The Division kraschar vid uppstart

Permalänk
Medlem

The Division kraschar vid uppstart

Har ett förbannat problem som gör mig hårlös och snudd på impotent.
Jag grubblar på den här skiten dagarna i ända!

Problem: Kraschar vid uppstart/vid inloggning till staden trots helt ren och ominstallerad dator, nya drivrutiner och endast Steam installerat utöver the division.

Specs ser ni i signaturen, VAD FAN ÄR DET JAG MISSAR!?

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vilken drivrutin använder du till grafikkortet? Var väl massor med problem med en av de nyare till Nvidia kort om jag inte missminner mig.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Vilken drivrutin använder du till grafikkortet? Var väl massor med problem med en av de nyare till Nvidia kort om jag inte missminner mig.

Jag använder den som slutar på .51 provade även föregående drivrutin men problemet fanns kvar

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Har ett förbannat problem som gör mig hårlös och snudd på impotent.
Jag grubblar på den här skiten dagarna i ända!

Problem: Kraschar vid uppstart/vid inloggning till staden trots helt ren och ominstallerad dator, nya drivrutiner och endast Steam installerat utöver the division.

Specs ser ni i signaturen, VAD FAN ÄR DET JAG MISSAR!?

http://gameserrors.com/tom-clancys-the-division-errors-crashe...

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Helt ärligt känns den där sidan lite halvskum.
Tanka ner en icke officiell "patch" som ändrar .dll filer till bl.a Steam?

Aldrig hört talas om gameserrors.com...?

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Helt ärligt känns den där sidan lite halvskum.
Tanka ner en icke officiell "patch" som ändrar .dll filer till bl.a Steam?

Aldrig hört talas om gameserrors.com...?

Brorsan hade liknande problem så jag frågade han när jag såg denna posten.han hänvisade då till denna guide och det fungerade tydligen för honom.

Han laddade inte ner patchen dock.

Edit: Brorsan sa att det va upplösningen samt Compabilitymode han ändrade, sedan fungerade spelet.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Brorsan hade liknande problem så jag frågade han när jag såg denna posten.han hänvisade då till denna guide och det fungerade tydligen för honom.

Han laddade inte ner patchen dock.

Edit: Brorsan sa att det va upplösningen samt Compabilitymode han ändrade, sedan fungerade spelet.

Tack för tipset, provade det han ändrade men mina filer stämde redan överens med vad som står i guiden.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag har lyckats lösa det nu, följde denna guiden och att avinstallera samtliga C++ paketen och installera de som rekommenderades i guiden verkar ha gjort susen. Benchmark har körts 4 ggr nu, och jag har provspelat i ungefär 10 min.

Kan testa mer imorgon men detta verkar ha gjort susen!

Länk till guiden:

http://forums.ubi.com/showthread.php/1402017-Crashing-in-The-...

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag hade fel, skiten kraschar fortfarande! SATAN VAR FRUSTRERANDE!!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

läst om folk som sitter på 770 och även några med 970 med samma problem. dom ändra till medium inställningar och även stängt av patricle wind snow något.

det gjorde kompisen med sitt 770 o det funka för han.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boax:

läst om folk som sitter på 770 och även några med 970 med samma problem. dom ändra till medium inställningar och även stängt av patricle wind snow något.

det gjorde kompisen med sitt 770 o det funka för han.

Får prova det när jag kommer hem, men fan så drygt att behöva tumma på kvaliteten!
Det problemet håller mig vaken på nätterna!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Efter att jag blivit skallig, hålögd, impotent och virtuellt våldtagen har jag äntligen lyckats spela 3 timmar utan en enda Crash.
Det jag gjorde var att inaktivera nvidia HD audio drivrutinerna i ljudhanteraren och vips så fungerade spelet.
Sen om det består är en annan femma...

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch