Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag rekomenderar att alla spel som finns på Quest store köper du där, du nämnde tex SuperHot. Finns imo ingen anledning att köpa PC versionen, om den nu inte skulle vara väldigt mycket billigare men det måste väll vara typ gratis då
Boneworks finns faktiskt på Oculus store (PC).

aah, mm, tänker lite så.
Har redan en bunt spel i steam dock, men kommer nog köpa dem hos oculus ändå, sålänge de finns för questen..
att köpa för riften är väl inte värt det då jag ändå måste köra virtual desktop eller länk-kabeln för att spela pc-spelen, å då kan man lika gärna köra steamvr eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

aah, mm, tänker lite så.
Har redan en bunt spel i steam dock, men kommer nog köpa dem hos oculus ändå, sålänge de finns för questen..
att köpa för riften är väl inte värt det då jag ändå måste köra virtual desktop eller länk-kabeln för att spela pc-spelen, å då kan man lika gärna köra steamvr eller?

Spel som bara finns på PC spelar ingen roll om du köper på Steam eller Oculus. Välj det du föredrar helt enkelt.
Däremot värt att tänka på att vissa spel är sk cross-buy mellan oculus och Quest-store.
Dvs köper du Quest-versionen får du även PC-versionen på Oculus store gratis och tvärt om.
Man kan söka på spel som är cross-buy och det finns spel som finns nu bara på PC eller Quest och senare släpps på det andra formatet får man också gratis.

Virtual Desktop fungerar både för SteamVR och Oculus-store

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Hej, grabbens vänstra kontroll har pajjat, antagligen efter många smällar och slag som råkat hamna i väggar och golv, skrivbord etc...
Men verkar bara finnas dom nya kontrollerna att beställa? Kan man ha en gammal högretkontroll, och en ny rift S vänsterkontroll?

Är ändå förvånad att det hållt så länge ändå, med tanka på alla smällar den fått, hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hej, grabbens vänstra kontroll har pajjat, antagligen efter många smällar och slag som råkat hamna i väggar och golv, skrivbord etc...
Men verkar bara finnas dom nya kontrollerna att beställa? Kan man ha en gammal högretkontroll, och en ny rift S vänsterkontroll?

Är ändå förvånad att det hållt så länge ändå, med tanka på alla smällar den fått, hahaha

Testa att maila supporten, i bästa fall kan dom lösa det fastän den inte säljs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Testa att maila supporten, i bästa fall kan dom lösa det fastän den inte säljs.

Gjort det, ´kan ta några dagar innan svar... men vet du om nya kontrollerna funkar på gamla vanliga rift, inte rift S då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Gjort det, ´kan ta några dagar innan svar... men vet du om nya kontrollerna funkar på gamla vanliga rift, inte rift S då?

Mig veterligen gör dom inte det tyvärr.

Permalänk
Medlem

Vore ju jäkligt tråkigt om han inte får tag i reservdelar, såsom kontroller etc, när han köpt oculus för egensparade pengar... han samlade på sig 5 papp eftger födelsedagar etc för att kunna köpa oculus rift ju...

Permalänk
Medlem

Ingen som råkar sitta på en touch kontroller för en oculus rift löst? Saknar den högra, letat som en galning men hittar den inte, vägrar beställa ny eftersom det bara verkar gå att köpa parvis och kostar ju så man gråter blod.
Xbox controller så länge men INTE samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hej, grabbens vänstra kontroll har pajjat, antagligen efter många smällar och slag som råkat hamna i väggar och golv, skrivbord etc...
Men verkar bara finnas dom nya kontrollerna att beställa? Kan man ha en gammal högretkontroll, och en ny rift S vänsterkontroll?

Är ändå förvånad att det hållt så länge ändå, med tanka på alla smällar den fått, hahaha

Vad vill du ha för din högerkontroll?
Jag har samma problem som dig men omvänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laukan82:

Vad vill du ha för din högerkontroll?
Jag har samma problem som dig men omvänt.

Hade varit bättrer om jag köpt din högra, då det är min grabb som söker efter den
Fick tag i en vänster faktiskt...

Fanns till vänster, men inte höger...

https://www.oculus.com/rift/accessories/?locale=sv_SE

Vart hittade du där man kunde köpa parvis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hade varit bättrer om jag köpt din högra, då det är min grabb som söker efter den
Fick tag i en vänster faktiskt...

Fanns till vänster, men inte höger...

https://www.oculus.com/rift/accessories/?locale=sv_SE

Vart hittade du där man kunde köpa parvis?

Så du har 2st vänster?
Köper ena av dig.

Hittade dem parvis, kommer inte ihåg vart med de kostade typ 250eur och då kan man lika väl köpa en hel rigg begagnat på blocket för samma peng...

Permalänk
Medlem
Skrivet av laukan82:

Så du har 2st vänster?
Köper ena av dig.

Hittade dem parvis, kommer inte ihåg vart med de kostade typ 250eur och då kan man lika väl köpa en hel rigg begagnat på blocket för samma peng...

Den han har hemma är ju trasig 😝

Permalänk
Medlem

@Swennis: ah, jag trodde det var den högra som var trasig och inte den vänstra... ; PP

ok, kan köpa den trasiga av dig så får jag testa om jag får liv i den typ mot porto eller så.
bara hojta till om du vill bli av med den istället för att slänga.

