Kolla tändstift på golf 4 1.6(00a), ta bort hela insuget?

Permalänk
Medlem

Kolla tändstift på golf 4 1.6(00a), ta bort hela insuget?

Tjenare!

Jag har precis införskaffat mig en golf4-00a(1.6) som går som den ska egentligen, men eftersom jag precis köpt den vill jag kolla så allt är okej.

Jag hade tänkt ta därn tändstiften och märkte att de sitter under insuget och har läst lite hur andra personer löst det, vilket verkar vara med diverse förlängare till spärrskaft etc. Men det jag undrar; Är det inte lättare i så fall att ta bort hela insuget för att komma åt? Jag har otympliga händer dessutom.

Jag är inte alls hemma på VW så jag tycker det är bäst att fråga innan jag sätter mig och gör något jag möjligen kommer ångra.

Tack på förhand!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@solomon: Jag har ett magnetiskt stycke som är anpassat för just mina tändstift, sedan en förlängning och sist ett spärrskaft som används för vridet.

Ska man bara göra det en gång kanske, men ska du byta tändstift mer än en gång så är det lönt att investera lite i verktyg.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@solomon: Jag har ett magnetiskt stycke som är anpassat för just mina tändstift, sedan en förlängning och sist ett spärrskaft som används för vridet.

Ska man bara göra det en gång kanske, men ska du byta tändstift mer än en gång så är det lönt att investera lite i verktyg.

Ingen aning om hur länge dessa tändstift använts, så det är därför jag vill checka dem :3
Så du tycker alltså jag kan riva bort insuget för att göra det lättare för mig själv helt enkelt?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är väl samma motor? Isf går det utan att lossa insuget, bara att kolla videon och lyssna på rysk radio.

Idiotkonstruktion. Har du inga verktyg, lämna in eller byt bil.

Jag råkar ha exakt samma T-skaft som han använder. Bra att veta om man tappar omdömet och köper en VW.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@solomon: Tycker jag du kan göra, allt går ju att montera tillbaka om du inte pajar något.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Tjenare!

Jag har precis införskaffat mig en golf4-00a(1.6) som går som den ska egentligen, men eftersom jag precis köpt den vill jag kolla så allt är okej.

Jag hade tänkt ta därn tändstiften och märkte att de sitter under insuget och har läst lite hur andra personer löst det, vilket verkar vara med diverse förlängare till spärrskaft etc. Men det jag undrar; Är det inte lättare i så fall att ta bort hela insuget för att komma åt? Jag har otympliga händer dessutom.

Jag är inte alls hemma på VW så jag tycker det är bäst att fråga innan jag sätter mig och gör något jag möjligen kommer ångra.

Tack på förhand!

Vad använde du för metod? Tog du bort insuget eller gjorde du som ryssen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Vad använde du för metod? Tog du bort insuget eller gjorde du som ryssen?

Köpte tändstiftnyckel med förlängningar etc

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Köpte tändstiftnyckel med förlängningar etc

Alright, bra att veta!