Corsair visar Bulldog och Lapdog på Computex

Permalänk
Melding Plague

Corsair visar Bulldog och Lapdog på Computex

Efter ett helt år av vidare utveckling är amerikanska Corsair äntligen redo att visa upp slutgiltiga versionerna av HTPC-chassit Bulldog och vardagsrumstillbehöret Lapdog.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser absolut inte bra ut för armarna när de bara hänger sådär utan stöd annat än vid handleden

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Ser absolut inte bra ut för armarna när de bara hänger sådär utan stöd annat än vid handleden

Kan rekommendera Couchmaster pro om du är intresserad av en bättre lösning. Kört med en i strax över en månad nu och är nöjd. Har inte längre skrivbord och skärm till datorn utan bara tv. Den ser dock inte så snygg ut. Men jag brukar gömma den under soffan när den inte används.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Det där ser inte skönt ut, skulle stå ut max en timma. Sen skulle jag vilja lägga mig ner i soffan. Men man kanske måste köpa en fotölj med fotpall till den där?

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan rekommendera Couchmaster pro om du är intresserad av en bättre lösning. Kört med en i strax över en månad nu och är nöjd. Har inte längre skrivbord och skärm till datorn utan bara tv. Den ser dock inte så snygg ut. Men jag brukar gömma den under soffan när den inte används.

Precis den jag tänkte på när jag såg det där.. Skulle absolut föredra en Couchmaster pro lösning före det här ur ergonomisk synvinkel!
Själv har jag dock flyttat in i kontoret igen för mitt spelande. Kommer flytta in i vardagsrummet igen när jag har en riktig monster TV istället för en halvcool men slö 1080p skärm med 60hz :S

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

gamepad gäller i soffan

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle jag lägga pengar på en sådan grej skulle jag troligen bli både utskälld och utskrattad av min fru.

Gamepad är mer diskret Mus + Tgb hör hemma på skrivbordet

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Ser absolut inte bra ut för armarna när de bara hänger sådär utan stöd annat än vid handleden

Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan rekommendera Couchmaster pro om du är intresserad av en bättre lösning. Kört med en i strax över en månad nu och är nöjd. Har inte längre skrivbord och skärm till datorn utan bara tv. Den ser dock inte så snygg ut. Men jag brukar gömma den under soffan när den inte används.

Jag sitter också med en Couchmaster Pro. Fixade en i höstas och byggde en ny vardagsrum dator som jag har undangömd i TV-bänken. Den har gott om luftutrymme är kall och tyst. Samtidigt sitter jag hur skönt som helst i soffan, kan verkligen rekommendera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

gamepad gäller i soffan

Beror ju på vad man gillar att spela långt ifrån alla spel fungerar vettigt med handkontroll. Jag kör med både Xbox 360 och tangentbord/mus beroende på vad jag spelar. Dumt att begränsa sig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

1 års utveckling..... för en planka att lägga musmatta o tangentbord på? Borde bli produktutvecklare

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3