Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Var är EVGA GTX 1080 Hybrid?

Permalänk
Moderator
Testpilot

Var är EVGA GTX 1080 Hybrid?

Ja vart är kortet? Jag har googlat runt lite men kan inte hitta något om när det eventuellt kan dyka upp. Någon som vet?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

EVGA vet troligen?^^
dröjer nog några veckor till innan alla versioner av korten kommer fram så ha lite is i magen vetja:)

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av ARAGON_GVD:

EVGA vet troligen?^^
dröjer nog några veckor till innan alla versioner av korten kommer fram så ha lite is i magen vetja:)

Coming soon står det på deras hemsida.

Jag hade hoppats på om dom givit någon information kring när dom har planerat release.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

En stillsam fråga. Varför ska man lägga så mycket pengar på ett vattenkylt GTX 1080 när de inte klockar bättre eller är tystare än ex. ett Palit GTX 1080 Super Jetstream? Ställer frågan eftersom jag tidigare var sugen på ett sådant kort men köpte istället ett Palit och frekevenserna är löjligt bra och ljudvolymen fantastiskt låg.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

En stillsam fråga. Varför ska man lägga så mycket pengar på ett vattenkylt GTX 1080 när de inte klockar bättre eller är tystare än ex. ett Palit GTX 1080 Super Jetstream? Ställer frågan eftersom jag tidigare var sugen på ett sådant kort men köpte istället ett Palit och frekevenserna är löjligt bra och ljudvolymen fantastiskt låg.

Därför att folk har olika preferenser efter vad det vill ha?
Kortet kanske inte estetiskt passar i burken eller så gillar man tillverkaren och dess garantier?

Jag fattar att du är nöjd med ditt nya Palit-kort, men du behöver inte basunera ut det som att det vore créme de la créme.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

Håller med @Bascule666. Helt meningslöst att köpa ett vattenkyltgraffe som kostar apa när det inte ger bättre prestanda än det billigaste 1080. Köper folk graffe för att titta på det eller spela med det?
Det är inte konstverk, inte nån bil/mc som har vacker design.. Det är bara till för en enda sak, att driva feta spel

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brunbeck:

Därför att folk har olika preferenser efter vad det vill ha?
Kortet kanske inte estetiskt passar i burken eller så gillar man tillverkaren och dess garantier?

Jag fattar att du är nöjd med ditt nya Palit-kort, men du behöver inte basunera ut det som att det vore créme de la créme.

Det handlar inte om att jag är nöjd eller inte med mitt nya grafikkort. Frågan var varför man ska lägga så mycket mer pengar på en lösning som inte löser något problem. Hade överklockningen, temperaturen eller ljudnivån varit överlägsen hade jag fattat grejen men numera med de nya kretsarna så är ju inget av detta sant (till den grad att det påverkar upplevelsen).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bascule666:

En stillsam fråga. Varför ska man lägga så mycket pengar på ett vattenkylt GTX 1080 när de inte klockar bättre eller är tystare än ex. ett Palit GTX 1080 Super Jetstream? Ställer frågan eftersom jag tidigare var sugen på ett sådant kort men köpte istället ett Palit och frekevenserna är löjligt bra och ljudvolymen fantastiskt låg.

Jag köper nästan aldrig grafikkort, så när jag gör det vill jag köpa något jag känner mig nöjd med. Några hundra extra skiter jag faktiskt i, jag jobbar och får lön. Den här sortens kort presterar mycket bättre när dom är jättesval har jag hört och vattenkylning är ju ett bra sätt att kyla ner, så det borde ju passa rätt bra. Sen så kan man byta ut radiatorfläkten på just det här kortet också, så jag tänkte köpa den tystaste radiotorfläkten jag kan hitta som ändå gör ett effektivt jobb för att kyla ner radiatorn. Jag vet inte vad som kan vara den bästa fläkten dock, det måste jag forska vidare lite på.

Du kommer inte kunna locka mig med ett billigare pris. Vad är det som är bättre med Palitkortet än det här förutom priset?

