Samsung presenterar Galaxy S7 med stöd för Vulkan-grafik på MWC

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

@Feeku:

Kvittar vad jag säger till dig. Skulle kunna lägga fram bevis som finns över hela internet men bryr mig faktiskt inte om det mer än att jag svarade på din "kritik på andras kritik", jag har sagt det jag vill säga i mitt första inlägg och så är det med det.

Saken är ju den att S7/Edge verkar vara en fantastik telefon på alla håll och kanter till skillnad från förgående modeller.

Du är såklart inte tvungen att förklara dig, men iom att det här är ett forum så vart bara nyfiken på hur du resonerade och om jag missat något, då jag följer mobilindustrin rätt så intensivt, dock har jag inte sett några av dessa bevis du talar om. Let's agree to disagree.

Det sista håller jag dock med dig om, S7 Edge är vad jag sett den bästa telefonen på marknaden nu med råge.

Permalänk
Medlem

Här är en läsvärd artikel från en som är något besviken över batteriprestandan i S6 Edge+ och därför skeptisk till prestandan över tid i S7 och S7 Edge.

http://thenextweb.com/opinion/2016/02/21/samsungs-new-s7-and-...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Verkar ju helt klart vara en trevlig lur, men för mig verkar den där "edge" menyn bara i vägen? Förstår inte riktigt varför man skulle välja att använda den istället för att använda resten av telefonen?

Kan jag exempelvis ha en youtube video igång och använda edgemenyn och då avslutar/pausar inte youtube videon? Ok då fattar jag... men annars whats the point? Kan tänka mig att edge menyn är sjukt irriterande om man tittar på bilder och flippar i mellan dom så råkar man komma lite nära kanten när man ska byta bild så vips har man menyn uppe... men vet inte som sagt

Batteri tiden är helt klart det som make/break denna release, om det är kass batteri tid finns deti nte en chans att jag betalar 8k. Det skrämmer mig hur mycket tid dom spenderar på att göra "gaming" på telefonen "a thing" när 99.9% av spelen som är riktigt successful i mobilbranchen är super enkla spel som candy crush som inte drar någon prestanda alls. Ingen kommer vilja spela call of duty på telefonen, och jag kan tänka mig att värmeutvecklingen/batteritiden ryker direkt om telefonen har "för mycket" prestanda.. lagom prestanda verkar vara bäst så telefonen klarar 2 dagar utan laddning enligt mig. Telefonen är en telefon / media center, lyssna på musik, kolla youtube, film, bilder, och simpla spel, skippa call of duty det fungerar bäst på andra dedikerade spelmaskiner imo.

Permalänk
Medlem

@Feeku:

Jag har redan förklarat mig. Orkar bara inte tjafsa i oändlighet om små bataljer, har gått den vägen innan och mår inte bra av det. Diskussionen äger rum för att vi är partiska till två olika tillverkare, tror inte det handlar om vad som är rätt och fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Här är en läsvärd artikel från en som är något besviken över batteriprestandan i S6 Edge+ och därför skeptisk till prestandan över tid i S7 och S7 Edge.

http://thenextweb.com/opinion/2016/02/21/samsungs-new-s7-and-...

"I have a Galaxy S6 Edge, and it’s performance is now so poor that I consider it virtually unusable. If I was to use it consistently, I’d not get more than a few hours use out of it – and it lags horribly when switching between apps, opening Web pages or pretty much anything else"

Han har ju helt klart en defekt telefon, köpte min när de släpptes och jag brukar ha kvar mellan 20-40% batteri efter en hel dags normal användning. Mycket bättre än min förra S4.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

Tankeexperiment: Du har en AMOLED-pixel som är 1 kvadratmillimeter stor, och en som är en kvadratmeter stor.

Vilken tror du drar mest ström?

Är det relevant?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Är det relevant?

Det var du som sa att storleken inte spelar någon roll. Så ja, det är väl relevant?

Permalänk
Skrivet av rvin82:

Verkar ju helt klart vara en trevlig lur, men för mig verkar den där "edge" menyn bara i vägen? Förstår inte riktigt varför man skulle välja att använda den istället för att använda resten av telefonen?

Kan jag exempelvis ha en youtube video igång och använda edgemenyn och då avslutar/pausar inte youtube videon? Ok då fattar jag... men annars whats the point? Kan tänka mig att edge menyn är sjukt irriterande om man tittar på bilder och flippar i mellan dom så råkar man komma lite nära kanten när man ska byta bild så vips har man menyn uppe... men vet inte som sagt

Batteri tiden är helt klart det som make/break denna release, om det är kass batteri tid finns deti nte en chans att jag betalar 8k. Det skrämmer mig hur mycket tid dom spenderar på att göra "gaming" på telefonen "a thing" när 99.9% av spelen som är riktigt successful i mobilbranchen är super enkla spel som candy crush som inte drar någon prestanda alls. Ingen kommer vilja spela call of duty på telefonen, och jag kan tänka mig att värmeutvecklingen/batteritiden ryker direkt om telefonen har "för mycket" prestanda.. lagom prestanda verkar vara bäst så telefonen klarar 2 dagar utan laddning enligt mig. Telefonen är en telefon / media center, lyssna på musik, kolla youtube, film, bilder, och simpla spel, skippa call of duty det fungerar bäst på andra dedikerade spelmaskiner imo.

Jag kan se nyttan med den.
Jag är bland annat en sån som gillar en "clean" startskärm. Använd sidoskärmen för de appar du använder mest. Kanske ha en feed för nyheter och liknande. Jag körde S6 Edge i ett halvår och lyckades aldrig någonsin av misstag använda "edge-skärmen". Du måste dra in från hela sidan av telefonen tydligt för att få fram den. Oftast när du swipar mellan bilder och dylikt gör du ju det från mitten av skärmen och utåt - inte från sidan och in.

Håller med om ditt sista stycke dock. Jag tycker inte mobilen är redo för att spelas på.

Sen är det ju faktum att telefonaset är för dyr. Jag förstår faktiskt inte folk som betalar dessa priser - jag skulle aldrig göra det.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

Det var du som sa att storleken inte spelar någon roll. Så ja, det är väl relevant?

Jag sa storleken på skärmen. Är det olika storlek på dioderna?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?