Permalänk
Medlem

Bredband2 1000/1000 strul

beställde 1000/1000 den 12 dec.Alla sökningar och förfrågningar från support sa att jag kunde ha det och mitt stadsnät var redo och uppgraderat.Bra tänkte jag och beställde..

Dagen kom då allt skulle vara kopplat och klart men inte hade jag 1000/1000.
Först sa dom att mina nätverkskablar ej klarade 1000/1000 fine tänkte jag och åkte och köpte Cat6 kablar.
Hem och bytte ut allt men fortfarande 100mbit
Ringde igen och felanmälde detta.
Tog en vecka så fick jag ett sms om att jag skulle ringa upp supporten på bredband2 vilket jag gjorde.
Dom frågade om det var ok om en tekniker från fibra kontaktade mig.Självklart sa jag.Han skulle höra av sig direkt..
Tog en vecka så inte ett ljud från varken teknikern och bredband2..

30 min till i kö till supporten..Då får jag reda på att min cpe eller vad det heter som jag har i lägenheten bara klarar 100mbit.
Nu är det gått 3 veckor sen jag beställde och först nu hittade dom felet..Då frågade dom vad teknikern hade sagt..han har inte ringt sa jag.

Ok vi kör en ny felanmälan sa bredband2

Gick en vecka till innan jag själv ringde upp Fibra.
Då sa dom att jag kan köpa en av dom för 2500kr.
Ok sa jag och frågade flera gånger ifall det är det enda som hindrar mig från att ha 1000/1000.
Ja sa dom ok vi kör sa jag.
I måndags kom en tekniker hit.Kl var då 17.00.Medans han höll på hade han kontakt med Fibra.
Men klanten lyckades ha av fiberkabeln så han var tvungen att ringa en annan som kunde åka dit med en svets..Allt tog över 1 timme och Fibra hann stänga sin support.
Men vi fick igång allt men forfarande bara 100mbit.Han gick igenom min utrustning här hemma och sa att du har allt som krävs för att kunna ha 1000/1000 men att dom inte hann slå på gigabit noden som han sa på Fibra utan jag skulle vänta tills på tisdag så skulle allt vara igång..
Tisdagen kom fortfarande ej 1000/100 ringer support dom felanmäler igen.
Får samtidigt fakturan från bredband2 för 1000/1000 som jag ej kunnat utnyttja.

Idag onsdag kväll fortfarande ej 1000/1000..

Vad kan det vara som strular så mycket eller är det klåpare jag har att göra med.
Vad skulle ni göra i mitt läge.
Känner som man pratar med personer som inte har en aning om vad dom sysslar med..

Bollas mellan fibra och bredband2 hela tiden..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Om du är missnöjd med bredband2 bör du istället överväga att byta internetoperatör.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av fermia:

beställde 1000/1000 den 12 dec.Alla sökningar och förfrågningar från support sa att jag kunde ha det och mitt stadsnät var redo och uppgraderat.Bra tänkte jag och beställde..

Dagen kom då allt skulle vara kopplat och klart men inte hade jag 1000/1000.
Först sa dom att mina nätverkskablar ej klarade 1000/1000 fine tänkte jag och åkte och köpte Cat6 kablar.
Hem och bytte ut allt men fortfarande 100mbit
Ringde igen och felanmälde detta.
Tog en vecka så fick jag ett sms om att jag skulle ringa upp supporten på bredband2 vilket jag gjorde.
Dom frågade om det var ok om en tekniker från fibra kontaktade mig.Självklart sa jag.Han skulle höra av sig direkt..
Tog en vecka så inte ett ljud från varken teknikern och bredband2..

30 min till i kö till supporten..Då får jag reda på att min cpe eller vad det heter som jag har i lägenheten bara klarar 100mbit.
Nu är det gått 3 veckor sen jag beställde och först nu hittade dom felet..Då frågade dom vad teknikern hade sagt..han har inte ringt sa jag.

