Electronic Arts: Nytt Star Wars-spel varje år – Battlefront 2 släpps 2017

Permalänk
Melding Plague

Electronic Arts: Nytt Star Wars-spel varje år – Battlefront 2 släpps 2017

EA bekräftar att de har ett flertal Star Wars-spel på gång, bland annat en uppföljare till förra årets Star Wars: Battlefront som släpps år 2017.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nya cod?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Nytt spel med 3 kartor att spla på, fullpris så klart!

Tack EA!

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Disneys mjölkande finner inget slut...
Nog för att de producerar bar spelfilmer nu (SW 8 var i mina ögon bättre och roligare än 1-3 som herr Lucas fortfarande stod bakom) men att släppa spellicens till EA? Mja.....

Permalänk
Medlem

Tragiskt är bara förnamnet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Disneys mjölkande finner inget slut...
Nog för att de producerar bar spelfilmer nu (SW 8 var i mina ögon bättre och roligare än 1-3 som herr Lucas fortfarande stod bakom) men att släppa spellicens till EA? Mja.....

SW 8?

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Varje år är på tok för tidigt..köper ett spel för dyra pengar som sen 1 år senare är typ dött med få onlinespelare..

Nä tacka vet jag spel som world of tank osv dom dör aldrig ut

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Det är ju tråkigt, tycker att battlefront är ett sånt spel man bara sitter och väntar på sedan så säger dice "nu kommer det" allstå efter typ 7 år eller något.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Inaktiv

Happ nu ska EA mata sönder sitt nya licens.

Permalänk
Medlem

Alldeles för täta lanseringar. Ser gärna ett nytt var 3:e år då det (hittills) hinner hända mycket på grafiksidan då. Okej att de pumpar på med NHL, FIFA, NBA etc där det är säsonger kopplade till vår verklighet men här känns det sådär. Hinner de verkligen komma med något som inte bara känns som en DLC på samma spel?

Permalänk
Inaktiv

Trist. Men förhoppningsvis har nästa Battlefront utvecklats parallellt med det som släpptes förra året.

Permalänk
Medlem

Tror inte folk fattar riktigt vad som menas i artikeln. Det är OLIKA utvecklare som släpper Star Wars spel varje år inte SAMMA. Dessutom är dem här Star Wars spelen helt olika från varandra, det ryktas om att Viscerals Star Wars ska vara ett open world spel till exempel. Disney mjölkar ut Star Wars licensen minst lika mycket som EA. Tänk om ni var i samma sits som EA, hade ni struntat i att utveckla spel medan filmerna fortfarande går på bio eller hade ni väntat 2 år i mellan bara för att? EA måste ju också tjäna pengar på sin investering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokklas:

Alldeles för täta lanseringar. Ser gärna ett nytt var 3:e år då det (hittills) hinner hända mycket på grafiksidan då. Okej att de pumpar på med NHL, FIFA, NBA etc där det är säsonger kopplade till vår verklighet men här känns det sådär. Hinner de verkligen komma med något som inte bara känns som en DLC på samma spel?

Läs artikeln igen, DICE ska inte släppa ett nytt Star Wars spel varje år. Det ska släppas ett NYTT Star Wars spel varje år från olika utvecklare.

Permalänk
Medlem

Hoppas man väcker liv i Jedi knight serien. Ett av de spelen som fick in mig i Star wars universumet efter att ha sett Episode 1. Som man tyckte var det fränaste som fanns när man var 11 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Nytt spel med 3 kartor att spla på, fullpris så klart!

Tack EA!

Skrivet av Lonefox:

Disneys mjölkande finner inget slut...
Nog för att de producerar bar spelfilmer nu (SW 8 var i mina ögon bättre och roligare än 1-3 som herr Lucas fortfarande stod bakom) men att släppa spellicens till EA? Mja.....

Skrivet av Gender Bender:

Tragiskt är bara förnamnet.

Inkompetensen, läs artikeln igen. Dem ska släppa ett NYTT Star Wars spel varje år inte ett nytt Battlefront, det är skillnad på ett nytt Star Wars spel och Star Wars Battlefront. Det är som det står i artikeln är att flera utvecklare jobbar på Star Wars spel just nu, Visceral Games, Respawn och DICE, så det blir DICE 2017, Visceral 2018 och Respawn 2019. Tre olika spel från tre olika utvecklare. Det är precis samma sak som Disney gör för tillfället fast i filmbranschen, ny Star Wars film varje år fast med olika regissörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpa975:

Läs artikeln igen, DICE ska inte släppa ett nytt Star Wars spel varje år. Det ska släppas ett NYTT Star Wars spel varje år från olika utvecklare.

När jag läser texten uppfattar jag det som att det är både Star Wars FPS a la Battlefront plus andra genrer som kommer. Medveten om att det inte bara är den typen av spel som är på gång.
Sen kan jag lik förbaskat förstått fel och det inte skall komma täta Star Wars BFs alls

EDIT: Fast näe, jag uppfattade det nog rätt ändå. "Blake Jorgensen berättar att inte bara en, utan flera uppföljare, till Star Wars: Battlefront är på gång. Nästa del i serien släpps redan nästa år och ska bygga på material från de nya filmerna, jämfört med det första Battlefront som enbart baserades på originaltrilogin."
Sedan kan det däremot vara så att första BF uppföljaren kommer redan 2017 (vilket är bekräftat) och "3:e delen" släpps så otroooligt sent som 2019 vilket ger 3st Star Wars BFs på 4 år. Står fast vid att det är skittråkigt

Permalänk
Medlem

The sims serien urvattnat
Command & Conquer serien urvattnat
Need for speed serien urvattnat

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokklas:

Alldeles för täta lanseringar. Ser gärna ett nytt var 3:e år då det (hittills) hinner hända mycket på grafiksidan då. Okej att de pumpar på med NHL, FIFA, NBA etc där det är säsonger kopplade till vår verklighet men här känns det sådär. Hinner de verkligen komma med något som inte bara känns som en DLC på samma spel?

Nä.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokklas:

När jag läser texten uppfattar jag det som att det är både Star Wars FPS a la Battlefront plus andra genrer som kommer. Medveten om att det inte bara är den typen av spel som är på gång.
Sen kan jag lik förbaskat förstått fel och det inte skall komma täta Star Wars BFs alls

Missförstod artikeln till att börja med också, men efter att ha läst igenom flertal gånger så har jag fått uppfattningen om att det är nytt Star Wars spel varje år från olika utvecklare. Dessutom för att stödja min "teori", Battlefront 2 släpps faktiskt två år efter det första Battlefront så även om EA fortsätter att trycka ut Battlefront spel så blir det nog bara med ett års mellanrum. Detta förmodligen på grund av att DICE också jobbar med Battlefield serien.

EDIT: Det är fortfarande bara en gissning från din del, det finns inget bekräftat från DICE att det kommer släppas ett Battlefront 2019.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpa975:

Missförstod artikeln till att börja med också, men efter att ha läst igenom flertal gånger så har jag fått uppfattningen om att det är nytt Star Wars spel varje år från olika utvecklare. Dessutom för att stödja min "teori", Battlefront 2 släpps faktiskt två år efter det första Battlefront så även om EA fortsätter att trycka ut Battlefront spel så blir det nog bara med ett års mellanrum. Detta förmodligen på grund av att DICE också jobbar med Battlefield serien.

Vi får se hur det blir. Vi börjar med att vara överens om att de mjölkar licensen friskt, hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokklas:

Vi får se hur det blir. Vi börjar med att vara överens om att de mjölkar licensen friskt, hehe

Det kan jag hålla med om, dock mjölkar Disney minst lika mycket som EA. Star Wars Rogues känns helt onödigt.

Permalänk
Medlem

Men vi som spelar singelplayerspel då? Ge oss en bra campaign.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

Dom skal spamma marknaden med spel altså. Här är det snabb profit som är målet till EA. Inte så överraskande egentligen.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybe:

Men vi som spelar singelplayerspel då? Ge oss en bra campaign.

Visceral Games jobbar just nu med vad som sägs vara ett Singleplayer Open World spel i Star Wars universumet. Visceral har bland annat skapat Dead Space serien som är en grym Singelplayer/COOP serie.

Permalänk
Skrivet av jokklas:

Vi får se hur det blir. Vi börjar med att vara överens om att de mjölkar licensen friskt, hehe

EA lär ju ha fått betala för Start Wars licensen så de måste nog mjölka den för att tjäna tillbaks pengarna och vända affären till ett plus.
Hoppas de tar sig tid att utforska Star Wars universumet och att de ger oss spel i olika genrer med lite originella idéer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeonCadme:

EA lär ju ha fått betala för Start Wars licensen så de måste nog mjölka den för att tjäna tillbaks pengarna och vända affären till ett plus.
Hoppas de tar sig tid att utforska Star Wars universumet och att de ger oss spel i olika genrer med lite originella idéer.

Står ju i artikeln att det blir olika genres.

"Förutom en uppföljare till Battlefront är ett av dessa ett actionspel utvecklat av Dead Space-utvecklaren Visceral och ett äventyrsspel från Respawn Entertainment, kända för Titanfall."

Sen kan man väl se actionspel ungefär som Battlefront kanske? Men det verkar ju ska komma ett äventyrsspel också.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ett bra singleplayer lir hoppas jag på like 1313 eller vad det hette som lades ner. Diggade Force awakens liren som släpptes förr.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Inaktiv

Mycket snack om att det är olika utvecklare osv. Det stämmer. Men Battlefront kändes avskalat efter 2 års utveckling. Nu visar det sig att nästa spel ska släppas efter just 2 års utveckling. Jag förutspår ännu ett förhastat spel sol inte är riktigt det jag vill ha.

Att andra utvecklare (Visceral, mfl) också släpper en massa Star Wars-spel ser jag bara som positivt. Ju fler kvalitativa Star Wars-titlar vi får spela, desto bättre. Så länge kvaliteten inte tummas på, det vill säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förstår inte var denna information kommer infrån?

Hittar ingen källa alls? Är det vanligt för sweclockers att inte skriva källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpa975:

Det kan jag hålla med om, dock mjölkar Disney minst lika mycket som EA. Star Wars Rogues känns helt onödigt.

Japp. Håller med! För the Death Star plans trilla bara in i Leia's händer...

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.