The Division-skärmdumpar med maxade inställningar hittar ut på nätet

Permalänk
Medlem

"Chromatic Aberration", det är fanimej djävulens påfund. VARFÖR ska man försöka simulera hur det är att se världen genom någon sopig kameralins? Är ju sånt i Dying Light och det går inte att ta bort!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Okej, nu är det ju så att så fult "VHS" är inte The Devision om man jämför "Blu-Ray" när de utannonserade det under E3 2013.

Min poäng som du missade var att bra grafik är en viktig del av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Usch. Var hypead inför detta spelet men det är ju verkligen stor skillnad emot hur spelet såg ut på trailern

Det som jag är mest imponerad av är de finesserna som listas, inklusive HBAO+.

Skulle de inte ha dynamisk ljussättning i spelet med volymetriskt ljus och saker? Det de beskrivit tidigare är ju inte direkt kompatibelt med screeen-space effekter. Vad är poängen med deras hypeade motor om det bara är en lowendversion av de andra som finns på marknaden?

De demade ju t.om 3d-beräknad ljussättning i trailers! De första "game footage" trailarna, och filmerna om den nya fina motorn. Jag antar att de fina "in-engine" filmerna var rendrerade.

De hade defenitivt lensflares och så, och fina regnbågar och godrays runt starka ljuskällor. Och fina dynamiska skuggor, indirekt ljus, och dynamisk ambient occlusion. Inklusive skuggor från displacement/bumpmaps kastade på omkringliggande område när er, flashbangdronen går igång.

Så om de hade det för två år sedan, vart tog tekniken vägen på vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

"Chromatic Aberration", det är fanimej djävulens påfund. VARFÖR ska man försöka simulera hur det är att se världen genom någon sopig kameralins? Är ju sånt i Dying Light och det går inte att ta bort!

En primär anledning är väl att ögat fungerar så också. Att det sedan är totalt överdrivet med en faktor 10+ i spel är ju en sak..

En lösning skulle vara HDR-skärmar med typ 1k lumens per cm^2 max (vet inte exakt hur mycket som behövs, men nog för direkt solljus på vit yta, eller kanske nog för "stirra rakt in i lampa" typ. ). Om man har det kan man lösa problemet genom att helt enkelt mata ut lika mycket ljus som det hade varit i verkligheten. Så får man bleed, långsam anpassning när man går in i mörka rum och så helt gratis!

Permalänk
Skrivet av cardeci:

Det som jag är mest imponerad av är de finesserna som listas, inklusive HBAO+.

Skulle de inte ha dynamisk ljussättning i spelet med volymetriskt ljus och saker? Det de beskrivit tidigare är ju inte direkt kompatibelt med screeen-space effekter. Vad är poängen med deras hypeade motor om det bara är en lowendversion av de andra som finns på marknaden?

De demade ju t.om 3d-beräknad ljussättning i trailers! De första "game footage" trailarna, och filmerna om den nya fina motorn. Jag antar att de fina "in-engine" filmerna var rendrerade.

De hade defenitivt lensflares och så, och fina regnbågar och godrays runt starka ljuskällor. Och fina dynamiska skuggor, indirekt ljus, och dynamisk ambient occlusion. Inklusive skuggor från displacement/bumpmaps kastade på omkringliggande område när er, flashbangdronen går igång.

Så om de hade det för två år sedan, vart tog tekniken vägen på vägen?

Kom på nu att spelet är väldigt likt watch dogs i grafiken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Nej, det gör de inte. De visade det bästa de kunde visa vid tillfället med en noga kontrollerad sekvens av spelet och insåg sedan att de inte kan uppnå det gameplay de strävar efter utan att tumma på grafiken.

Att sedan inte köpa ett episkt spel (jag spelade alphan, jag vet hur galet kul spelet är) för att grafiken inte var så bra man hoppades är sedan att skjuta sig i foten.

http://www.pcgamesn.com/the-division/the-divisions-pc-version...

You were saying?