Star Citizen får fristående enspelar- och flerspelarläge

Permalänk
Melding Plague

Star Citizen får fristående enspelar- och flerspelarläge

Det ambitiösa crowdfunding-finansierade rymdspektaklet Star Citizen blir så omfattande att utvecklaren väljer att dela upp enspelarkampanjen och flerspelarläget i två separata spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

dom har pratat ett bra tag om att de så kallade rymd paketen inte skulle ha squadron 42 i sig längre, dock sa de att redan efter nyår skulle splittras. det är ett roligt spel en så länge, de sista 2 uppdateringarna har rensat redigt med buggar dock så finns det kvar en härlig mängd. men nu börjar jag i alla fall ha riktigt kul i alphan.

Permalänk

Betyder det att dem som köpt detta långt innan måste köpa igen för att uppleva hela spelet..?
Förstod inte riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SgtShadowsong:

Betyder det att dem som köpt detta långt innan måste köpa igen för att uppleva hela spelet..?
Förstod inte riktigt.

Nej, gäller endast nya köpare.

Permalänk
Medlem

@Feeku: Tack satt och funderade på det precis, svårt att se som backare vad man kommer få tillgång till på sidan tycker jag.

Ser verkligen fram emot varje uppdatering de kommer med nu. Det känns riktigt bra att spelet får mer och mer innehåll för de som tvekat.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Igen ingen faktacheck sweclockers?

Sen början av utveckling har det varit 2 spel. Ett singel player och ett online.
Squadron 42 är singelplayer delen och Star Citizen är mmo delen

Det de gör nu är att man kan betala för dom 2 delarna var för sig. Förut ingick det i samma "paketpris" men har alltid varit 2 fristående spel

Permalänk
Medlem

Bra där. Jag är enbart intresserad av singleplayervarianten. Wing Commander lives!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Squadron 42 är singelplayer delen och Star Citizen är mmo delen

Åhå, jag backade på Kickstarter men har inte brytt mig om att följa utvecklingen (pga att jag alltid ignorerar icke-färdiga spel). Har faktiskt undrat vad Squadron 42 är (trodde bara det var någon sorts alternativt namn), så tack för den informationen.

Särskilt bra, då jag enbart är intresserad av single player.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@SgtShadowsong: Nej, har du köpt ett paket tidigare så har du fått både singleplayer och multiplayerspelet. Det är bara om du köper det i framtiden, efter splittringen, som du får betala extra för att uppleva båda delarna.

Permalänk

bra vet jag ej sc

@kokkojambo: bra ?
det är samma pris eller till och med lite dyrare, och du får inget skepp eller pengar i star citizen. även om du inte spelar online delen så får du mindre och får samtidigt betala ett par kronor mer. :b

Permalänk
Avstängd

Snabb fråga: går detta å spela utan VR eller måste man ha VR-kit?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Snabb fråga: går detta å spela utan VR eller måste man ha VR-kit?

Ja det går att spela utan VR

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk

@AplAy: det går utmärkt att spela utan VR. jag spelar det på en vanlig skärm med mus och tangentbord inga problem. jag föredrar det över joystick.

Permalänk

Hmm.. så man måste betala för två spel om man vill spela singel och MP? Detta är ju isf värre än när företagen säljer DLC innan spelet är släpt.
Och sen har vi ju detta.
"Det fristående flerspelarläget kommer att stöda en bestående (eng. persistent) spelvärld som kan hysas på privata servrar. "
Betyder detta att dom sen inte står för spelservrar för MMO delen?

Permalänk
Skrivet av Threepwood:

Hmm.. så man måste betala för två spel om man vill spela singel och MP? Detta är ju isf värre än när företagen säljer DLC innan spelet är släpt.
Och sen har vi ju detta.
"Det fristående flerspelarläget kommer att stöda en bestående (eng. persistent) spelvärld som kan hysas på privata servrar. "
Betyder detta att dom sen inte står för spelservrar för MMO delen?

Nej, dom kommer självklart driva sitt persistent universe med egna servrar, men det utlovades även under Kickstarten möjligheten att driva en något bantad version av universumet privat om man så vill, som man då även kommer kunna modda hur man vill. Det funkar även som en försäkring för att det ska gå att spela längre in i framtiden om CIG av någon anledning inte skulle kunna driva sina egna servrar längre.

Vad gäller singleplayer så har det sagts länge att SQ42 är en mer eller mindre separat grej från deras multiplayer som kommer släppas betydligt tidigare, så det är inget dom nu plötsligt har bestämt. Det består även av 3 episoder, där varje episod sägs vara lika stor om inte större än andra AAA-spel. Det är då Ep1 som sägs släppas i år (ytterst tveksamtdock), medans resten kommer efterhand. SQ42 är även länkat till deras multiplayer, då man kan använda sig av samma karaktär och få tillgång till credits, skepp, utrustning, kontakter och citizenship som man fått tillgång till under kampanjen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Threepwood:

Hmm.. så man måste betala för två spel om man vill spela singel och MP? Detta är ju isf värre än när företagen säljer DLC innan spelet är släpt.
Och sen har vi ju detta.
"Det fristående flerspelarläget kommer att stöda en bestående (eng. persistent) spelvärld som kan hysas på privata servrar. "
Betyder detta att dom sen inte står för spelservrar för MMO delen?

Så du menar alltså om Blizzard med sin World of Warcraft hade släppt ett singelplayer äventyr till varje expansion de släppt så ska det ingå i priset för expansionen?