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

Nu vet vi inte exakt det svenska priset men när frekvenserna på Hybriden ligger på samma som FTW modellen och är ett 8+8-kort tycker jag det verkar lovande. Där skiljer det 60 dollar för ett kort som i många fall kommer gå en 20-30c grader kallare och även lite tystare. Jag är iaf sugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Jag köper nästan aldrig grafikkort, så när jag gör det vill jag köpa något jag känner mig nöjd med. Några hundra extra skiter jag faktiskt i, jag jobbar och får lön. Den här sortens kort presterar mycket bättre när dom är jättesval har jag hört och vattenkylning är ju ett bra sätt att kyla ner, så det borde ju passa rätt bra. Sen så kan man byta ut radiatorfläkten på just det här kortet också, så jag tänkte köpa den tystaste radiotorfläkten jag kan hitta som ändå gör ett effektivt jobb för att kyla ner radiatorn. Jag vet inte vad som kan vara den bästa fläkten dock, det måste jag forska vidare lite på.

Du kommer inte kunna locka mig med ett billigare pris. Vad är det som är bättre med Palitkortet än det här förutom priset?

Min fråga handlar varken om lägre pris eller om Palit. Grejen är den att det är genom tusentals tester bevisat att GTX 1080 inte klockar mer än runt 2050-2100 oavsett kylning. Därför ställde jag frågan varför man ska lägga så mycket extra pengar på en grafikkortslösning som varken ger bättre prestanda eller lägre ljudvolym. Nvidias FE-kort klockar uppenbarligen lika bra som påkostade tredjepartskort med extra kylning och strömförsörjning.

Att sätta en vattenkylning på ett kort som absolut inte behöver det känns som åtgärd utan effekt. Kostar mer men ger inte ett skit. Att montera ett vattenkylt kort kräver dessutom lite mer mekande i chassit jämfört med att bara klämma in ett nytt luftkylt kort.

GTX 1080 har en TDP på 180W och håller kanske vid extrem överklockning 230W och det kräver inte på något vis en vattenkylning. Mitt Palit GTX 1080 funkar mer eller mindre ljudlöst utan att dippa ner under 2050 i spel eller tester.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Sen får man inte glömma att man kan få rät många irriterande problem med ett billigt aio system som detta, förr eller senare lär ju pumpen dö. Sen rasslar ju sådana system väldigt mycket, oerhört irriterande och frustrerande om man i övrigt har en tyst pc.
testat några gånger, och aldrig mer

Om jag köper ett till system med aio kylare och de rasslar så kommer jag ställa datorn på golvet och trampa/sparka sönder fanskapet. så jäkla sämst, men kyler bra

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bascule666:

Min fråga handlar varken om lägre pris eller om Palit. Grejen är den att det är genom tusentals tester bevisat att GTX 1080 inte klockar mer än runt 2050-2100 oavsett kylning. Därför ställde jag frågan varför man ska lägga så mycket extra pengar på en grafikkortslösning som varken ger bättre prestanda eller lägre ljudvolym. Nvidias FE-kort klockar uppenbarligen lika bra som påkostade tredjepartskort med extra kylning och strömförsörjning.

Att sätta en vattenkylning på ett kort som absolut inte behöver det känns som åtgärd utan effekt. Kostar mer men ger inte ett skit. Att montera ett vattenkylt kort kräver dessutom lite mer mekande i chassit jämfört med att bara klämma in ett nytt luftkylt kort.

GTX 1080 har en TDP på 180W och håller kanske vid extrem överklockning 230W och det kräver inte på något vis en vattenkylning. Mitt Palit GTX 1080 funkar mer eller mindre ljudlöst utan att dippa ner under 2050 i spel eller tester.

Om dessa två kort verkligen är lika tyst och presterar likadant så är det inte meningsfullt, det håller jag med dig om. Har du hört fläktarna på Palitkortet under full load? Är kortet verkligen tyst då? Jag försökte söka efter det nu, men hittade ingen video där jag kunde höra det.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Om dessa två kort verkligen är lika tyst och presterar likadant så är det inte meningsfullt, det håller jag med dig om. Har du hört fläktarna på Palitkortet under full load? Är kortet verkligen tyst då? Jag försökte söka efter det nu, men hittade ingen video där jag kunde höra det.

