The Division utnyttjar moderna grafiktekniker

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Intressant video. Jag visste inte att demot som kördes 2013 var "på PS4".
Hela tiden trott att det var på PC och vem hade inte gjort det?

mycket mycket svårt att tänka mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkytonky:

mycket mycket svårt att tänka mig

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt. Hemskt vad de luras alltså...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Intressant video. Jag visste inte att demot som kördes 2013 var "på PS4".
Hela tiden trott att det var på PC och vem hade inte gjort det?

Antagligen en form av devbox för PS4, dvs en PC som emulerar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ubisoft har ju mer än en gång gjort misstaget att visa upp ett spel väldigt tidigt, skapat massa hype, sen hör man inte något, efter några år så kommer fler nyheter att det ska släppas. Men då har mycket av hypen dött ut. Var sjukt hypead för spelet 2013, men glömde av det eftersom det är så länge sedan nu. Känns som dom flesta spelen dom visat vid t.ex E3 haft grym grafik osv, sen när det väl släpps en miljon år senare så ser det ut som skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WindForceX3:

Anledningen att 24FPS blev en vana inom filmer var pga att de hade inte tekniken att synka ljudet och bildhastigheten tillsammans mer än 24FPS på 50'talet sen har det möget följt med enda tills modern tid..

Men en film fungerar ju inte på samma sätt. 24fps med 100% flyt, du har exakt 24fps hela tiden och alla frames laddas exakt samtidigt osv.. Det går inte att jämföra en film och ett spel i FPS.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Inaktiv

Ingen Gameworks? Lite förvånande med tanke på hur nära Nvidia och Ubisoft är varandra annars. Bra om det uteblir, lite småsugen på detta spel. Första videorna på spelet samt den som visade spel/grafikmotorn som kom för något år sedan var riktigt lovande iallafall. Men blir nog iallafall att invänta recension innan.

Permalänk

Till de som klagar pga "Ubisoft", värt att veta är följande:
Watch Dogs utvecklades av Ubisoft i Montreal.
The Division utvecklas av Massive i Malmö.
Med en egen motor dessutom.
Visst, förköp det inte och invänta recensioner, prestandatester, osv. Det har ni all rätt för och det tänker jag också göra. Men om ni totalbajsar på ett spel som är gjort av en annan utvecklare under väldigt lång tid för att ett annat spel som ubisoft utvecklade gjorde si och så, så är det orimligt; det är två olika utvecklare, bara samma förläggare.

"Visst den där Opeln som ska komma rullar nog på men den blir säkert direkt tillbakadragen till fabrik efter släpp, det gjorde Cadillac på en bil för några år sen, det är faktiskt samma ägare. Så det där bilfolket kan man inte lita på"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Honkytonky:

mycket mycket svårt att tänka mig

Skickades från m.sweclockers.com

Det är möjligt att de har fulhaxat en lösning till att få det att rulla på så bra på PS4, men vi vet ju faktiskt inte. Någon nämnde emulator och det är också helt möjligt. Men ni kan väl inte förneka att en spelkonsol år 2013 klarar av spelsekvenser med fet grafik? Jag är också tveksam men tror snarare att de trixat med nånting för just det demot för att få det o bli bra optimerat för just den showcasen, till exempel render distance som man inte annars bara kan sänka på (bara ett extremt grovt exempel), att det bara är ljugerier och istället är på PC dock tycker jag ör orimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Det är möjligt att de har fulhaxat en lösning till att få det att rulla på så bra på PS4, men vi vet ju faktiskt inte. Någon nämnde emulator och det är också helt möjligt. Men ni kan väl inte förneka att en spelkonsol år 2013 klarar av spelsekvenser med fet grafik? Jag är också tveksam men tror snarare att de trixat med nånting för just det demot för att få det o bli bra optimerat för just den showcasen, till exempel render distance som man inte annars bara kan sänka på (bara ett extremt grovt exempel), att det bara är ljugerier och istället är på PC dock tycker jag ör orimligt.

