Basen i hörlurarna försvann.

Permalänk

Basen i hörlurarna försvann.

Fått en konstigt problem. Basen i mina DT 770 pro 250 ohm med dacen Fiio e10, har försvunnit en del.
Basen försvann rätt mycket, sen jag kopplade in mina nya högtalare Creative Gigaworks T40 Series II.

Dacen är på en egen usbhub, så den får full-power. Ändrade kvaliten på ljudet och det blev bättre, men basen fattas en del fortfarande.
Försökt hitta något på nätet och det jag hittade, läste inte problemet. Men verkar inte som någon har haft detta problem.

Om någon ligger på ett tips, så uppskattas det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk

inte så att du råkat spela sönder dem ?

iom att e10 är dac+ amp så kan det ju vara så att du dragit på för mycket så att du överbelastat elementen i lurarna.

vet inte vad dt770 gillar för effekt eller vad e10 kan ge, mer än att det är en förstärkare.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Berglund03: Hur har du kopplat högtalarna? En sak du borde testa är att koppla ur högtalarna och see ifall basen kommer tillbaka på hörlurarna. Då får du en idé om vart problemet ligget.

Permalänk
Skrivet av naniska:

@Berglund03: Hur har du kopplat högtalarna? En sak du borde testa är att koppla ur högtalarna och see ifall basen kommer tillbaka på hörlurarna. Då får du en idé om vart problemet ligget.

Efter olika jämförelser med ljud en stund nu. Så verkar det som det är fixat med att bara dra ut anslutningen till datorn ifrån högtalarna (3,5mm gröna pluggen) och sen i igen. För enkelt.

Dock undrar jag, varför funkar det nu? Vet att jag inte skall ställa den frågan och vara nöjd istället.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

@Berglund03: Sorry att jag inte svarat missade att du skrivit igen. Kan vara så att statisk elektricitet byggts upp. Alternativt kan det ha varit lite skit på pluggen som du fick bort när du drog ur.