Jag tycker ändå att det är rimligt. Ett pris för SP äventyret Squadron42, tänk på att det är bara första SP äventyret de planerat.
Att man sen betalar en kostnad för Star Citizen, och att det inte är någon månadskostnad är helt logiskt, lite mer jobb att skapa hundratals solsystem att köra sitt rymdskepp i jämfört med exempelvis World of Tanks, med sina kartor 15 vs 15 matcher.
Att du sen kan "hosta" en egen server för att spela helt själv på erbjöds vid kickstarter. Huruvida det är möjligt med den omarbetade cryengine återstår att se.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd

Undres om ikke Star Citizen vil ende opp med annen spillmekanikk enn SQ42. Dette vil i så fall være dust synes jeg, men det vil ikke overraske, for det virker for meg som om at de har fokusert på å gjøre seg ferdig med SQ42, og jobber mer tilfeldig på Star Citizen.

Permalänk
Medlem

Tänkt länge på att jag kommer nog köpa och lira detta men först efter ordentlig koll på hur det är ju närmare släpp det kommer. Ärligt talat inte satt mig in för två öre så här långt då jag "hypar" för mycket.

Så kommer då detta. Sitter nu och undrar om jag ska köpa nu iallafall men det blir en rejäl "gris i säcken".

Hoppas på fiber till hösten för jag har hört att det är rejäla GB att ladda ner?

Såg något om "subscription" på deras hemsida och det var nytt för mig! Det blir som WoW att lira online?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Tänkt länge på att jag kommer nog köpa och lira detta men först efter ordentlig koll på hur det är ju närmare släpp det kommer. Ärligt talat inte satt mig in för två öre så här långt då jag "hypar" för mycket.

Så kommer då detta. Sitter nu och undrar om jag ska köpa nu iallafall men det blir en rejäl "gris i säcken".

Hoppas på fiber till hösten för jag har hört att det är rejäla GB att ladda ner?

Såg något om "subscription" på deras hemsida och det var nytt för mig! Det blir som WoW att lira online?

Subscription är helt valfritt.
Jag körde på det i två år innan jag slutade med det. Det vi får utav denna subsription är alla videos du kan se på Star Citizen Youtube kanal. Plus en hel del fluff utöver det och mer Community feedback.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Var ju givetvis tvungen att köpa det största skeppet som finns till detta spelet så nu hoppas jag verkligen att det blir bra, och att det tar flera år att grinda ihop till mitt skepp, för hade jag inte köpt det hade jag haft 2 extra 980ti nu för samma pengar...

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

@Feeku: Tack satt och funderade på det precis, svårt att se som backare vad man kommer få tillgång till på sidan tycker jag.

Ser verkligen fram emot varje uppdatering de kommer med nu. Det känns riktigt bra att spelet får mer och mer innehåll för de som tvekat.

Gå till deras hemsida och loggain, gå till my RSI, sedan till "MY HANGAR", där har du allt som ditt konto har tillgång till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Gå till deras hemsida och loggain, gå till my RSI, sedan till "MY HANGAR", där har du allt som ditt konto har tillgång till.

Jo det har jag koll på. Men står väl inget om man har tillgång till bara Star Citizen eller till Squadron 42 väl? Om det ska göra det så har jag isåfall inte tillgång till squadron 42 trots att jag är backare.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Har inte SQ42 och Star Citizen varit två separata spel ifrån början? trodde detta var allmän kunskap.

verkar ju bara vara en splitt som innebär att folk som inte vill ha hela spelet kan välja bort SP alternativt MP nu.

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Jo det har jag koll på. Men står väl inget om man har tillgång till bara Star Citizen eller till Squadron 42 väl? Om det ska göra det så har jag isåfall inte tillgång till squadron 42 trots att jag är backare.

Vad har du backat då, hur ser det ut i din "my hangar".
Här är en exempelbild jag googlade fram där själva "attributed" är Digital Scout - LTI (ett spelpaket med 8 items) och klickar man på lilla triangeln till höger om Contains, flikar informationen upp om vad det innehåller.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Vad har du backat då, hur ser det ut i din "my hangar".
Här är en exempelbild jag googlade fram där själva "attributed" är Digital Scout - LTI (ett spelpaket med 8 items) och klickar man på lilla triangeln till höger om Contains, flikar informationen upp om vad det innehåller.

Doh! Tack! De där pilarna missade jag helt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Lite småsugen att testa spelet medans det är möjligt, får se om det blir av eller inte.

Dock lär jag inte betala en krona innan spelet (förhoppningsvis) är klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lite småsugen att testa spelet medans det är möjligt, får se om det blir av eller inte.

Dock lär jag inte betala en krona innan spelet (förhoppningsvis) är klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Så vad väntar du på?
In och registrera dig!
Precis som alla andra spel så är det såklart roligast tillsammans med en hög polare, men även helt själv är det en riktigt fräsch upplevelse så länge man håller i bakhuvudet att det är en Alpha och betraktar det därefter!

Permalänk
Medlem

Star Citizen: Space Investigations of The Future

Permalänk
Medlem

Har man pledgat förrut så står det i ditt spelpaket vad som ingår
och vad jag kan se så står det att det ingår i mina paket.

Also Contains
*********
*****************
*******************
LTI-
Digital Star Citizen Manual
Squadron 42 Digital Download
Star Citizen Digital Download

Permalänk
Medlem

Obsidian ant
Trevligt han gör en av de bättre vids än de flesta