Doom får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Doom får systemkrav

Nytolkningen av klassiska actiontiteln Doom ligger runt hörnet. Nu presenterar utvecklarna hos Id Software de officiella systemkraven.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Se där, än hänger gamla Bettan (3770K) med!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv

Jag tvingas emot min vilja att köpa spelet p.g.a. det medföljande Easter egg som jag ska ha roligt med.
För min del blir det ps4a versionen då mina datorer har fullt upp med annat.

Permalänk
Medlem

Minst 55 GB ledigt utrymme. Jösses.

Permalänk
Medlem

Månne mitt 660ti ramlar på målsnöret?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Kul att de vågar fläska på och ta ut svängarna lite! Brukar ju vara rätt så mjäkiga systemkrav annars och sådant driver ju inte utvecklingen frammåt. Bra också att man är tvingad att ha 64-bitarssystem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av J-Ballz:

Månne mitt 660ti ramlar på målsnöret?

Skickades från m.sweclockers.com

Din cpu lär göra det spelbart.

Skrivet av micke7406:

Minst 55 GB ledigt utrymme. Jösses.

Undra hur mycket plats spelet tar, 55GB ledigt bör alla ha, men om spelet fyller så mycket så är det ej bra.

Permalänk
Medlem

Min gamla 2600k med gtx780 verkar ingen höjdare i detta spel:(

Permalänk
Medlem

Har redan förbokat.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hur mycket tror ni att de har satsat på singleplayer / campain kontra multiplayer ?

Jag spelar aldrig MP, utan vill ha så bra kampanj / singleplayer det bara går.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Redan förbokat. Kan knappt bärga mig tills jag får min CE!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Avstängd

Systemkrav: PS3?

Permalänk
Skrivet av Decoman:

Systemkrav: PS3?

What?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hur mycket tror ni att de har satsat på singleplayer / campain kontra multiplayer ?

Jag spelar aldrig MP, utan vill ha så bra kampanj / singleplayer det bara går.

Dom har visst satsat extra hårt på singel compaign då dom skryter om över 13 timmar

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hur mycket tror ni att de har satsat på singleplayer / campain kontra multiplayer ?

Jag spelar aldrig MP, utan vill ha så bra kampanj / singleplayer det bara går.

Med tanke på hur risig multiplayer-betan var (i min mening) kan man ju hoppas att dom la ner allt krut på singleplayern. Däremot kan jag inte förstå varför dom skulle ha en open-beta på multiplayern om de nu hade satsat allt på singleplayern.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

Jag har ett GTX 970 (resten i sign) och i den öppna betan flöt det hur bra som helst. Sen vet jag inte varför det ska krävas något så kraftfullt som ett GTX 970 för att nå upp till det rekommenderade i en så sluten korridorspangare...

Visa signatur

MB: Z790-F (ASUS ROG Strix)
CPU: i7 13700k, 3,4GHz (4,9GHz OC) (Intel Core)
GPU: RTX 3080, 10gb (ASUS Geforce TUF)
RAM: 64GB, DDR5 5200MHz (4x 16gb, Corsair)
OS: Windows 11 :-(

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Min gamla 2600k med gtx780 verkar ingen höjdare i detta spel:(

2600 Är fortfarande en juvel som kan skruvas upp rejält.
När jag testade mitt GTX970 ihop med min gamla 2600 så fick den full pott (baren fyllt till max grönt) på HTC VIVE testen.
Är övertygad om att den kommer hänga med länge till, ditt grafikkort däremot...

Visa signatur

Core i7 2600@4Ghz - 16GB Corsair Vengenace@1600Mhz - 90GB Corsair Force3 SSD - WD 1TB HDD - EVGA GTX970@1501Mhz - Corsair TX650 PSU - AcerXB270HU 144Hz/GSYNC/1440p - Biltema högtalare med subwoofer. MSI P67A G45 MB *-*-* 11000 poäng Firestrike, 3050 poäng Unigine Heaven, default 2560x1440 *-*-* Windows 7 64. Byggd 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Med tanke på hur risig multiplayer-betan var (i min mening) kan man ju hoppas att dom la ner allt krut på singleplayern. Däremot kan jag inte förstå varför dom skulle ha en open-beta på multiplayern om de nu hade satsat allt på singleplayern.

Mvh
Hugo

Hoppas själv på SP-delen, även om jag kanske inte skaffar detta spel på ett tag. I min mening så är skillnaden mellan Doom och Quake just story/setting vilken brukar vara mer uttalad i Doom. I alla fall de senare varianterna.

Sen att de har en beta på multiplayer är väldigt förståeligt även för ett singleplayer-spel. De får in väldigt mycket data i form av kompatibilitetsproblem, hur vapen fungerar, hur folk rör sig i spelet, buggar etc utan att behöva avslöja något om sin singleplayer-kampanj.

EDIT: Tog bort felaktigt ord

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Inaktiv

Som gammal Wolfenstein och Doom spelare kunde jag inte varit mindre intresserad. id Software är dött för mig idag! Det är inte ens samma team bakom dem idag som för 15 år sedan.

Gameplayet från singleplayer såg riktigt riktigt jäkla tråkigt ut likaså multiplayer. Tack och adjö!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Med tanke på hur risig multiplayer-betan var (i min mening) kan man ju hoppas att dom la ner allt krut på singleplayern. Däremot kan jag inte förstå varför dom skulle ha en open-beta på multiplayern om de nu hade satsat allt på singleplayern.

