Permalänk
Medlem

Vilka minnen kan jag komplettera med?

Vilka minnen kan jag komplettera HyperX 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series med?

Tjebas, byggde ny dator i juni 2014 och nöjde mig då med 8gb minnen, vilket i vissa fall visat sig vara lite klent när jag spelat spel. Går och funderar på att dubbla minnesmängden men modellen jag har saluförs inte längre. Hur ser det ut med att blanda minnen, vilka kan man kombinera med? Kan man klocka ner mina befintliga för att matcha i nödfall? Jag är tacksam för alla tips, helst billigt utan att tumma för mycket på kvaliteten

Det är de här minnena som behöver kompletteras och de sitter i det här bygget.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

Nu får nån rätta mig om jag säger något galet här, men så länge spänningen, timings och klockfrekvensen överstämmer så kan du ta vilka minnen som helst som dem här minnena https://www.inet.se/produkt/5316371/hyperx-16gb-2x8gb-ddr3-cl...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Primo Psu: EVGA G2 750W Mb: Asus Sabertooth P67 Cpu: I7 2600K Cpu-kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo Gpu: GTX 660 SLI Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE SSD: Crucial MX100 256gb HDD: Seagate Barracuda 3tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Vilka minnen kan jag komplettera HyperX 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series med?

Tjebas, byggde ny dator i juni 2014 och nöjde mig då med 8gb minnen, vilket i vissa fall visat sig vara lite klent när jag spelat spel. Går och funderar på att dubbla minnesmängden men modellen jag har saluförs inte längre. Hur ser det ut med att blanda minnen, vilka kan man kombinera med? Kan man klocka ner mina befintliga för att matcha i nödfall? Jag är tacksam för alla tips, helst billigt utan att tumma för mycket på kvaliteten

Det är de här minnena som behöver kompletteras och de sitter i det här bygget.

https://www.inet.se/produkt/5316355/hyperx-8gb-2x4gb-ddr3-cl1...

Det är väl dina minnen?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Det verkar faktiskt så, den enda skillnad jag hittar på dem är artikelnummer hos både inet och tillverkaren. Frågan är varför man ändrat det om det nu är samma minnen?

Men då kanske problemet är löst då. Tack för hjälpen!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz