SSD Force Series 3, 120GB/Seagate Barracuda 2TB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5