Eftersom jag inte har både ett Palit GTX 1080 Super Jetstream och ett EVGA GTX 1080 Hybrid kan jag inre jämföra dem direkt. Vad jag kan konstatera är att att Palitkortet är väldigt tyst även under extrem belastning.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bascule666:

Eftersom jag inte har både ett Palit GTX 1080 Super Jetstream och ett EVGA GTX 1080 Hybrid kan jag inre jämföra dem direkt. Vad jag kan konstatera är att att Palitkortet är väldigt tyst även under extrem belastning.

Ok... Jag har funderat lite på det du säger. Eftersom det är en risk med läckage också om man köper vattenkylt så hoppar jag nog det nu när det inte verkar behövas och köper ett luftkylt kort istället. Om det blir just Palit vet jag inte, men det kanske det blir.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Ok... Jag har funderat lite på det du säger. Eftersom det är en risk med läckage också om man köper vattenkylt så hoppar jag nog det nu när det inte verkar behövas och köper ett luftkylt kort istället. Om det blir just Palit vet jag inte, men det kanske det blir.

Är du inte sugen på ett Palit så ska MSI:s Gaming X vara tyst också, dock en femhundring dyrare än Palit Super Jetstream men tar bara upp två PCIe-platser iställer för tre.

Prisjakt

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Bascule666:

En stillsam fråga. Varför ska man lägga så mycket pengar på ett vattenkylt GTX 1080 när de inte klockar bättre eller är tystare än ex. ett Palit GTX 1080 Super Jetstream? Ställer frågan eftersom jag tidigare var sugen på ett sådant kort men köpte istället ett Palit och frekevenserna är löjligt bra och ljudvolymen fantastiskt låg.

Skrivet av DST:

Håller med @Bascule666. Helt meningslöst att köpa ett vattenkyltgraffe som kostar apa när det inte ger bättre prestanda än det billigaste 1080. Köper folk graffe för att titta på det eller spela med det?
Det är inte konstverk, inte nån bil/mc som har vacker design.. Det är bara till för en enda sak, att driva feta spel

¨Bättre kylare o lägre ljudnivå , du får även upp klockningarna genom att det är svalare

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

¨Bättre kylare o lägre ljudnivå , du får även upp klockningarna genom att det är svalare

Nix, du får inte upp "klockningarna" högre för att du vattenkyler. GTX 1080 är enligt alla tusentals tester som gjorts fast på 2000-2150 MHz oavsett kylning och strömförsörjning. Sedan finns det många modeller av GTX 1080 som är nästan onaturligt tysta med luftkylning. Att lägga 1000-1500:- extra för ett vattenkylt kort känns lite som att slänga pengarna i sjön.

Men, men, var och en bestämmer själv vad man vill lägga sina pengar på.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

¨Bättre kylare o lägre ljudnivå , du får även upp klockningarna genom att det är svalare

Hur e det lägre ljudnivå när du hela tiden hör ett rassel från pumpen å vattenbubblorna? Luftkylning all the way m8

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bascule666:

Är du inte sugen på ett Palit så ska MSI:s Gaming X vara tyst också, dock en femhundring dyrare än Palit Super Jetstream men tar bara upp två PCIe-platser iställer för tre.

