Basemark och Crytek presenterar Vrscore

Permalänk
Melding Plague

Basemark och Crytek presenterar Vrscore

I en ny testsvit från Basemark används Cryteks spelmotor Cryengine, för att testa om din dator har vad som krävs för virtuell verklighet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det blåser upp till test!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det här känns riktigt seriöst, ska nog köpa när det släpps!

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Inaktiv

Vrscore kan bli ett händigt vertyg för att mäta alla eftersläpningar. Hoppas att Vrscore visar resultat i nanosekunder med bra precision. Har en tjockskärm att jämföra framtiden med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

Det här känns riktigt seriöst, ska nog köpa när det släpps!

Håller med känns genomtänkt och seriöst.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Känns verkligen som att VR är kejsarens nya kläder.
VR blommar ju upp med jämna mellanrum och dör lika snabbt igen.
Tycker faktiskt lite synd om alla som förbeställer olika svindyra system som rätt snart är skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Vrscore kan bli ett händigt vertyg för att mäta alla eftersläpningar. Hoppas att Vrscore visar resultat i nanosekunder med bra precision. Har en tjockskärm att jämföra framtiden med.

Nanosekunder verkar lite overkill va. Millisekunder som idag används mestadels är tillräckligt, mikrosekunder skulle vara att ta i men kanske bra i jämförelsesyfte även om det inte är någon subjektiv skillnad, nanosekunder... onödigt.

Permalänk
Medlem

VR känns tråkigt. Kan vi inte utveckla roliga spel först!?!? Sen kommer VR se sämre ut med mindre högupplösta texturer än o köra i "2d". fixa bra grafik till VR, annars känns de bara som o lira Super Mario 64 på nintendo 64 fast i VR.. haha.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Känns verkligen som att VR är kejsarens nya kläder.
VR blommar ju upp med jämna mellanrum och dör lika snabbt igen.
Tycker faktiskt lite synd om alla som förbeställer olika svindyra system som rätt snart är skräp.

Frågan är hur många stora seriösa satsningar har det varit förut, speciellt i den här skalan? Även militären är intresserade, jag har aldrig sett en sådan stor grupp som är villig att lägga ner pengar än nu. Desto mer som köper ju större kundbas och då kommer det mer mjukvara.

Själv har jag varit imponerad de gånger jag har testat det och jag tror det blir bra när det kommer mer spel som är specifikt designade för det. Men då är ju jag även intresserad av space shooters, något som VR är perfekt för.

Självklart ska man vara skeptisk, speciellt mot gen1 enheter, barnsjukdomar och alla andra problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Frågan är hur många stora seriösa satsningar har det varit förut, speciellt i den här skalan? Även militären är intresserade, jag har aldrig sett en sådan stor grupp som är villig att lägga ner pengar än nu. Desto mer som köper ju större kundbas och då kommer det mer mjukvara.

Själv har jag varit imponerad de gånger jag har testat det och jag tror det blir bra när det kommer mer spel som är specifikt designade för det. Men då är ju jag även intresserad av space shooters, något som VR är perfekt för.

Självklart ska man vara skeptisk, speciellt mot gen1 enheter, barnsjukdomar och alla andra problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju såklart häftigt när allt är som det skall.
Men i en värld som tycker att en sladd är drygt att ha till en spelkontroller, och inte gillar 3D filmer för att man måste ha glasögon ?
VR kommer garanterat att vara en dyr nischprodukt en lång tid framöver.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skewgen:

Nanosekunder verkar lite overkill va. Millisekunder som idag används mestadels är tillräckligt, mikrosekunder skulle vara att ta i men kanske bra i jämförelsesyfte även om det inte är någon subjektiv skillnad, nanosekunder... onödigt.

Om man har en skärm med 1 ms i responstid så vill man ha bättre precision än så för att få en bra felmarginal. Kan glatt nöja mig med en tiondels ms i precision ifall ns är omöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Om man har en skärm med 1 ms i responstid så vill man ha bättre precision än så för att få en bra felmarginal. Kan glatt nöja mig med en tiondels ms i precision ifall ns är omöjligt.

Fast det är ju lika användbart att se decimaler av millisekunder det skiljer som att se hur många tusendels kronor man har på bankkontot.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Det är ju såklart häftigt när allt är som det skall.
Men i en värld som tycker att en sladd är drygt att ha till en spelkontroller, och inte gillar 3D filmer för att man måste ha glasögon ?
VR kommer garanterat att vara en dyr nischprodukt en lång tid framöver.

Kan direkt hålla med om att sladdarna är problem och att lösningen på det problemet är några år bort, samt att man måste hålla på att ta av och på sig den. Det är helt enkelt omständigt, sen är priset inte direkt en motivation. De första som kommer att kasta sig över den är ju entusiaster. PSVR är ett steg i rätt riktning för att få VR till allmänheten men det är ett litet steg på en lång väg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som teknikentusiast och spelentusiast är det svårt och inte få en ”OMFG”-reaktion av VR-vågen som pågår just nu. Jag var så nyfiken på Oculus Rift att jag inte kunde hålla mig från att beställa den första prototypen de lanserade (DK1). Det råder inga tvivel om att Oculus Rift behöver tid för att mogna men ladies and gentleman virtual reality is here.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10