Image backup borta - efter "Reflect"

Permalänk

Image backup borta - efter "Reflect"

Skulle kopiera kompisens hårdisk och jag hade installerat något slags "reflect"

nu är den avinstalerad men säkerhetskopieringen är BORTA!

tjänsten kan inte startas anledningen är antingn att tjänsten är spärrad eller att inga aktiva enheter är associerade med den (0x80070422‎) När jag försöker trucka på en gammal "systemavbildning"

Jag skulle göra en reparationskiva idag, men allt är borta under "säkerkopiera eller återställ dina filer" Hela sidan är bara vitt!

Windows 10 alltså. Aldrig haft problem med backup i windows7

Permalänk
Skrivet av Dual-Tjur:

Skulle kopiera kompisens hårdisk och jag hade installerat något slags "reflect"

nu är den avinstalerad men säkerhetskopieringen är BORTA!

tjänsten kan inte startas anledningen är antingn att tjänsten är spärrad eller att inga aktiva enheter är associerade med den (0x80070422‎) När jag försöker trucka på en gammal "systemavbildning"

Jag skulle göra en reparationskiva idag, men allt är borta under "säkerkopiera eller återställ dina filer" Hela sidan är bara vitt!

Windows 10 alltså. Aldrig haft problem med backup i windows7

jag har hört att man är bakåtsträvare om man använder äldre versioner av Windows än den nyaste
säkerhetskopiering gör man helst med program som man känner igen och som man vet fungerar..

om vi kallar den hdd som din kompis har för "A" så kan du sätta den i en USB/extern docka och sen testa återskapa den data som kanske finns där med recuva eller liknande program all data ska skrivas till en ny hårddisk "B"

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden:

är jag det? Det vill jag nog inte svara på, har inte tid med det just nu.

Jag har äntligen uppdaderat det till Windows 10. Och senaste 4 dagar, inte gjort något annat. Så mycket skit som måste tagas bort/ställas in.

Jag var tvungen (IGEN) att backa i tiden så att alla mina ändringar försvann. (och börja där man startade win 10 typ första gången). Och jag som gjorde redan 2 säkerhetskopior för att undvika detta. MEN DET VAR JU PRECIS DET SOM SLUTADE ATT FUNGERA HELT.

Tur att efter andra gången vet jag vad jag ska installera, har alla installationsfiler sparade i samma mapp

Och dagen före jag installerade WIN10 såg jag http://www.imdb.com/title/tt1631867/
Snacka om ironi

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

om vi kallar den hdd som din kompis har för "A" så kan du sätta den i en USB/extern docka och sen testa återskapa den data som kanske finns där med recuva eller liknande program all data ska skrivas till en ny hårddisk "B"

Och jag vet inte om du förstod mitt problem.... men det här var skillnaden:

Gör du inte backup själv?

Permalänk
Skrivet av Dual-Tjur:

@Grönahunden:

är jag det? Det vill jag nog inte svara på, har inte tid med det just nu.

Jag har äntligen uppdaderat det till Windows 10. Och senaste 4 dagar, inte gjort något annat. Så mycket skit som måste tagas bort/ställas in.

Jag var tvungen (IGEN) att backa i tiden så att alla mina ändringar försvann. (och börja där man startade win 10 typ första gången). Och jag som gjorde redan 2 säkerhetskopior för att undvika detta. MEN DET VAR JU PRECIS DET SOM SLUTADE ATT FUNGERA HELT.

Tur att efter andra gången vet jag vad jag ska installera, har alla installationsfiler sparade i samma mapp

Och dagen före jag installerade WIN10 såg jag http://www.imdb.com/title/tt1631867/
Snacka om ironi

det var sarkasm jag använder själv win7

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

det var sarkasm jag använder själv win7

ok...så de är du som använder win7

programmet som jag tror att gjorde detta var
v6.1.1225_reflect_setup_free_x64
men det kom en massa andra filer (240mb pe10x64.rar) med
windows tools, kits...och annat

du sa att du använder andra program...
känner du till detta?

Permalänk
Skrivet av Dual-Tjur:

ok...så de är du som använder win7

programmet som jag tror att gjorde detta var
v6.1.1225_reflect_setup_free_x64
men det kom en massa andra filer (240mb pe10x64.rar) med
windows tools, kits...och annat

du sa att du använder andra program...
känner du till detta?

googla på "free data recovery program"
ska du få tillbaka nån info så får du INTE installera nånting på den disken innan den är scannad med Recuva/Pandora Recovery eller liknande program..

ta ut den disken och ha den som sekundär disk.. installera OS på en ny disk och ha Data-räddningsprogrammet på den nya hårddisken..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644