Prestandaintryck från The Division Beta

Permalänk
Moderator
Testpilot

Likt GameGPU som jag länkat till ovan.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Hur är Rainbow Six en filler för The Division? Rainbow Six utvecklades av Ubisoft Montreal i Kanada av över tusen anställda under ett par års tid, The Division har utvecklats av Massive i Malmö de senaste 6-7 åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Rainbow Six; Patriots har utvecklats i ett par år. Sedan ströks det i förmån för Siege 2014.

Anledningen var att man ville ha destruktiv miljö, något som Patriots som har utvecklats i några år, inte hade.Dock sägs mer i mörkare kretsar helt enkelt vara för att man hellre la pengarna på Division så att det skulle bli så bra som möjligt. (Division utvecklas absolut med hjälp av Red Storm, men en stor del kommer även in-house)

Dvs, Patriots ströks för Siege i sista sekunden, av många en trodd anledning för att Division skulle få mer spelrum
(Siege skickades till Ubisoft Montreal, istället för i Frankrike som Patriots gjordes från)

Edit*

Division utvecklas även av Ubisofts in-house.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Rainbow Six; Patriots har utvecklats i ett par år. Sedan ströks det i förmån för Siege 2014.

Anledningen var att man ville ha destruktiv miljö, något som Patriots som har utvecklats i några år, inte hade.Dock sägs mer i mörkare kretsar helt enkelt vara för att man hellre la pengarna på Division så att det skulle bli så bra som möjligt. (Division utvecklas absolut med hjälp av Red Storm, men en stor del kommer även in-house)

Dvs, Patriots ströks för Siege i sista sekunden, av många en trodd anledning för att Division skulle få mer spelrum
(Siege skickades till Ubisoft Montreal, istället för i Frankrike som Patriots gjordes från)

Edit*

Division utvecklas även av Ubisofts in-house.

Jaha där ser man!
Jo jag har hört att det är rätt många som pillat med The Divison, det lär ju vara över tusen pers som har vart inblandade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@LinusNeuman:

Det är väl en nyutvecklad motor Snowdrop. Gissar på att många i Ubisoft kollar om motorn kan anvädas i andra sammanhang. Typ som Frostbite i EA. Dagens motorer skall passa xb1 ps4 pc mac dx11/12 ogl/vulcan metal även kommande nintendo, allt x86.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Jaha där ser man!
Jo jag har hört att det är rätt många som pillat med The Divison, det lär ju vara över tusen pers som har vart inblandade.

Skickades från m.sweclockers.com

Blir väl lätt så när man använder en helt ny motor

F.ö så tyckte jag det var riktigt bra. Men nackdelen är att jag tror man tröttnar snabbt...efter 2 dagar av att göra alla "single-player"-missions/sidemissions, och en massa lootande i DZ så kändes det....färdigt.
Ett kit med en riktigt bra sniper, ksp och pistol med ett gäng armor och bomber etc så kändes det som att...ja, jag var färdig. Behövde inga nya vapen etc för de fiender som fanns fälldes med högst 2 skott med snipern eller en kassett med kspn.

Kommer väl senare, men i nuläget väntar jag med köp

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelll:

@Hymer: NH har ju använt en Intel Core i7 5960X så testen går inte att jämföra

NHW kör på Ultra och Swec på High. På Ultra har AMD fördel (pga minnesbandbredd är deras teori). Lite kul dock att se
ett spel för en gångs skull som är limiterad av CPU?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

är division som destiny med MMO elements?

Ja det kan man säga att det är.
Jag spelade igenom Betan och har spelat en del Destiny, så jag kände igen mig direkt.
Det blir definitivt ett köp för min del

Du kan kolla denna youtubevideo om du vill se hur det funkar, men varning för spoiler om du inte vill se starten av spelet, men han som spelar (Force Strategy Gaming) är riktigt bra på att förklara.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R3 Mobo Asus Rog Strix Z490 F Gaming CPU i9 10850K 5,2 Ghz Acer Predator 4K UHD 31,5" IPS 144Hz 3840X2160
Ram minne Patriot Viper 4400 Mhz
Nätagg. Cobra Power RX 1000 AE B, 1000W 80+ Gold
GPU PNY RTX 3090 24 GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Testpilot

Han säger det som alla vet. Gör det inte att det suger mindre dock men jag uppskattar ärligheten iaf.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Han säger det som alla vet. Gör det inte att det suger mindre dock men jag uppskattar ärligheten iaf.

Absolut! Det är dags för konsolspelare att inse att man får vad man betalar för. Många gånger handlar det om fyra till åtta gånger pengarna för en PC-rigg (om man exkluderar tvn, då den har sina helt egna användningsområden).

Förstår därför inte argumentet från Ubisofts anställde om att det skulle vara orättvist mot konsolspelare. Om det är orättvist är det väl om något det mot de PC-spelare som köpt en dator för 25 000 och sedan får samma spel som de som köpt en 3 år gammal konsol för 4500. 😆

Skickades från m.sweclockers.com