Köpa förlovningsring i Göteborg, vilken butik ska man gå till?

Permalänk
Medlem

Köpa förlovningsring i Göteborg, vilken butik ska man gå till?

Det är dags att införskaffa ett offentligt kontrakt på ägandeskap, knyta banden som det kallas, och när man letar efter experter på smyckeshandel förutsätter jag att första stället att leta på är sweclockers.

Jag har aldrig tidigare köpt ett smycke och vet inte riktigt vart man ska vända sig. Jag är för tillfället student och har begränsad budget (sambon är gudskelov inte merialistisk, hon har redan nämnt att en eventuell ring inte behöver vara dyr så länge den är snygg) och behöver införskaffa den ganska snart.

Har någon här tips på butiker som kan vara bra? Ska man undvika guldfynd? Hålla sig borta från Nordstan? Jag har ingen aning och behöver hjälp. Personliga åsikter och erfarenheter uppskattas.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Som jag gjorde när jag förlovade mig så gick vi runt i flera olika butiker och sa vad vår budget var och ville se ringar som matchade det, sedan så valde vi helt enkelt utifrån det. Den som vi gillade bäst inom budgeten tog vi oavsett butik eller pris/gram.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget ?

Måste det vara guld ?

Permalänk

Silverringar kostar kan kosta väldigt lite, ringen min tjej valde kostade 70 kronor.

formulering
Permalänk
Medlem

När jag var förlovad så gick vi till en mindre butik och beskrev hur vi ville att ringarna skulle se ut så gjorde de dem.
Det gick på ca 8000 (vilket faktiskt var billigare än motsvarande ringar hos de stora kedjorna).

Visa signatur