Ok vi kör en ny felanmälan sa bredband2

Gick en vecka till innan jag själv ringde upp Fibra.
Då sa dom att jag kan köpa en av dom för 2500kr.
Ok sa jag och frågade flera gånger ifall det är det enda som hindrar mig från att ha 1000/1000.
Ja sa dom ok vi kör sa jag.
I måndags kom en tekniker hit.Kl var då 17.00.Medans han höll på hade han kontakt med Fibra.
Men klanten lyckades ha av fiberkabeln så han var tvungen att ringa en annan som kunde åka dit med en svets..Allt tog över 1 timme och Fibra hann stänga sin support.
Men vi fick igång allt men forfarande bara 100mbit.Han gick igenom min utrustning här hemma och sa att du har allt som krävs för att kunna ha 1000/1000 men att dom inte hann slå på gigabit noden som han sa på Fibra utan jag skulle vänta tills på tisdag så skulle allt vara igång..
Tisdagen kom fortfarande ej 1000/100 ringer support dom felanmäler igen.
Får samtidigt fakturan från bredband2 för 1000/1000 som jag ej kunnat utnyttja.

Idag onsdag kväll fortfarande ej 1000/1000..

Vad kan det vara som strular så mycket eller är det klåpare jag har att göra med.
Vad skulle ni göra i mitt läge.
Känner som man pratar med personer som inte har en aning om vad dom sysslar med..

Bollas mellan fibra och bredband2 hela tiden..

Avvakta och se vad Bredband2 säger när du kontaktar dom nu igen. Är det så att det inte funkar efter denna lilla cirkusen så är det bara att be att få ersättning för alla dina utgifter, nekar dom detta så står du på dig och säger att dom har levererat en defekt vara och alltså lurat dig som konsument. Du ska definitivt inte betala några fakturor för tjänster du inte kan utnyttja.

Om Bredband2 visar sig vara omöjliga att ha att göra med så kontaktar du ARN, vilket du också meddelar Bredband2 när du talar med dom. Var dock väldigt försiktig med detta steget och använd det endast som en sista utväg.

Försök reda ut detta vidare med Bredband2. Om du få ordning på det så tycker jag dui begär lite god will såsom en eller två månader gratis eller liknande. Oftast går det mesta att reda ut.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Är det ett privat eller företagsabonnemang?

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet varför måste du ha 1000/1000?
Om det inte är allt för krångligt byt operatör, om det är möjligt då de har blivit en riktigt cirkus för dig hit och hit att de inte funkar trots upprepade försök till åtgärd.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Kan ju också vara så att utrustningen i Noden inte stödjer Gigabit alt att dem inte bytt SFP:n

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Av ren nyfikenhet varför måste du ha 1000/1000?

För att han kan?

Skämt å sido... klart du ska stå på dig. Har du beställt och nu tom godkänt en extra kostnad för att få denna hastighet så ska du ha det du betalar för, annars har de inte levererat något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

För att han kan?

Skämt å sido... klart du ska stå på dig. Har du beställt och nu tom godkänt en extra kostnad för att få denna hastighet så ska du ha det du betalar för, annars har de inte levererat något.

Precis misstänkte att ett sådant svar skulle dyka upp men de e klart varför köra 90 km/h med bilen när den klarar 300km/h.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Precis misstänkte att ett sådant svar skulle dyka upp men de e klart varför köra 90 km/h med bilen när den klarar 300km/h.

Precis som jag väntade på en bil analogi

Med tanke på att våra bilar i Sverige måste ha däck som klarar maxfarten på bilen (lag), även om du bara kör i Sverige på 90 vägar, så är det lite samma sak här. Oavsett om han använder det eller inte, oavsett om han bara ska surfa och titta på facebook, så är det totalt irrelevant. Precis som bilen som klarar 300km/h ska klara av att köra det, så ska hans internet klara av det som specifikationerna på det han betalar för säger.

Han betalar för en tjänst, och ska då få den.

Sen om du är avundsjuk och tänker... "han kan omöjligt ha nytta av den" är ditt problem, inte hans.

Permalänk
Medlem

Har fått allt att fungera nu..
Dom installerade en ny dosa hallen..Utbytt nu och får 987/997 det får väl duga eller ?