Permalänk
Medlem

@Swennis: Hittat en som kanske vill sälja 2st, en höger och en vänster.
Jag behöver ju den ena och du den andra, vad betalar du för en kontroller? ; )

Permalänk
Medlem
Skrivet av laukan82:

@Swennis: Hittat en som kanske vill sälja 2st, en höger och en vänster.
Jag behöver ju den ena och du den andra, vad betalar du för en kontroller? ; )

Vet inte vad det drogs när jag beställde, ca 800 spänn?
Men rätt sjukt att det inte finns till höger... borde ju finnas reservdelar flera år framöver efter man köpt en helt ny rift?

Permalänk
Medlem

@Swennis: ska kolla om han släpper dem för 1600kr för båda så kan vi synka om det sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laukan82:

@Swennis: ska kolla om han släpper dem för 1600kr för båda så kan vi synka om det sen.

Har redan beställt från deras hemsida, gjorde jag igår
Fanns bara vänster touch , märkligt

Permalänk
Medlem

Prioriterar ni supersampling eller AA?

Sen har jag två kontroller som jag aldrig använt, visste inte att det fanns en marknad för dom. Vad kan man ta för två stycken i stort sett helt oanvända och som bara använts till eleven table tennis i cirka 4h? Det är dom man fick med CV1.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag rekomenderar att alla spel som finns på Quest store köper du där, du nämnde tex SuperHot. Finns imo ingen anledning att köpa PC versionen, om den nu inte skulle vara väldigt mycket billigare men det måste väll vara typ gratis då
Boneworks finns faktiskt på Oculus store (PC).

En skillnad är att om du köper Superhot på Steam så kan du använda i stort sett alla vr-headsets men om du köper på Oculus store kan det bara spelas på headsets från Oculus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

En skillnad är att om du köper Superhot på Steam så kan du använda i stort sett alla vr-headsets men om du köper på Oculus store kan det bara spelas på headsets från Oculus.

Det stämmer.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Revive eller liknande fungerar fortfarande? Har ju Rift S så jag har inte behövt leka med detta. Men köper steamvr versionen när jag kan naturligtvis. Nu har jag en Reverb G2 på preorder så jag hoppas jag på något sätt kan få snurr på mina oculuslir även med den

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Är det någon här som bor i stockholmsområdet (gärna södra sidan) och har en fungerande CV1?
Jag misstänker att det är min kabel som har gett upp då det inte är helt ovanligt men skulle behöva testa om så är fallet eller om det är något med själva headsetet.

Jag har köpt en quest 2 och är galet nöjd så långt men det känns dumt att bara slänga in CV1 i ett skåp och glömma den utan att veta vad som felas.

Permalänk
Medlem

Dammade av min Rift S men går inte ut någon bild nu. Inte använt på ett par månader. Får inga varningar usb 3 blir grön liksom displayport. Sensorn lyser. Oculus tycker det ska bara vara att tuta och köra.

Nytt grafikkort 3080 sen senast är det som ändrats.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Dammade av min Rift S men går inte ut någon bild nu. Inte använt på ett par månader. Får inga varningar usb 3 blir grön liksom displayport. Sensorn lyser. Oculus tycker det ska bara vara att tuta och köra.

Nytt grafikkort 3080 sen senast är det som ändrats.

Maila supporten, verkar ha blivit ett vanligt problem med Rift S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Maila supporten, verkar ha blivit ett vanligt problem med Rift S.

Inte haft det förut gått som tåget men den hoppa till liv efter installation av 361.40 drivisarna

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Dammade av min Rift S men går inte ut någon bild nu. Inte använt på ett par månader. Får inga varningar usb 3 blir grön liksom displayport. Sensorn lyser. Oculus tycker det ska bara vara att tuta och köra.

Nytt grafikkort 3080 sen senast är det som ändrats.

På grabbens rift så började hdmi i headsetet glappa lite, räckte att ”trycka” in det lite så gott det gick, funkat sen dess

Permalänk
Medlem

Dammat av Rift S rätt bra nu. Man har suttit och väntat i månader på att lira allt på G2 men så blev det pannkaka av det.

Stormland sista liret man testat. Ett gäng små besvikelser med gäspningar som robinson och seeking dawn som var väldigt meh men detta verkar spelvärt. Lite Titan Fall 2 känsla. Tyvärr som alltid klumpigare med rörelsekontroller så superhjältegrejen görs på olika sätt. Får se hur det utvecklar sig framöver inte hundra på att jag låst upp alla förmågor än heller.

Aim to sight fungerar inte alls här med Rift S men det är ju inside out trackingens fel misstänker jag. Irriterande jag inte får köra med CV1s sensorer och kontroller! Kanske kan hitta någon stance som fungerar men det är helt sjukt hur smgn vrider och har sig.

Vad man önskar nu är någon slags rekyl feedback. Trött på alla pappersvapen i VR.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Aim to sight fungerar inte alls här med Rift S men det är ju inside out trackingens fel misstänker jag. Irriterande jag inte får köra med CV1s sensorer och kontroller! Kanske kan hitta någon stance som fungerar men det är helt sjukt hur smgn vrider och har sig.

Aim to sight? Förklara gärna.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Aim to sight? Förklara gärna.

Man håller kontrollerna nära huvudet utefter varann som en riktig smg eller gevär för att titta genom sikte och då kan kontrollerna inte spåras av kamerorna.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Man håller kontrollerna nära huvudet utefter varann som en riktig smg eller gevär för att titta genom sikte och då kan kontrollerna inte spåras av kamerorna.

Har inga problem med det på min Rift S, har hundratals timmar i shooters med bara 'aim to sight'.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.