FZ analyserar Tom Clancy's The Division? Nej!

Permalänk
Avstängd

FZ analyserar Tom Clancy's The Division? Nej!

Jag kom hit för att läsa SweClockers, inte för att läsa FZ.
Sen finner jag artikeln "FZ analyserar Tom Clancy's The Division" som tar mig till FZ.

Nej, jag vill inte!
Hade jag velat, så hade jag gått dit. Det här är spam!

Ta bort den! Sluta upp med det!

Permalänk
Medlem

Håller med, håll Swec sidan fi från FZ grejor. Mycket intresserad av Swec saker, totalt ointresserad av FZ låt det vara åtskiljt på swecsidan. Ett alternativ är att ha en sida som har både FZ och swec material, men håll orginalsidorna åtskiljda!

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Det finns ju en nästintill omissbar FZ text i rött på länken, det enda jag stör mig på är att de länkar en tom artikel som länkar till ett videoklipp i stort sett.

Permalänk
Medlem

Förstår faktiskt inte poängen med detta heller.

Länkarna till FZ finns ju redan nede till höger för de som är intresserade???

( När de inte är trasiga såsom http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160311/diablo-ii-patchas-... som är fellänkad och bör vara 5-ar-sedan-sist )

Permalänk
Medlem

Oj, en direktlänk till FZ utan möjligheter att kommentera. Tråkigt och dåligt, jag tycker mycket illa om FZ och ju mindre kopplingar till den sidan som smyger sig in här desto bättre, synd att jag inte kunde uttrycka den åsikten i ett kommentarsfält här.

Sen är det ju ytterst märkligt, visst att använda dem som en källa i en egen nyhet men en direktlänk?

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Elitist:

Oj, en direktlänk till FZ utan möjligheter att kommentera. Tråkigt och dåligt, jag tycker mycket illa om FZ och ju mindre kopplingar till den sidan som smyger sig in här desto bättre, synd att jag inte kunde uttrycka den åsikten i ett kommentarsfält här.

Sen är det ju ytterst märkligt, visst att använda dem som en källa i en egen nyhet men en direktlänk?

Nu blir jag nyfiken, vad har vi gjort för ont?

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tack för er feedback! Tanken är inte att vi konstant ska länka in till FZ (men också 99mac och VRGeeks), utan att vi endast gör det när det med exklusivt innehåll som passar vår målgrupp. Det skulle kunna vara som denna videoanalys, recension av en stor AAA-titel eller test av bärbara speldatorer som ska börja dyka upp på FZ inom en snar framtid. Vi har med andra ord inga planer på att innehåll från våra systersajter ska börja dominera på SweClockers nyhetsflöde.

Är det något speciellt ni inte tycker om med inlänkningen? Är det att vi gör det överhuvudtaget eller är sättet vi gör det på otydligt, och i sådana fall, hur skulle ni vilja att vi gör det tydligare? @Elitist att det inte går att kommentera beror på att SweClockers och FZ använder två helt olika system. Det här kan det komma att bli ändring på i framtiden, men i dagsläget är det en begränsning vi inte kommer runt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Teamliquid.net har ett utmärkt system där inloggade kan välja vilket innehåll som ska visas - Jag som är ointresserad av DOTA och CS kan enkelt konfigurera inställningarna i min profilsida och filtrera bort det.

Permalänk
Skrivet av Callemedskägget:

Nu blir jag nyfiken, vad har vi gjort för ont?

Skrivet av Jacob:

Tack för er feedback! Tanken är inte att vi konstant ska länka in till FZ (men också 99mac och VRGeeks), utan att vi endast gör det när det med exklusivt innehåll som passar vår målgrupp. Det skulle kunna vara som denna videoanalys, recension av en stor AAA-titel eller test av bärbara speldatorer som ska börja dyka upp på FZ inom en snar framtid. Vi har med andra ord inga planer på att innehåll från våra systersajter ska börja dominera på SweClockers nyhetsflöde.

Är det något speciellt ni inte tycker om med inlänkningen? Är det att vi gör det överhuvudtaget eller är sättet vi gör det på otydligt, och i sådana fall, hur skulle ni vilja att vi gör det tydligare? @Elitist att det inte går att kommentera beror på att SweClockers och FZ använder två helt olika system. Det här kan det komma att bli ändring på i framtiden, men i dagsläget är det en begränsning vi inte kommer runt.

Jag flikar in här, med tanke på testet av MSI GT40 nu toppar nyhetssidan. Kan väl börja med att säga att jag inte känner något speciellt för FZ, men har varit på Sweclockers i nästan 10 år nu.

Tycker verkligen inte om att man skickas till en annan hemsida. Jag förstår att ni sitter på samma kontor men för mig som läsare är skillnaden stor. Förtroende jag har för Sweclockers tester följer inte heller med till FZ. Kanske irrationellt, men sant.

Lite förslag på andra sätt att promota FZ.
*Länka gärna i "Externa nyheter".
*Låt redaktörer från FZ besöka fredagspanelen.
*"Köp in" artiklarna från FZ och publicera dem på Sweclockers.

Det sistnända skulle skapa en diskussionstråd i samband med publiceringen, vilket mycket väl kan vara viktigare än ni tror. En sak jag inte gillar med FZ är att kommentarerna är lite undangömda, det blir inte lika transparent.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Accipiter46 Vi förstår att många användare inte uppskattar att skickas vidare till en annan sida, varför vi har en röd tagg för FZ (blå för 99mac och lila för VRGeeks) vid inlänkat innehåll. Tanken med just bärbara speldatorer är att de ska testas och publiceras av FZ samt länkas till från oss. Då är min fråga om om en tydligare markering skulle förbättra upplevelsen?

Jag håller absolut med om att diskussioner är viktiga och vi har möjligheten att koppla en diskussionstråd på SweClockers till innehåll som publiceras på en av våra syskonsajter. Problemet jag ser här är att det skulle bli konstigt att kommentera innehållet på en annan sida än det konsumeras.

Vill avslutningsvis säga att länkat innehåll är någonting vi tillsvidare kommer fortsätta med och att varje artikel är noga utvald för att det är någonting vi tror intresserar en stor del av våra läsare. Vi är öppna för feedback på hur det här kan göras bättre, så har ni några idéer – shoot!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv

Kommer FZ och Sweclockers använda samma system så småningom?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av anon42512:

Kommer FZ och Sweclockers använda samma system så småningom?

Ja och nej. Målet är att "nya" FZ ska baseras på samma system som SweClockers 6.0, men det kommer inte bli "ihopklistrat" så att säga. Dessutom kommer designen sannolikt bli helt annorlunda.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av Jacob:

@Accipiter46 Vi förstår att många användare inte uppskattar att skickas vidare till en annan sida, varför vi har en röd tagg för FZ (blå för 99mac och lila för VRGeeks) vid inlänkat innehåll. Tanken med just bärbara speldatorer är att de ska testas och publiceras av FZ samt länkas till från oss. Då är min fråga om om en tydligare markering skulle förbättra upplevelsen?

Nja, positionen är viktigt, ligger den i huvudflödet förväntar jag mig (undermedvetet) ett test från Sweclockers. Möjligtvis om det står direkt i rubriken "[FZ testar] MSI bärbar" eller något liknande.

Förstår strategin, men överväg igen att skapa diskussionstrådar iaf. Jag tänker inte skapa ett konto på FZ bara för att diskutera bärbara, och vi verkar vara överens om att kommentarerna ger ett mervärde.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.