Påskrea 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Geeks
SweClockers

Påskrea 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Följ påskrean på SweClockers!

Den 24 mars går startskottet för årets påskrea. Under påskhelgen fylls nätet med mängder av smaskiga erbjudanden. På SweClockers samlas medlemmarnas bästa tips i en lättöverskådlig lista. Dela med dig av dina fynd genom att skriva i denna forumtråd!

Tips i tråden visas i listan

Följ nedanstående mall (skriv i tråden) för att skicka in ett tips till SweClockers påskrea. Priset behöver inte alltid anges, exempelvis om det gäller ett erbjudande med en viss procent rabatt på en produktkategori.

Citat:

Produkt: Teleport Scotty 2000
Länk: www.butik123.se/teleport-scotty-2000
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2312255
Pris: 349kr

Resultatet – automagisk lista!

Tipset plockas upp av systemet och förvandlas automatiskt till följande rad i fyndlistan. Observera att det kan ta några minuter innan listan uppdateras.

Produkt

Pris

Tipsare

Teleport Scotty 2000

349:-

@medlem

Till SweClockers Påskrea!

#fynd

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Geeks
SweClockers

Fyndsidan öppnar vid tolvslaget!

Produkt: Tipstråden är öppen!
Länk: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420062-paskrea-2016-ti...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2312255
Pris: 1kr

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

Webhallens hemsida verkar funka bra! ..NOT!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Webhallen verkar ju inte fungera blir ju annat pris när man går in på deras sida

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

@Mattedatten:

verkar ju inte dock vara samma saker som på swecs sida som dom visar?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Bärrich:

Webhallen verkar ju inte fungera blir ju annat pris när man går in på deras sida

Verkar som att några av dessa startar imorgon bitti istället.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

@Dimestam: Jaha

så man fick en.. sneak peak

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Wifi:

@Wifi: Ser ju riktigt schysst ut är på jakt efter en router för att streama film från min media server i huset och tycker inte den som jag fått av bredbandsbolaget gör sin grej riktigt. kanske ska slå till på denna, hade tänkt mig en asus för runt 1000kr men denna ser intressant ut.

Någon som kan rekommendera denna? eller netgear i huvud taget. Har hört av vänner att asus ska vara bra på routrar men ingenting om hur netgear är.

Glad påsk på er alla!

Permalänk
Medlem

Tror att Turbo har en pytteliten PCB och bara 5 power phases, medan strix har 6 faser och en betydligt större PCB.

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED

Permalänk
Medlem

Är HPs produkter som slutar på NO med norskt tangentbord eller skandinaviskt?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd

@Slarre: okej, så den är en av dom bättre 970 som man kan köpa just nu? är det dumt att köpa ett 390 om jag bara ska spela i 1080p upplösning?

Permalänk
SpelClockers

SteelSeries (Tobii) Sentry Eye Tracker + The Division
Länk: https://www.inet.se/produkt/6607904/steelseries-tobii-sentry-...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=Sentry%20Eye
Pris: 999kr

Närmaste prisjaktlänken jag hittade utan spelet är billigaste runt 1500kr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av alllle123:

@Wifi: Ser ju riktigt schysst ut är på jakt efter en router för att streama film från min media server i huset och tycker inte den som jag fått av bredbandsbolaget gör sin grej riktigt. kanske ska slå till på denna, hade tänkt mig en asus för runt 1000kr men denna ser intressant ut.

Någon som kan rekommendera denna? eller netgear i huvud taget. Har hört av vänner att asus ska vara bra på routrar men ingenting om hur netgear är.

Glad påsk på er alla!

Om du går till tråden där man tipsar om routrar kan du läsa att väldigt många tipsar om just denna. Tydligen ska den vara ytterst kompetent med många trevliga funktioner samt ett lättillgänglig interface! Nu äger jag den inte själv, men har varit väldigt nära att köpa den ett antal gånger, och för 1000 kronor är det är rejält kap.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@WildBee: Hittar du r9 390 i samma prisklass så gå för det. Det kanske räcker med ett 970 för 1080p, men det kommer väl spel som blir mer krävande kan jag tänka.
R9 390 är bättre prestanda än 970, plus att du kan få ett med 8GB VRAM, om du nu skulle vilja ha det. Behövs dock inte.
Ska du däremot streama så kan det ju vara trevligt med shadowplay. Ganska mycket att väga av och inget klart svar på frågan förstås.

Jag skulle gå för 390, för att det presterar bättre. Drar mer ström dock.

Edit: Har inte varit med om någon som varit missnöjd med sitt 970, ifall du är inriktad på det.

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED

Permalänk
Avstängd

@Slarre: vet inte hur jag ska göra, kan få köpa två 780´s för 3000 kr, men dom har ju bara 3 gig vram, men jag kommer bara spela i 1080 upplösning så det räcker väll ett tag, men så har jag en i5 750 prolle, hur jag än gör så kommer prollen att flaska mitt nya grafikkort.

Permalänk
Medlem

@philipborg: Det står för Nordic.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

@WildBee: Ja, det var ingen vidare bra prolle.
Grafikkort är ju rätt härliga på det viset att du väldigt lätt kan dra med dom till ditt nästa datorbygge, så jag ser inga problem med att köpa ett bra kort i alla fall. Däremot så skulle jag undvika SLI/Xfire om jag kunde. Det är mer börda än det är värt. Två 780 för 3k är ett ganska vanligt pris, så länge det inte är classified-kort. Det är inget dåligt pris för dom, men inget exceptionellt heller. Personligen skulle jag gå för vad du känner att du har råd med mellan 970 eller 390 och sen spara ihop till ett uppgraderingspaket. Brukar finnas rätt fina paket med 4690k + mobo eller 6600k + mobo.

Om du vill ha tips och dylikt så skicka mig ett PM så slipper vi ta detta i fyndtråden. Vi ska ju hålla moderatorerna glada så här under påskveckan.

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slarre:

@WildBee: Ja, det var ingen vidare bra prolle.
Grafikkort är ju rätt härliga på det viset att du väldigt lätt kan dra med dom till ditt nästa datorbygge, så jag ser inga problem med att köpa ett bra kort i alla fall. Däremot så skulle jag undvika SLI/Xfire om jag kunde. Det är mer börda än det är värt. Två 780 för 3k är ett ganska vanligt pris, så länge det inte är classified-kort. Det är inget dåligt pris för dom, men inget exceptionellt heller. Personligen skulle jag gå för vad du känner att du har råd med mellan 970 eller 390 och sen spara ihop till ett uppgraderingspaket. Brukar finnas rätt fina paket med 4690k + mobo eller 6600k + mobo.

Om du vill ha tips och dylikt så skicka mig ett PM så slipper vi ta detta i fyndtråden. Vi ska ju hålla moderatorerna glada så här under påskveckan.

Håller helt o hållet med dig! Bara kul när man ser andra erbjuder sin hjälp! Keep it up dude!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

@philipborg: Det står för Nordic.

*facepalm*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tycker mig se likadana produker som återkommer på varenda rea nu... :/

I princip rea varannan månad, nästa (varannan helg)*

Permalänk
Medlem

Är det samma på Dustinhome som på webhallen att det börjar imorgon? Bla har de en HP PROLIANT MICROSERVER GEN8 som listas för 1899 på eran sida men som kostar 1949 på dustinhomes sida. Iofs bara en 50-lapp och skapligt sänkt redan från början men iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av WildBee:

@Slarre: vet inte hur jag ska göra, kan få köpa två 780´s för 3000 kr, men dom har ju bara 3 gig vram, men jag kommer bara spela i 1080 upplösning så det räcker väll ett tag, men så har jag en i5 750 prolle, hur jag än gör så kommer prollen att flaska mitt nya grafikkort.

Om du har så svag processor skulle jag utan tvekan gå för ett 970, p.g.a. att Nvidia har lägre overhead mot processorn, åtminstone i DX11, vilket kommer vara dominerande ett tag nu.

Kanske skulle ett GTX 960 vara en bättre idé, och så uppgraderar du hela datorn när nästa generation kommer ut i stället.

https://youtu.be/frNjT5R5XI4?t=7m18s

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Kommer man undan billigare någon annanstans, alternativt väntar i 2-3 månader? Min GPU kommer ju ändå vara en flaskhals om jag köper ny CPU just nu, men priset verkar bra.

Permalänk
ASUS Nordic

Turbo 970 är baserat på 970 DCM (Mini-ITX) för att kylaren ska kunna ta in luft på bägge sidor av kretskortet (Turbo 970 är utvecklat som en uppgradering av referenskylaren där fokus ligger på SLI). Det är alltså ett helt annat kretskort än Strix 970.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

http://i.imgur.com/XdkWyQj.png

Kommer man undan billigare någon annanstans, alternativt väntar i 2-3 månader? Min GPU kommer ju ändå vara en flaskhals om jag köper ny CPU just nu, men priset verkar bra.

Gå på snabbare minnen iaf tycker jag. Sett några tester där det finns spel som drar nytta utav det.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.