Mvh
Hugo

Antagligen för att en singelplayer beta kan folk bara spela i typ en timme utan att man ger bort för mycket. Multiplayer testar samma spelmotor men där kan de som gillar multiplayer nöta i 50 timmar och fortfarande vilja ha mer..

Måste även tillägga att Doom har en map editor där i princip vem som helst kan designa singelplayer, co-op eller multiplayer banor. Ganska komplett också med triggers och actions. Lite som Starcrafts editor och du kan göra saker som inte ens är relaterade till Doom. Så där lär vi hitta en hel del innehåll utöver kampanjen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Som gammal Wolfenstein och Doom spelare kunde jag inte varit mindre intresserad. id Software är dött för mig idag! Det är inte ens samma team bakom dem idag som för 15 år sedan.

Gameplayet från singleplayer såg riktigt riktigt jäkla tråkigt ut likaså multiplayer. Tack och adjö!

Wolfenstein/Doom/Quake Skaparna John Romero och Adrian Carmack arbetar med ett nytt FPS spel.

"The Return"
https://www.youtube.com/watch?v=sbDQSOmwA20

Ett helt nytt spel.

"Blackroom"
https://www.youtube.com/watch?v=v7-nKfsEevA
https://www.youtube.com/watch?v=4hdALw5_ZlA

Tror ni detta spel kan bli något utöver det "vanliga" som släppts senast från "id Software"?
Bättre?, Sämre?...

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Minst 55 GB ledigt utrymme. Jösses.

Min SSD kommer att hata mig.

Permalänk
Avstängd

Hoppas också på en bra singelplayerupplevelse. Hade hur kul som helst med Doom 3 och hoppas på att nya Doom blir minst lika creepy.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Hoppas själv på SP-delen, även om jag kanske inte skaffar detta spel på ett tag. I min mening så är skillnaden mellan Doom och Quake just story/setting vilken brukar vara mer uttalad i Doom. I alla fall de senare varianterna.

Sen att de har en beta på multiplayer är väldigt förståeligt även för ett singleplayer-spel. De får in väldigt mycket data i form av kompatibilitetsproblem, hur vapen fungerar, hur folk rör sig i spelet, buggar etc utan att behöva avslöja något om sin singleplayer-kampanj.

EDIT: Tog bort felaktigt ord

Låter vättigt. Jag hoppas på ett bra spel, men för min del hamnar det nog inte på multiplayern då jag tyckte den kändes fördummad. Det jag främst tyckte illa om var meele-animationerna och demonerna som i min mening inte borde finnas. Om man nu skall ha demoner får man väl åtminstone se till att de blir någon form av kill-streak och/eller att de är lättare att döda. Jag tror jag hade haft mycket mer kul om man inte hade blivit slaktad av demonen så ofta.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cocosoft:

Min SSD kommer att hata mig.

haha den kommre hata dig för du installerar spelet och inte för att det är 55gb..

Permalänk
Medlem

Bättre version av lanseringstrailern: https://www.youtube.com/watch?v=fkeEYPb0VBE

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Inaktiv

Blir inget köp för mig, för mycket console influenser i spelet för att jag personligen ska kunna avnjuta det på min PC utan att bli irriterad konstant.

Permalänk
Medlem

Vad har förbättrats sedan 1993?

Fler polygoner och fler ägghuvuden till monster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Blir inget köp för mig, för mycket console influenser i spelet för att jag personligen ska kunna avnjuta det på min PC utan att bli irriterad konstant.

Det hänger på samma sak för mig, de där konsollifierade gränssnitten driver mig till vanvett. Man får väl bara hoppas att de tagit sitt förnuft till fånga och lagt till möjligheter till samma kontrollschema som originalspelen hade.

Apropå det, att bygga ett alternativt gränssnitt måste ju vara piss i nilen jämfört med utvecklingen av hela spelet när det kommer till tidsåtgång. Varför i helsike är det inte standard med riktiga PC-anpassade gränssnitt utöver konsolmöget på PC-versionerna?

----

Ja just, för den som inte kan hålla sig till releasen så är kan jag varmt rekommendera Brutal Doom, som är en mod som lägger till en del kul funktionalitet, nya banor, en jäkla massa mer blod, nya vapen, etc till originalspelen utan att på något sätt förstöra Doom-känslan. Utöver starter packet i länken behövs .wad-filen från Doom 2 eller Final Doom, det går bra att rippa från steamversionerna. Man kan även köra med Freedooms .wad, men tycker inte det lirar lika bra.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaput:

Det hänger på samma sak för mig, de där konsollifierade gränssnitten driver mig till vanvett. Man får väl bara hoppas att de tagit sitt förnuft till fånga och lagt till möjligheter till samma kontrollschema som originalspelen hade.

Det är bara 1 av sakerna som gör mig irriterad, det som irriterar mig mest är nog att dem har slöat ner combat som f*n bara för att konsol spelare ska kunna hänga med, + att ingen fiende verkar skjuta förän DU gör något, iaf var det så på den senaste versionen som testades i single player campaignen.

Säger som flera redan sagt: Dem borde ha utgåt från PC och downscalat det till konsoler ist för att göra samma till alla platformar.