Att jag vill ha dessa hastigheter är mest pga priset..Betalade 448kr för 100/100 uppgraderade och betalar nu 648 för 1000/1000..Fick rabatt jag fick för att varit kund i över 10 år så jag slog till Annars ligger priset på 948kr i månaden

Sen om jag utnyttjar det fullt ut är nog osäkert

Men rätt nice att ladda ner spel från steam på några minuter

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av fermia:

Har fått allt att fungera nu..
Dom installerade en ny dosa hallen..Utbytt nu och får 987/997 det får väl duga eller ?

Att jag vill ha dessa hastigheter är mest pga priset..Betalade 448kr för 100/100 uppgraderade och betalar nu 648 för 1000/1000..Fick rabatt jag fick för att varit kund i över 10 år så jag slog till Annars ligger priset på 948kr i månaden

Sen om jag utnyttjar det fullt ut är nog osäkert

Men rätt nice att ladda ner spel från steam på några minuter

Får du den bandbredden med 1 Gb/s begränsning, så är det bara att gratulera. Är kvaliteten på linan i paritet med hastigheten så är det bara att gratulera ytterligare en gång. Priset är ju inte fy skam det heller.

Jag fick 95 MB/S när jag installerade spel från Steam. Tog inte speciellt lång tid att lyfta hem det spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Får du den bandbredden med 1 Gb/s begränsning, så är det bara att gratulera. Är kvaliteten på linan i paritet med hastigheten så är det bara att gratulera ytterligare en gång. Priset är ju inte fy skam det heller.

Jag fick 95 MB/S när jag installerade spel från Steam. Tog inte speciellt lång tid att lyfta hem det spelet.

Linan har alltid varit kanon och stabil.Har fiber2home och är riktigt nöjd med Bredband2.
Nu fick jag samtal från dom och faktura avdelningen med.
Jag blir tvungen att betala denna faktura medans nästa månad blir helt fri
Kan varmt rekommendera dom som leverantör
Föresten blir en vanlig HDD flaskhals??

Mina torrents laddar jag ner på en vanlig HDD
Annars som system/spel diskar har jag SSD raid0

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Har fått allt att fungera nu..
Dom installerade en ny dosa hallen..Utbytt nu och får 987/997 det får väl duga eller ?

Att jag vill ha dessa hastigheter är mest pga priset..Betalade 448kr för 100/100 uppgraderade och betalar nu 648 för 1000/1000..Fick rabatt jag fick för att varit kund i över 10 år så jag slog till Annars ligger priset på 948kr i månaden

Sen om jag utnyttjar det fullt ut är nog osäkert

Men rätt nice att ladda ner spel från steam på några minuter

Med dom hastigheterna så tycker jag att du ska ladda upp lite bilder i hastighets tråden http://www.sweclockers.com/forum/trad/1126874-posta-din-hasti...

För att jag hittar ingen som laddat upp en bild på mer än ca: 970mbit/s upp/ner så du blir den första

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Med dom hastigheterna så tycker jag att du ska ladda upp lite bilder i hastighets tråden http://www.sweclockers.com/forum/trad/1126874-posta-din-hasti...

För att jag hittar ingen som laddat upp en bild på mer än ca: 970mbit/s upp/ner så du blir den första

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh fan det ska jag göra
Tack för tipset

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Linan har alltid varit kanon och stabil.Har fiber2home och är riktigt nöjd med Bredband2.
Nu fick jag samtal från dom och faktura avdelningen med.
Jag blir tvungen att betala denna faktura medans nästa månad blir helt fri
Kan varmt rekommendera dom som leverantör
Föresten blir en vanlig HDD flaskhals??

Mina torrents laddar jag ner på en vanlig HDD
Annars som system/spel diskar har jag SSD raid0

Jag har också bb2 1000 och min wd black hänger inte med när det kommer till tex steam download (många små filer som laddas ner) och då är hastigheten uppe i 107MB/s - 111MB/s ( ca: 880mbit/s) så jag använder enbart SSD när det kommer till steam / torrent.

Edit: Får ut runt 969mbit/s via bredbandkollen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Skrivet av fermia:

Linan har alltid varit kanon och stabil.Har fiber2home och är riktigt nöjd med Bredband2.
Nu fick jag samtal från dom och faktura avdelningen med.
Jag blir tvungen att betala denna faktura medans nästa månad blir helt fri
Kan varmt rekommendera dom som leverantör
Föresten blir en vanlig HDD flaskhals??

Mina torrents laddar jag ner på en vanlig HDD
Annars som system/spel diskar har jag SSD raid0

Om en vanlig hdd blir en flaskhals eller ej går inte att svara på för det beror på hur många trådar torrenttrafik du har samtidigt samt om du bottnar din lina. Med vanlig hdd syftar jag på en modern hdd. Laddar du säg 500 filer samtidigt med max av din linas kapacitet så kommer din dator få svettas. Kolla enbart vad bredbandskollen eller speedtest tar för resurser på din dator så ser du.

Har du ett nätverkskort som har inbyggd processor, så avlastar du din huvudprocessor en del. Dock måste du aktivera denna acceleration manuellt om du kör Windows. -även fast du har det aktiverat i enhetshanteraren. Iaf så är det så med mitt Intel 1218 chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Linan har alltid varit kanon och stabil.Har fiber2home och är riktigt nöjd med Bredband2.
Nu fick jag samtal från dom och faktura avdelningen med.
Jag blir tvungen att betala denna faktura medans nästa månad blir helt fri
Kan varmt rekommendera dom som leverantör
Föresten blir en vanlig HDD flaskhals??

Mina torrents laddar jag ner på en vanlig HDD
Annars som system/spel diskar har jag SSD raid0

En mekanisk disk kan förmodligen bli flaskhals ja... men givetvis beroende på vilken disk osv.
Generellt sätt har dom full speed dom första 10-20% av disken sen sjunker den stadigt för att mot slutet vara ca 50% av teoretisk hastighet.
Dom flesta diskar fixar ju inte mer än säg 150-200MB när dom är tomma och sen sjunker det.
Då är det sekventiellt dessutom och stora filer.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av EddAa:

Jag har också bb2 1000 och min wd black hänger inte med när det kommer till tex steam download (många små filer som laddas ner) och då är hastigheten uppe i 107MB/s - 111MB/s ( ca: 880mbit/s) så jag använder enbart SSD när det kommer till steam / torrent.

Edit: Får ut runt 969mbit/s via bredbandkollen

Skickades från m.sweclockers.com

Du får skaffa en M.2 SSD.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Har fått allt att fungera nu..
Dom installerade en ny dosa hallen..Utbytt nu och får 987/997 det får väl duga eller ?

Att jag vill ha dessa hastigheter är mest pga priset..Betalade 448kr för 100/100 uppgraderade och betalar nu 648 för 1000/1000..Fick rabatt jag fick för att varit kund i över 10 år så jag slog till Annars ligger priset på 948kr i månaden

Sen om jag utnyttjar det fullt ut är nog osäkert

Men rätt nice att ladda ner spel från steam på några minuter

Om du laddar ner 100MB/s på steam så utnyttjar du 1Gb/s fullt ut skulle jag säga.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Du får skaffa en M.2 SSD.

Varför det om man får fråga? Min Samsung 840 Pro klarar dessa hastigheter utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av EddAa:

Varför det om man får fråga? Min Samsung 840 Pro klarar dessa hastigheter utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Den är ännu snabbare? Snabbare = bättre. Behövs närmare förklaring?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Den är ännu snabbare? Snabbare = bättre. Behövs närmare förklaring?

Jo det är sant att en M.2 SSD har betydligt snabbare accesstid samt oftast betydligt högre topphastighet, men en helt vanlig SSD via SATA bör inte ha några större problem att handskas med en Gb/s-lina.

Det enda jag kan tänka mig är som jag sagt om det är väldigt många sessioner och linan maxar. Frågan är vilken lösning som är snabbast såvida man inte har bra kylning på M.2 SSD (om vi pratar om de som mäktar med mer än säg 1000 MB/S).

