Landmark Global via Amazon

Permalänk
Inaktiv

Landmark Global via Amazon

Beställde glatt ett par kylare till mina EVGA-kort från Amazon.

Allt verkade rulla på men kollade nu för att jag var uttråkad och såg att de har försökt leverera ett paket till mig. Detta var dessutom kl 7 på morgonen. Detta stämmer inte. Jag jobbade hemifrån den dagen och ingen ringde på porttelefonen eller i min mobil. Jag har inte fått något mail om detta utan fick gå in manuellt och kolla trackinginfo. De skriver också att de har meddelat mig om nästa steg, men detta har inte heller skett...

Någon som vet något om Landmark? Finns de ens i Sverige eller använder de någon annan såsom UPS/PostNord eller Schenker? Någon som har haft med dem och göra? På deras webb skriver de att alla frågor om paket ska riktas till Amazon. Jag har pratat med dem om saken men jag känner mig ännu mer lost efter det samtalet. De skrev bara luddiga saker såsom "Allt kommer bli bra, vi finns här för dig". Fick ingen konkret hjälp alls där.

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Inaktiv

Guide för hur ni hittar ert paket med Landmark Global

@dix_xib:

En fantastisk kollega löste hur man får fram infon.
Amazon svarade bara att de kommer försöka köra ut paketet igen, men detta stämde inte övht. Paketet ligger hos ett ombud och jag kommer behöva gå dit och hämta det. Inte mig emot, men om jag aldrig skulle fått reda på det så hade paketet antagligen skickats tillbaka.

För andra med samma (framtida) problem.

Gå in på http://landmarkglobal.com/ och tryck på "Track + Mercury Login" i högra hörnet.

Skriv in ditt trackingnummer från Amazon

Tryck på Tracking Number Link (blåa länken i högra hörnet)

Se Local barcode och försök matcha ihop den med kände aktörer på svenska marknaden, i mitt fall var det PostNord

Sådär hittade jag mitt paket och kommer hämta ut det i eftermiddag!

Permalänk
Medlem

Tack!

[quote postid="15994177" userid="193054" name="anon193054"]
@anon193054:

"En fantastisk kollega löste hur man får fram infon.
Amazon svarade bara att de kommer försöka köra ut paketet igen, men detta stämde inte övht. Paketet ligger hos ett ombud och jag kommer behöva gå dit och hämta det. Inte mig emot, men om jag aldrig skulle fått reda på det så hade paketet antagligen skickats tillbaka.

För andra med samma (framtida) problem."

Hej,
Jag är mycket tacksam för ditt inlägg! Det hjälpte mig att hitta min paket! Det tog timmar inklusive chat med Amazon, men till slut spårade jag på PostNords hemsida och plötsligt fick jag se att paketet ligger hos den närmaste postombud. Yes!
Utan ditt inlägg skulle jag aldrig i livet kunna lista ut det. (Sist var det nån matte lexa för många år sen som var så svårt att lösa som den här gotan. Bra övning mot demens.)
Stor tack!
hälsningar
Erika
Ps. Att vara ärligt har jag inte mycket att göra med sweclockers hemsida. Jag registrerade enbart för att kunna tacka dig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eridu1:

[quote postid="15994177" userid="193054" name="dix_xib"]
@dix_xib:

"En fantastisk kollega löste hur man får fram infon.
Amazon svarade bara att de kommer försöka köra ut paketet igen, men detta stämde inte övht. Paketet ligger hos ett ombud och jag kommer behöva gå dit och hämta det. Inte mig emot, men om jag aldrig skulle fått reda på det så hade paketet antagligen skickats tillbaka.

För andra med samma (framtida) problem."

Hej,
Jag är mycket tacksam för ditt inlägg! Det hjälpte mig att hitta min paket! Det tog timmar inklusive chat med Amazon, men till slut spårade jag på PostNords hemsida och plötsligt fick jag se att paketet ligger hos den närmaste postombud. Yes!
Utan ditt inlägg skulle jag aldrig i livet kunna lista ut det. (Sist var det nån matte lexa för många år sen som var så svårt att lösa som den här gotan. Bra övning mot demens.)
Stor tack!
hälsningar
Erika
Ps. Att vara ärligt har jag inte mycket att göra med sweclockers hemsida. Jag registrerade enbart för att kunna tacka dig.

Kul att det var till hjälp!

Permalänk
Medlem

beklagar

Skrivet av anon193054:

Kul att det var till hjälp!

Det visar sig att jag var otålig och orättvis mot LandMark och Postnord. Efter två misslyckad leveransförsök skickade Postnord ett brev till min brevlåda med avisering. Paketet kunde hämtas ut under en hel månad. Men då hadde redan jag paketet i mina händer...
Jag beklagar att jag dömde dem så hastigt.

Permalänk

Tack för inlägg

@anon193054: Ditt inlägg hjälpte mig oxo. Det står på Landmark Global tracking sidan att de försökte leverera mitt paket men det stämmer inte, porttelefon ringde aldrig, precis som du upplevde, de har inte ändrat något efter 1 år. Tack igen!

Permalänk

Tack för det här inlägget!

Long story short; Amazon fick det att låta som att paketet skulle skickas tillbaka till andra sidan pölen ifall jag inte var på plats för att ta emot det och Landmark var lögn i helvete att få tag på och båda hänvisade till varandra angående vem man skulle kontakta...

Hittade paketet hos Postnord tack vare det här inlägget.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon193054:

@anon193054:

En fantastisk kollega löste hur man får fram infon.
Amazon svarade bara att de kommer försöka köra ut paketet igen, men detta stämde inte övht. Paketet ligger hos ett ombud och jag kommer behöva gå dit och hämta det. Inte mig emot, men om jag aldrig skulle fått reda på det så hade paketet antagligen skickats tillbaka.