Prisjakt

Ok tack för tipset, men jag tror att jag har bestämt mig för ett Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming OC 2xHDMI 2xDP 8GB nu.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3711425

Det pga att jag har en skärm som saknar DP och som jag kör ljud+bild via HDMI på, och ska snart köpa ett Oculus Rift så jag behöver 2st HDMI eftersom det kräver det. Och så är jag nyfiken på att koppla in 2st chassifläktar direkt till grafikkortet också, det verkar intressant. Det var visserligen inte det tystaste GTX 1080, men det kanske går att ställa in nått slags silent mode om jag stör mig. Vissa recensioner säger att det är ljudlöst och andra att det hörs så jag vette fan vad jag ska tro. Men nu ska jag sluta skriva i den här tråden tror jag för det blir ju offtopic för EVGA GTX 1080 Hybrid.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Ok tack för tipset, men jag tror att jag har bestämt mig för ett Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming OC 2xHDMI 2xDP 8GB nu.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3711425

Det pga att jag har en skärm som saknar DP och som jag kör ljud+bild via HDMI på, och ska snart köpa ett Oculus Rift så jag behöver 2st HDMI eftersom det kräver det. Och så är jag nyfiken på att koppla in 2st chassifläktar direkt till grafikkortet också, det verkar intressant. Det var visserligen inte det tystaste GTX 1080, men det kanske går att ställa in nått slags silent mode om jag stör mig. Vissa recensioner säger att det är ljudlöst och andra att det hörs så jag vette fan vad jag ska tro. Men nu ska jag sluta skriva i den här tråden tror jag för det blir ju offtopic för EVGA GTX 1080 Hybrid.

Inte för att vara den som är den, men vad är det för skärm du har? HDMI låter som 1080p i 60hz - om så är fallet så känns det som om att du borde uppgradera där i samband med det nya kortet. 144hz och/eller högre upplösningar för att få ut det mesta ur din investering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiczor:

Inte för att vara den som är den, men vad är det för skärm du har? HDMI låter som 1080p i 60hz - om så är fallet så känns det som om att du borde uppgradera där i samband med det nya kortet. 144hz och/eller högre upplösningar för att få ut det mesta ur din investering.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja kanske det, men har inte råd med det just nu och är lite kär i den här skärmen för jag tycker att den har så bra bildkvalité och den har inte en enda felande pixel. Det är en Eizo Foris FS2333: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1364100 Tänkte prioritera ett grafikkort och en Oculus och kanske ett nytt chassi innan jag köper nått annat.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Ja kanske det, men har inte råd med det just nu och är lite kär i den här skärmen för jag tycker att den har så bra bildkvalité och den har inte en enda felande pixel. Det är en Eizo Foris FS2333: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1364100

Jo, har läst att den skall vara riktigt bra.
Tänkte bara att även ett 1070 kommer driva spelen i 60fps+ I 1080p på högsta inställningarna ett bra tag framöver så då kan du spara lite pengar där som ett startkapital för ny monitor. Men samtidigt så kan du ju köpa 1080 nu och en ny skärm om ett år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot

Nu har iaf JayzTwoCents fått in ett exemplar så jag antar att det kommer dyka upp i veckorna.

https://www.youtube.com/watch?v=IOouolNpJi8

729$ så det landar väl på runt 8000:- i svenska butiker antar jag.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dinoman:

Nu har iaf JayzTwoCents fått in ett exemplar så jag antar att det kommer dyka upp i veckorna.

https://www.youtube.com/watch?v=IOouolNpJi8

729$ så det landar väl på runt 8000:- i svenska butiker antar jag.

Det låter rimligt, dock väldigt nära de andra alternativen i pris om det landar på 8000kr.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Digital fyndjägare
Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Entusiast

Kostar cirka 8900kr på Komplett.se, så det är inte helt oväntat om Hybrid hamnar runt samma prislapp.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Jonssown:

Kostar cirka 8900kr på Komplett.se, så det är inte helt oväntat om Hybrid hamnar runt samma prislapp.

Tyvärr har du nog rätt.

MSI Sea Hawk finns ju dock enbart för 8299:- på Webhallen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot

Frågan är vad nyttan är med det för den är knappast vattentät, vilket är det man behöver om det är så att vattenkylningen brister på något sätt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Hur e det lägre ljudnivå när du hela tiden hör ett rassel från pumpen å vattenbubblorna? Luftkylning all the way m8

Vad snackar du om? Tidigare generationer av Hybridkort har varit tystare än de luftkylda korten.