Razer lanserar bärbara Blade Stealth och externa grafikdockan Core

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar bärbara Blade Stealth och externa grafikdockan Core

Kompakt bärbar dator med tillhörande extern värstinggrafik är receptet Razer satsar på. Under CES 2016 visar företaget upp två nya produkter enligt konceptet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Intresseant men....

Det känns som att det inte är värt att köpa 4k modellen om det bara skiljer upplösning och lagringsutrymme. Nu är det ju en personlig åsikt, jag behöver inte mycket lagringsutrymme på min reselaptop. Men 1440p modellen med 256Gb lagring hade nog varit en ganska trevlig bekantskap.

Visa signatur

Main: Chassi: Corsair Obsidian 350D|Mb: Asus ROG Maximus VI GENE |Cpu: i7 4770k|Kylning: Corsair H60 V2 |Gpu: EVGA GTX 780Ti KINGPIN edition|RAM: Kingston HyperX Predator Beast 16gb|Psu: Corsair HX850|SSD:Samsung EVO 840 512Gb, Samsung EVO 850 512Gb, Samsung EVO 850 120Gb |

Permalänk
Medlem

Ointresseant för mig.

Hela grejen med extern grafikdocka till en bärbar "speldator" är för mig lite av nja.
Eller för den delen, en bärbar speldator.
Köpte en för ca 18 000Kr för ca 5 år sen, och det vart mitt dummaste köp någonsin.

Detta är inte min grej, och är man tekniknörd, och redan har en fet stationär speldator, och tror att man kan ha nytta av en bärbar speldator, låt bli Den kommer inte att användas, så vart det för mig.

Men nog kan det passa någon.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ointresseant för mig.

Hela grejen med extern grafikdocka till en bärbar "speldator" är för mig lite av nja.
Eller för den delen, en bärbar speldator.
Köpte en för ca 18 000Kr för ca 5 år sen, och det vart mitt dummaste köp någonsin.

Detta är inte min grej, och är man tekniknörd, och redan har en fet stationär speldator, och tror att man kan ha nytta av en bärbar speldator, låt bli Den kommer inte att användas, så vart det för mig.

Men nog kan det passa någon.

Jag förstår att det var onödigt för dig.
Men för t ex. mig som inte har behov av en ordentlig speldator, men som däremot skulle kunna tänka mig att köpa en grafikdocka för en mindre peng så skulle det kunna vara ett alternativ :-).

Permalänk
Medlem

Trevligt att fler tillverkare verkar gå och använda samma kontaktdon, kanske kan det till att bli någon form av standard för detta!

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Jag förstår att det var onödigt för dig.
Men för t ex. mig som inte har behov av en ordentlig speldator, men som däremot skulle kunna tänka mig att köpa en grafikdocka för en mindre peng så skulle det kunna vara ett alternativ :-).

Och vad tycker/tror du är en "mindre peng" för en en grafikdocka? (priset är ju inte fastställt som vi vet)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Gillar konceptet starkt och datorn i sig ser riktigt bra ut i storlek och stil Synd bara att Razer tar i lite för mycket med bling-bling hela tiden :-/

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt!

Jag är dock rätt säker på att denna grafikdocka kommer kosta som ett as. Vi får se!

Permalänk
Medlem

Roligt koncept. Allt beror väl på vad dockan kostar... Vågar gissa på för mycket

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Så synd att alla dessa lösningar måste använda sig av en extern skärm.. Jag vill kunna använda laptopens skärm! Så meningslöst annars tycker jag.

Måste rätta mig själv. Enligt Ars Technica så går det!

"The external GPU can drive both the internal and external screens."

Amazing!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Hoppas på standard.
Lagom dyr ultrabook. Hyfsat dyr grafikkort o skärm. Min tanke.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Tycker att graikkortsdockan eller vad man ska kalla det, ser enormt ut vid första anblick. Troligen och förhoppningsvis är den mindre...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Utmärkt och slippa en stationär.

Permalänk
Medlem

@skog1s: Min används relativt ofta, då är det dock inte en enormt grym speldator men den klarar de flesta spel utan några större problem.

Använder den då man är på annan ort osv.

Permalänk

Varför verkar alla se framför sig att man ska släpa med sig dockan överallt?

Hela iden är ju att du ska ha en liten smutt bärbar att ta med i skolan eller till jobbet, båten eller vartsomhelst och sedan när du kommer hem, bara plugga in den i dockan och kunna köra de senaste spelen. Jag tror knappast att de som utvecklar dessa ser framför sig att man ska sitta med dockan i knät på bussen eller tåget...

