Köpa systemkamera i USA (fysiskt)

Permalänk
Medlem

Köpa systemkamera i USA (fysiskt)

Min bonusdotter fyller 20 och önskar sig en systemkamera i födelsedagspresent. Hon ska få pengar så att hon kan köpa den hon vill ha. Grejen är att hon snart åker till NY och jag tipsade henne om att det skulle bli billigare att köpa den där. Hon har kollat på en Canon 750d men de verkar inte heta samma saker där (har kollat på Best buy). Är det någon som vet vilken som motsvarar och känner till något bra ställe där man kan köpa den? Hittade detta kit på Best buy som jag tyckte verkade prisvärt men jag vet inte... http://www.bestbuy.com/site/canon-eos-rebel-t6-dslr-camera-wi...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Rebel t6 är den amerikanska varianten av Canon 1300d, knappast jämförbar med en 750d alltså

det du vill ha isåfall är T6s eller T6i
tänk på att många sidor etc inte skriver ut "moms" i priset då det skiljer sig mellan delstaterna.

i övrigt är det bara att köra, förslagsvis så plockar hon bort originalförpackningen och tar hem den som "begagnad/köpt tidigare" för att slippa ev tull

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Här är alla kameror och dess Europeiska och Amerikanska namn.

EOS 1300D = EOS Rebel T6
EOS 1200D = EOS Rebel T5
EOS 1100D = EOS Rebel T3
EOS 1000D = EOS Rebel XS
EOS 760D = EOS Rebel T6s
EOS 750D = EOS Rebel T6i
EOS 700D = EOS Rebel T5i
EOS 650D = EOS Rebel T4i
EOS 600D = EOS Rebel T3i
EOS 550D = EOS Rebel T2i
EOS 500D = EOS Rebel T1i
EOS 450D = EOS Rebel XSi
EOS 400D = EOS Rebel XTi
EOS 350D = EOS Rebel XT
EOS 300D = EOS Rebel
EOS 100D = EOS Rebel SL1

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Om hon skall till NY tycker jag absolut hon ska titta in till B&H Photo Video, enorm butik med inriktning på foto och video.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Som sagts ovan så får man räkna dollarkursen och helst ha en fysisk adress med
någon som kan ta emot paket för att beställa till över nätet
för att slippa VAT / moms som tillkommer på alla annonserade priser i butik i USA.

Adorama.com och BHphotovideo.com är de mest kända kamerabutikerna i NY,
de har ju haft en del bra deals som Sony A7 hus för $400, men annars tycker
jag kamerapaketen följer svenska priser ganska väl så ska du inte ha en telelins
för 15000:- just nu så skulle jag rekommendera att köpa ett Canon eller Nikon kit
till bästa pris i Sverige och lära sig det så att det blir bra bilder i NY.

Eventuellt sätta en budget och springa in och fynda en bra lins in NY,
men är det värt en halv dags omväg? Räkna vad det egentligen blir i kronor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Rebel t6 är den amerikanska varianten av Canon 1300d, knappast jämförbar med en 750d alltså

det du vill ha isåfall är T6s eller T6i
tänk på att många sidor etc inte skriver ut "moms" i priset då det skiljer sig mellan delstaterna.

i övrigt är det bara att köra, förslagsvis så plockar hon bort originalförpackningen och tar hem den som "begagnad/köpt tidigare" för att slippa ev tull

Skrivet av morxy49:

Här är alla kameror och dess Europeiska och Amerikanska namn.

EOS 1300D = EOS Rebel T6
EOS 1200D = EOS Rebel T5
EOS 1100D = EOS Rebel T3
EOS 1000D = EOS Rebel XS
EOS 760D = EOS Rebel T6s
EOS 750D = EOS Rebel T6i
EOS 700D = EOS Rebel T5i
EOS 650D = EOS Rebel T4i
EOS 600D = EOS Rebel T3i
EOS 550D = EOS Rebel T2i
EOS 500D = EOS Rebel T1i
EOS 450D = EOS Rebel XSi
EOS 400D = EOS Rebel XTi
EOS 350D = EOS Rebel XT
EOS 300D = EOS Rebel
EOS 100D = EOS Rebel SL1

Skrivet av J-Ballz:

Om hon skall till NY tycker jag absolut hon ska titta in till B&H Photo Video, enorm butik med inriktning på foto och video.

Skrivet av pacc:

Som sagts ovan så får man räkna dollarkursen och helst ha en fysisk adress med
någon som kan ta emot paket för att beställa till över nätet
för att slippa VAT / moms som tillkommer på alla annonserade priser i butik i USA.

Adorama.com och BHphotovideo.com är de mest kända kamerabutikerna i NY,
de har ju haft en del bra deals som Sony A7 hus för $400, men annars tycker
jag kamerapaketen följer svenska priser ganska väl så ska du inte ha en telelins
för 15000:- just nu så skulle jag rekommendera att köpa ett Canon eller Nikon kit
till bästa pris i Sverige och lära sig det så att det blir bra bilder i NY.

Eventuellt sätta en budget och springa in och fynda en bra lins in NY,
men är det värt en halv dags omväg? Räkna vad det egentligen blir i kronor...

Kanon, tack för alla tips. Lutar nog att det blir ett köp i Sverige ändå. Det var inte tillräckligt stor prisskillnad för att det riktigt ska vara värt det.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.