Jag skulle gissa att dom renderade frame by frame , för att sedan göra promo av det materialet. Kan mycket väl ha varit på en PS4, men det spelar ju egentligen ingen roll om det inte är realtid.
Alternativet för realtid skulle annars vara en speciel scen där dom tagit bort Allt som inte syns på skärmen för att lägga allt krut på en väldigt liten "map".
Hur som helst så är det bluff.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LinusNeuman:

Det är möjligt att de har fulhaxat en lösning till att få det att rulla på så bra på PS4, men vi vet ju faktiskt inte. Någon nämnde emulator och det är också helt möjligt. Men ni kan väl inte förneka att en spelkonsol år 2013 klarar av spelsekvenser med fet grafik? Jag är också tveksam men tror snarare att de trixat med nånting för just det demot för att få det o bli bra optimerat för just den showcasen, till exempel render distance som man inte annars bara kan sänka på (bara ett extremt grovt exempel), att det bara är ljugerier och istället är på PC dock tycker jag ör orimligt.

Det är långt ifrån ovanligt att den typen av demon körs på PC. Det var massa nyheter om det runt lanseringen av senaste generationen konsoler. Även demonstrationer på mässor där användare fick provspela har körts på PC istället för faktiska konsoler. Sen är trailers ofta förrenderade. Finns det något som helst som tyder på att de första videoklippen var live? För de ser extremt förinspelade ut och då har det dessutom förekommit att de lagt på effekter i efterbehandling för att få upp kvalitén.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av WoG:

Personen som sa det borde få sparken och aldrig få jobba med spel igen. Han/hon kan börja jobba i filmbranchen istället.

Vad det inte deras Lead Game Design "Nicolas Guérin" som sa att 30fps är "more cinematic"

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Tycker nya trailern ser sämre ute än den första. Olika platformar? Försämrad grafik?

Mycket sämre grafik, första trailern var ju en E3 trailer innan vi visste hur klena PS4 och Xbox One var.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkytonky:

Samma här. Ser ut som skit på konsol som allt annat utom möjligtvis uncharted 4 ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ser ut som skit är verkligen att ta i - det är sämre än på PC men by no means dåligt. Jag spelade alphan på Xbox One, så jag vet vad jag pratar om. Är dock under NDA så jag kan inte utveckla så mycket men det har ju läckt en del gryniga videos.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Om spelet är så bra som det ser ut på demot så kommer det bli den största revolutionen på spelmarknaden sen WoW men det finns viss risk för att vi får ett destiny

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bsk!:

Om spelet är så bra som det ser ut på demot så kommer det bli den största revolutionen på spelmarknaden sen WoW men det finns viss risk för att vi får ett destiny

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte om du är sarkastisk men WoW var väl knappast någonting revolutionerande när det kom. Eller tänker du rent försäljningsmässigt?

The Division är det spel jag har sett absolut mest fram emot på denna generations konsoler. Det var en glad överraskning när det även utannonserades till PC. Men ja, risken för ett till Destiny är tyvärr stor. Det kanske inte finns mer i detta spel än vad vi redan har fått se och det kanske slutar med att det blir lika fördummat och halvfärdigt som Destiny.

Det tråkigaste med The Division är att det ser ut att släppas samtidigt som ett annat extremt efterlängtat spel, Black Desert. Jag har redan hunnit betatesta det och vet att det är fantastiskt såhär långt. Skulle inte göra så mycket om The Division floppade, om det inte gör det så blir det verkligen ont om fritid

Permalänk
Medlem

Precis, WoW var revolutionerande på det sättet att det var ett riktigt välgjort mmorpg som för första gången tog ett mmorpg till den breda massan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Precis, WoW var revolutionerande på det sättet att det var ett riktigt välgjort mmorpg som för första gången tog ett mmorpg till den breda massan.

Skickades från m.sweclockers.com

Wait what what now?? Vanilla var inte ett välgjort mmorpg. Stort, ja, välgjort nej.
Många rippar på dagens spel, men har glömt jätten WoW. Det var inte en kul upplevelse då det var väldigt buggigt.
Mellan 2005 och 2006 så fixade de över 90000 buggar. och fram till Lich King så hade de patchat över 180000 buggar.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

The division är som CM Punk i UFC, peppen kunde inte vara mindre.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.