Tom Clancy's The Division får systemkrav

Permalänk
Testpilot
Skrivet av cardeci:

De slog även på stora trumman för saker som dynamiskt ljus (inklusive dag/natt), dynamisk förstörelse, inklusive av mark och så (med filmer om granater som sliter upp små kratrar och så, is och snö som smälter av eldkastare etc), och så hög grafisk kvalite.

Lovade de verkligen att spelet skulle innehålla det? Vad jag minns av filmklippet du troligtvis snackar om så var det ett teknikdemo om vad spelmotorn klarar av och handlade inte specifikt om spelet. Sitter med mobiltelefon på en buss så jag kan inte kolla på klippet just nu tyvärr.
http://sweclockers.com/nyhet/18002-ubisoft-demar-snowdrop-eng...

Dock är det så klart ganska konstigt att visa upp saker en motor som bara används i ett spel klarar av och sen inte ha med funktionen i det spelet. Själv tycker jag det nog är bäst att vänta tills spelet släpps på riktigt innan man avgör vilka effekter som finns eller inte.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Känns som att suget försvan rejält efter den här nergraderingen.. Först visa upp en jätte häftig video på spel effekter som kommer att finnas i spelet. För att sen ta bort 3 av 5 av dessa effekter. Så otroligt dåligt att visa upp något som kommer att tas bort.... Hellre sett något "dåligt" på E3 för att sen överraska med att spelets grafik är dubbelt så bra. E3 är till för att visa alpha/beta av spel för att sen visas upp som något bättre. Men ubisoft verka fått det hela om bakfoten.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Kollade lite gameplay, och dra åt helvete vad mycket skit det är på skärmen hela tiden, ikoner, livmätare, siffror och skit, och allt i olika färger. Hoppas det går att stänga av iaf 90% av grejerna.

Har läst någonstans att det ska gå att ändra på dessa grejer, ifall du har 2 skärmar ska man kunna flytta över vissa grejer till den andra så "spelskärmen" blir rätt så clean.

Kommer inte ihåg exakt vad som stod eller vad som gick att flytta, men tror det var det mesta. Återstår att se.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Tänker ge det en chans, gillade både Borderlands och Destiny och när man sett 4k in game screenshots så tycker jag inte det ser helt befängt ut..

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk

Förstår inte varför alla skall hänga upp sig på att grafiken är "nedbantad" baserat på en video som är så pass gammal. Om spelet typ 1.5 år senare är klart kan videon aldrig ha visat något än en önskad inriktning på spelet (att den inte var från själva spelet är ju vid det här laget rätt känt...). Att det sen när man verkligen börjar koda och göra grejer inte väljer att låsa sig till exakt som det såg ut i en gammal marknadsföringsvideo är rätt naturligt, man gör det som måste göras för å få ett bra spel.

Jag tror seriöst det här spelet kommer bli super. Utvecklat i Sverige, allt jag hört om det verkar mycket lovande.. De verkar ha tagit seriöst på att testa, släpper dels en public och en stängd beta av det innan. Känn peppen istället för å gnälla över att det inte ser ut som en gammal video, spela det spel som är istället.

Visa signatur

[Intel Core i9@9900K][ASUS ROG Strix Z390-F GAMING][Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (4x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16][2x1TB Samsung 970 EVO][Acer Predator X38P][Littledot MKIII + Littledot DAC 1 + DT990][SVS PC-2000 Pro + 2xGenelec 8030 + 3x Genelec 8020]