BF4 crashar min dator totalt. Kan win 10 10586.63 vara boven?

Permalänk

BF4 crashar min dator totalt. Kan win 10 10586.63 vara boven?

Som rubriken så har BF4 efter mer än 2 års spelande börjat tvärcrasha mitt system. Det är bara att glömma " bf4 har slutat fungera " utan här är det totalt tvärstopp som gäller. Inget ljud, inga popups etc.

Som sagt så har jag spelat bf4 i till och från flera gånger i veckan sedan det släpptes ( och blev stabilt ). Sitter på samma dator och har inte ändrat på någonting.

Någon som har samma erfarenhet? Vart ska jag börja felsöka? Det började strula efter senaste uppdateringen av windows så det är ju min första misstanke.

I5 3570k @ 4,5 och har även testat med stock. samma problem.

16gb ram

gtx 670 SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Som rubriken så har BF4 efter mer än 2 års spelande börjat tvärcrasha mitt system. Det är bara att glömma " bf4 har slutat fungera " utan här är det totalt tvärstopp som gäller. Inget ljud, inga popups etc.

Som sagt så har jag spelat bf4 i till och från flera gånger i veckan sedan det släpptes ( och blev stabilt ). Sitter på samma dator och har inte ändrat på någonting.

Någon som har samma erfarenhet? Vart ska jag börja felsöka? Det började strula efter senaste uppdateringen av windows så det är ju min första misstanke.

I5 3570k @ 4,5 och har även testat med stock. samma problem.

16gb ram

gtx 670 SLI.

Vad har du testat? Provat installera om BF4?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Medlem

Hejsan Agustavsson,

Skrivet av Agustavsson:

Som rubriken så har BF4 efter mer än 2 års spelande börjat tvärcrasha mitt system. Det är bara att glömma " bf4 har slutat fungera " utan här är det totalt tvärstopp som gäller. Inget ljud, inga popups etc.

Som sagt så har jag spelat bf4 i till och från flera gånger i veckan sedan det släpptes ( och blev stabilt ). Sitter på samma dator och har inte ändrat på någonting.

Någon som har samma erfarenhet? Vart ska jag börja felsöka? Det började strula efter senaste uppdateringen av windows så det är ju min första misstanke.

I5 3570k @ 4,5 och har även testat med stock. samma problem.

16gb ram

gtx 670 SLI.

Hmmm....
Fryser hela datorn? Slängs du tillbaka till Windows?
Reagerar inte på något, inte ens om du trycker på >CAPS-LOCK>?
När händer det? Efter en viss tid? I slutet av en match? När du gör något i spelet?

Börja med att köra en "repair install" eller vad det nu heter i Origin.
Dvs låt Origin kontrollera att alla filerna i BF4 är ok.

Ta gärna en till i Windows eventlog, händelselogg om du har Svensk version.
Kolla i "System", vid tidpunkten för en krash.