Permalänk
Medlem

Död tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezzo_:

@CM_Fredrik har tydligen slutat kolla detta forum, han bad mig skicka ett PM men sedan försvann han

Verkar så.
Har inte CM närvaro här längre?

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Verkar så.
Har inte CM närvaro här längre?

Tjena, lyckades hitta denna tråden precis. Jag är representant för Cooler Master, bara hojta till om det är något

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Svensktiger:

Verkar så.
Har inte CM närvaro här längre?

Jag kan bekräfta att jag har återuppstått som Fredrik 2.0, och är fullt närvarande i forumet!

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Skrivet av CM_Fredrik:

Jag kan bekräfta att jag har återuppstått som Fredrik 2.0, och är fullt närvarande i forumet!

Tjenare. Köpte er billiga 240 AIO för ett par veckor sedan, börjar ångra mig, den vibrerar. Har provat med alla möjliga 'profiler' via gigabytes moderkort. Även fysiskt kopplat bort fläktarna. Det är ljud från själva blocket. Hur ska jag gå tillväga med felsökning?

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Dylanator:

Tjenare. Köpte er billiga 240 AIO för ett par veckor sedan, börjar ångra mig, den vibrerar. Har provat med alla möjliga 'profiler' via gigabytes moderkort. Även fysiskt kopplat bort fläktarna. Det är ljud från själva blocket. Hur ska jag gå tillväga med felsökning?

Halloj! Supertråkigt att höra att du upplever problem med din AIO. När det gäller ren felsökning brukar många återförsäljare kunna ta hand om den biten, man bara lämnar in produkten med kvitto/ordernummer så kan de montera det på sina teststationer. Något man kan göra själv för att felsöka missljud är att flytta runt utrustningen i chassit, exempelvis testa att ha den toppmatad. Jag vill minnas att Gamers Nexus hade en riktig mastodontguide med olika test för detta!

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dylanator:

Tjenare. Köpte er billiga 240 AIO för ett par veckor sedan, börjar ångra mig, den vibrerar. Har provat med alla möjliga 'profiler' via gigabytes moderkort. Även fysiskt kopplat bort fläktarna. Det är ljud från själva blocket. Hur ska jag gå tillväga med felsökning?

Skrivet av CM_Fredrik:

Halloj! Supertråkigt att höra att du upplever problem med din AIO. När det gäller ren felsökning brukar många återförsäljare kunna ta hand om den biten, man bara lämnar in produkten med kvitto/ordernummer så kan de montera det på sina teststationer. Något man kan göra själv för att felsöka missljud är att flytta runt utrustningen i chassit, exempelvis testa att ha den toppmatad. Jag vill minnas att Gamers Nexus hade en riktig mastodontguide med olika test för detta!

Ja det stämmer att Gamers Nexus hade guide om det.
AIO ska monteras antingen i toppen eller om dom monteras fram ska dom ha slanganslutningarna på radiatorn neråt för att förhindra luft att komma till pumpen, Vilket skapar mycket missljud som folk har problem med.

Permalänk
Skrivet av Boax:

Ja det stämmer att Gamers Nexus hade guide om det.
AIO ska monteras antingen i toppen eller om dom monteras fram ska dom ha slanganslutningarna på radiatorn neråt för att förhindra luft att komma till pumpen, Vilket skapar mycket missljud som folk har problem med.

Jag har monterat fram, men med slangarna i toppen, jag upplevde det som om slangarna är för korta om man monterar dem nedåt på radiatorn?

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem

Yo @CM_Fredrik, har vi nåt lanseringsdatum för 212 EVO v2 ännu eller?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Halogen:

Yo @CM_Fredrik, har vi nåt lanseringsdatum för 212 EVO v2 ännu eller?

Ohoy there Vi förväntar oss en stor leverans mot slutet av Q4!

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Dylanator:

Jag har monterat fram, men med slangarna i toppen, jag upplevde det som om slangarna är för korta om man monterar dem nedåt på radiatorn?

Det beror lite på storleken på chassit, samt var fästpunkterna är, men visst kan det hända. Det är såklart inte obligatoriskt att felsöka sin hårdvara, men det kan alltid göra din återförsäljares arbete lite snabbare och smidigare när man kan säga "jag har testat abc och det gav resultat xyz".

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Skrivet av CM_Fredrik:

Det beror lite på storleken på chassit, samt var fästpunkterna är, men visst kan det hända. Det är såklart inte obligatoriskt att felsöka sin hårdvara, men det kan alltid göra din återförsäljares arbete lite snabbare och smidigare när man kan säga "jag har testat abc och det gav resultat xyz".

Jag drömmer förstås om ett scenario där jag slipper skicka, o.s.v. Chassit är "Enthoo classic/original". Såg videon, och jaa, jag hade inte tänkt så långt, men nu är nog blocket överst, vilket förstås lockar luften dit.
Det lutar åt att jag provar toppmontering, eventuellt kan jag till och med 'shimsa' slangsidan av radiatorn med en o-ring, så att andra änden av radiatorn blir 2mm högre.

Temperaturen är okej redan, men den sticker direkt till max vid arbete, vilket antyder att flödet i blocket inte är idealiskt.

Tack för tipsen.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem

Keycaps? @cm_fredrik
Hejsan, efter mycket googlande har jag aldrig hittat keycaps till mitt SK630, MEN stötte på en video precis om att ni hade något replacement program... DOCK... såklart... kan jag endast välja Murica -_- är det något som kommer köras igen eller måste jag pröjsa lite till? Mvh David

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av MrWhizeguy:

Keycaps? @cm_fredrik
Hejsan, efter mycket googlande har jag aldrig hittat keycaps till mitt SK630, MEN stötte på en video precis om att ni hade något replacement program... DOCK... såklart... kan jag endast välja Murica -_- är det något som kommer köras igen eller måste jag pröjsa lite till? Mvh David

Hejsan!

Det stämmer att vi hade ett key cap replacement program (https://cm-keyboard.com), men de har tagit slut nu. Jag har kollat i våra interna dokument och det ser inte ut som att vi kommer sälja dessa caps löst, dessvärre. Jag vet dock att om man kontaktar vår supportavdelning så har de i en del fall kunnat erbjuda kunder att köpa reservdelar som inte officiellt finns tillgängliga, så det skulle vara en möjlighet! Tur i oturen så är det mx low profile keycaps, så det finns ändå viss möjlighet att lösa det med third party-kit.

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Hejsan!

Det stämmer att vi hade ett key cap replacement program (https://cm-keyboard.com), men de har tagit slut nu. Jag har kollat i våra interna dokument och det ser inte ut som att vi kommer sälja dessa caps löst, dessvärre. Jag vet dock att om man kontaktar vår supportavdelning så har de i en del fall kunnat erbjuda kunder att köpa reservdelar som inte officiellt finns tillgängliga, så det skulle vara en möjlighet! Tur i oturen så är det mx low profile keycaps, så det finns ändå viss möjlighet att lösa det med third party-kit.

Right. Verkar bara vara error när jag ska logga in.
Får ta det en annan gång
Ja, jag trodde det skulle vara helt normala infästningar, dock verkar det inte alls vara så. Har köpt två uppsättningar och fått skicka tillbaka dessa. Stabiliserarna är problemet i båda fallen