Min Samsung 950 Pro 512 GB har kylflänsar monterade, samt befinner sig i en luftström hela tiden, så jag har inte märkt av nån värmethrottling alls.

Intel 750 torde vara mer lämpad som "torrent-disk" än Samsung 950 Pro, men som sagt. Jag har varken märkt nåt prestandatapp på den eller mina Samsung 850 pro/850 EVO vid torrent och Gb/s.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av JonkenPonken:

Jo det är sant att en M.2 SSD har betydligt snabbare accesstid samt oftast betydligt högre topphastighet, men en helt vanlig SSD via SATA bör inte ha några större problem att handskas med en Gb/s-lina.

Det enda jag kan tänka mig är som jag sagt om det är väldigt många sessioner och linan maxar. Frågan är vilken lösning som är snabbast såvida man inte har bra kylning på M.2 SSD (om vi pratar om de som mäktar med mer än säg 1000 MB/S).

Min Samsung 950 Pro 512 GB har kylflänsar monterade, samt befinner sig i en luftström hela tiden, så jag har inte märkt av nån värmethrottling alls.

Intel 750 torde vara mer lämpad som "torrent-disk" än Samsung 950 Pro, men som sagt. Jag har varken märkt nåt prestandatapp på den eller mina Samsung 850 pro/850 EVO vid torrent och Gb/s.

Jag visste faktiskt inte att det var värmeproblem med PCI-e diskar. Sen är ju troligen en "vanlig" SSD fullt tillräcklig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Bredband2s support på privatsidan är det värsta jag någonsin har varit med om. Vi har mycket med dem att göra eftersom vi hjälper traktens privatpersoner med installationshjälp m.m. på stadsnätets fiber.
5-6 gånger har vi haft långdragna ärenden där tekniker aldrig hör av sig, mailsvar dyker upp 3 veckor (jupp!) efteråt där de frågar hur det går.
Den ena fullständigt okunnige teknikern efter den andra, där det alltid tar stopp eftersom de måste "lägga en felanmälan". Uppgifter man kommer överens om skrivs aldrig in i ärendet osv.

Dessa problem verkar ha börjat det senaste året, så något måste ha hänt. Givetvis ingen skugga på enstaka tekniker, men ledningen gör något fel - minst sagt.

På företagssidan har vi inga problem med dem. Men de måste absolut göra en helomvändning på privatsidan, det är helt oacceptabelt som det är.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Jag visste faktiskt inte att det var värmeproblem med PCI-e diskar. Sen är ju troligen en "vanlig" SSD fullt tillräcklig.

Har min 950 i PCI-E adapter, men kretsen är ju densamma oavsett vart den sitter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wwraver:

Bredband2s support på privatsidan är det värsta jag någonsin har varit med om. Vi har mycket med dem att göra eftersom vi hjälper traktens privatpersoner med installationshjälp m.m. på stadsnätets fiber.
5-6 gånger har vi haft långdragna ärenden där tekniker aldrig hör av sig, mailsvar dyker upp 3 veckor (jupp!) efteråt där de frågar hur det går.
Den ena fullständigt okunnige teknikern efter den andra, där det alltid tar stopp eftersom de måste "lägga en felanmälan". Uppgifter man kommer överens om skrivs aldrig in i ärendet osv.

Dessa problem verkar ha börjat det senaste året, så något måste ha hänt. Givetvis ingen skugga på enstaka tekniker, men ledningen gör något fel - minst sagt.

På företagssidan har vi inga problem med dem. Men de måste absolut göra en helomvändning på privatsidan, det är helt oacceptabelt som det är.

Håller med helt och hållet.
Fick det svaret flera gånger.Då frågade jag det är väl stadsnätets tekniker som ska fixa sånt inte ni.Inget svar än på den frågan

sen så skulle dom kompensera mig för 1 månad som jag inte kunde få 1000/1000 skulle bli på denna faktura..Men nej då den var på 1048kr minsann..Så nu blir det att sitta i kö igen och tjata...

deras support har blivit mycket sämre ju större dom blir..Dåligt
Hade det funnits en annan som levererade 1000/1000 i mitt stadsnät skulle jag byta direkt.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz