XenServer nästlad i VMware ESXi

Permalänk
Medlem

XenServer nästlad i VMware ESXi

God kväll,

Är det någon här som har testat nästlad virtualisering med XenServer i VMware ESXi/Workstation?

Jag har en virtuell pool bestående av två XenServer 7.0 i en ESXi 6.någonting och allting fungerar över förväntan utom migreringen från en poolmedlem till en annan: precis när den virtuella gästen (i XenServer då) är färdigmigrerad till den mottagande poolmedlemmen så blåskärmar (i mitt fall en Win2K12R2) gästen.

Detta är förstås ingen supporterad lösning, men det vore intresserant att veta om det är det extra virtuella lagret (ESXi) som ställer till det.

Är det nån som testat virtuella XenPooler under ESXi?

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Haha, varför göra det enkelt för sig?

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Jag tycker att IT har blivit lite för lätt

Nä men det blir billigare att försöka göra det virtuellt än att köpa två fysiska maskiner att leka med

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Aktivera coredump i Windows maskinen och läs denna?

Har inte pysslat med Xen så mkt men kan det vara så att det skiljer sig i antal cores på värdarna (att det finns för få på mottagande?)
Har mottangde host tillgång till lagringen som Windows gästen ligger på?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver:

Aktivera coredump i Windows maskinen och läs denna?

Har inte pysslat med Xen så mkt men kan det vara så att det skiljer sig i antal cores på värdarna (att det finns för få på mottagande?)
Har mottangde host tillgång till lagringen som Windows gästen ligger på?

Jag ska ta och göra det nästa gång jag försöker.
Mina virtuella värdar har identisk uppsättning och jag har testat med gemensam lagring och lokal-till-lokal lagring

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}