För andra med samma (framtida) problem.

Gå in på http://landmarkglobal.com/ och tryck på "Track + Mercury Login" i högra hörnet.

Skriv in ditt trackingnummer från Amazon
http://jesperjarl.se/1.JPG

Tryck på Tracking Number Link (blåa länken i högra hörnet)
http://jesperjarl.se/2.JPG

Se Local barcode och försök matcha ihop den med kände aktörer på svenska marknaden, i mitt fall var det PostNord
http://jesperjarl.se/3.JPG

Sådär hittade jag mitt paket och kommer hämta ut det i eftermiddag!

stort tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

stort tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, 2 år senare och det är inte löst ännu... bra att det var till hjälp dock!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon193054:

Hehe, 2 år senare och det är inte löst ännu... bra att det var till hjälp dock!

Haha, jo det borde vara löst vid det här laget! Men tur att man hittade ditt inlägg på Google

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Tack, tack! Detta hjälpe massor.

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket för denna tråden. Varit riktigt lack de senaste och ringt runt, provade ditt tips du postade och fick äntligen veta att dem dumpat skiten på ett service ställe.
Stor stressreliever asså, riktigt gött.

Permalänk
Inaktiv

Jag har samma problem. Jag försökt att matcha local barcode med fraktbolag och lyckas inte. Hur gjorde ni?

Permalänk
Permalänk

Toppen den här tråden löste mitt problem med

När jag skrev in Landmarks paket ide kom jag till en sida med "Shipment Information" och "Status". Under status finns "Tracking Number Link" klickar man på det numret så kommer man till en sida som heter "Your Search Result". Local barcode på denna sida är det nummer som Posten använder. Skriver man in det numret på Postens hemsida så ser man vart paketet är. Smidigt? NOT!
Tack för hjälpen.

Men ingen har försökt leverera något paket. Det var 3 personer hemma hela dagen det skulle ha levererats första gången & 2 personer dag två, så det är bull....

Dessutom vill jag starta en insamling så att supportkillarna på Amazon kan köpa bättre headset. Inte ens ett 99kr Classe O headset låter så pissigt. Hörde knappt va killen sa. Som om han pratade med en vante i munnen!

Visa signatur

I've seen things you people wouldn't believe...

Permalänk
Skrivet av PelleChevelle:

När jag skrev in Landmarks paket ide kom jag till en sida med "Shipment Information" och "Status". Under status finns "Tracking Number Link" klickar man på det numret så kommer man till en sida som heter "Your Search Result". Local barcode på denna sida är det nummer som Posten använder. Skriver man in det numret på Postens hemsida så ser man vart paketet är. Smidigt? NOT!
Tack för hjälpen.

Men ingen har försökt leverera något paket. Det var 3 personer hemma hela dagen det skulle ha levererats första gången & 2 personer dag två, så det är bull....

Det är sannolikt så att vissa av meddelandena är interna samt felöversatta och egentligen inte ska visas för mottagaren. Här är min tolkning efter att ha mottagit två paket:

  • Not Delivered - Addressee not present- Message left = Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas. Tolkas som att "försändelsen ska inte sändas direkt hem till mottagaren, utan levereras till ett serviceställe"

  • Was out for delivery attempt - Unsuccessful = Försändelsen har levererats till ett serviceställe

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Beställde glatt ett par kylare till mina EVGA-kort från Amazon.

Allt verkade rulla på men kollade nu för att jag var uttråkad och såg att de har försökt leverera ett paket till mig. Detta var dessutom kl 7 på morgonen. Detta stämmer inte. Jag jobbade hemifrån den dagen och ingen ringde på porttelefonen eller i min mobil. Jag har inte fått något mail om detta utan fick gå in manuellt och kolla trackinginfo. De skriver också att de har meddelat mig om nästa steg, men detta har inte heller skett...

Någon som vet något om Landmark? Finns de ens i Sverige eller använder de någon annan såsom UPS/PostNord eller Schenker? Någon som har haft med dem och göra? På deras webb skriver de att alla frågor om paket ska riktas till Amazon. Jag har pratat med dem om saken men jag känner mig ännu mer lost efter det samtalet. De skrev bara luddiga saker såsom "Allt kommer bli bra, vi finns här för dig". Fick ingen konkret hjälp alls där.

Tacksam för all hjälp!

Jag har också detta problem. Har inte hört något att dom ringt vid den tidpunkt det står att dom försökt nå mig. När jag skriver mitt trackingnummer så står det att det inte finns.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 3090, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kladdpapper:

Jag har också detta problem. Har inte hört något att dom ringt vid den tidpunkt det står att dom försökt nå mig. När jag skriver mitt trackingnummer så står det att det inte finns.

Kika guiden i inlägget nedanför första (oklart om det är aktuellt fortfarande) men så löste jag mitt problem iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Kika guiden i inlägget nedanför första (oklart om det är aktuellt fortfarande) men så löste jag mitt problem iaf.

Jo jag följde den guiden men det stod att paketet inte fanns. Jag var tvungen att gå genom bpost-hemsidan och där söka på amazons spårningsnummer i deras spårningssida. Då visade dom ett "barcode bpost"-nummer (LX*********BE) som jag sedan kunde använda mig av för att söka via postnord.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 3090, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kladdpapper:

Jo jag följde den guiden men det stod att paketet inte fanns. Jag var tvungen att gå genom bpost-hemsidan och där söka på amazons spårningsnummer i deras spårningssida. Då visade dom ett "barcode bpost"-nummer (LX*********BE) som jag sedan kunde använda mig av för att söka via postnord.

Allright! Hoppas det kan vara till hjälp för någon i framtiden