Och , ja, om du ska till ett Lan så är det ju ändå betydligt enklare att ta med en docka och en liten laptop än din stationära.

Tycker det är en lysande ide som jag väntat på i bra många år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victorino:

Det känns som att det inte är värt att köpa 4k modellen om det bara skiljer upplösning och lagringsutrymme. Nu är det ju en personlig åsikt, jag behöver inte mycket lagringsutrymme på min reselaptop. Men 1440p modellen med 256Gb lagring hade nog varit en ganska trevlig bekantskap.

En skillnad är att QHD bara stödjer 70% av Adobe RGB, 4K-varianten klarar 100%.

Men det står inget om 1080p på Razers egna produktsida eller på andra hemsidor? @JonasT @emilakered

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

@guineapig:

Jag vet inte heller varför vissa verkar tro att man ska släpa med sig dockan överallt.
Hela iden bygger ju på det du säger.
Om dockorna kommer fungera lika bra som dom säger kan jag nog för första gången i mitt liv överväga att köpa en kraftfullare bärbar istället för att ha en lite klenare bärbar som man kan ha med sig och den påkostade stationära för spel.

Permalänk
Skrivet av kabex:

En skillnad är att QHD bara stödjer 70% av Adobe RGB, 4K-varianten klarar 100%.

Men det står inget om 1080p på Razers egna produktsida eller på andra hemsidor? @JonasT @emilakered

Det var ju inte okej... Då blir man väl illa tvungen att gå på 4K modellen

Visa signatur

Main: Chassi: Corsair Obsidian 350D|Mb: Asus ROG Maximus VI GENE |Cpu: i7 4770k|Kylning: Corsair H60 V2 |Gpu: EVGA GTX 780Ti KINGPIN edition|RAM: Kingston HyperX Predator Beast 16gb|Psu: Corsair HX850|SSD:Samsung EVO 840 512Gb, Samsung EVO 850 512Gb, Samsung EVO 850 120Gb |

Permalänk
Medlem

Trodde IGZO-paneler hjälpte till att eliminera feta skärmkanter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av confal:

@guineapig:

Jag vet inte heller varför vissa verkar tro att man ska släpa med sig dockan överallt.
Hela iden bygger ju på det du säger.
Om dockorna kommer fungera lika bra som dom säger kan jag nog för första gången i mitt liv överväga att köpa en kraftfullare bärbar istället för att ha en lite klenare bärbar som man kan ha med sig och den påkostade stationära för spel.

Vilka tror det? Kunde inte hitta någon som trott det i kommentarerna här.

Permalänk
Skrivet av Motherofgod:

Vilka tror det? Kunde inte hitta någon som trott det i kommentarerna här.

Det var inte riktat mot denna tråd specifikt utan mera mot ett allmänt resonemang på nätet och i andra tidigare trådar på t.ex. Sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av kabex:

En skillnad är att QHD bara stödjer 70% av Adobe RGB, 4K-varianten klarar 100%.

Men det står inget om 1080p på Razers egna produktsida eller på andra hemsidor? @JonasT @emilakered

Vi fick tydligen felaktig information i båset, det finns alltså endast QHD samt UHD-skärmar. Har ändrat detta i texten nu.

Permalänk
Inaktiv

Rätt bra av Razer att titta på Dancases A4-SFX, ta bort itx-moderkortet och sedan göra lådan större?

https://www.dan-cases.com/gallery.html

Permalänk
Medlem

Jag behöver en ultrabook. Älskar utseendet. Beställde den. Så var det med det.

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Medlem
Skrivet av HlMSELF:

Jag behöver en ultrabook. Älskar utseendet. Beställde den. Så var det med det.

Vart köpte du den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Vart köpte du den?

Skickades från m.sweclockers.com

Razerzone.com MyUS-adress. den ligger och väntar på mig för uthämtning hos DHL nu.
Slutsåld nu, så kommande beställningar skickas först den 26 feb...

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Medlem
Skrivet av HlMSELF:

Razerzone.com MyUS-adress. den ligger och väntar på mig för uthämtning hos DHL nu.
Slutsåld nu, så kommande beställningar skickas först den 26 feb...

Ok najs, tack för info.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon är intresserad av den, men om det är något ni undrar så kan ni ju alltid fråga så kanske jag kan ge något ljus i mörkret.

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Skrivet av HlMSELF:

http://s11.postimg.org/mq9jqe66r/20160203_164159.jpg
http://s11.postimg.org/y3w31lgpf/20160203_164221.jpg

Vet inte om någon är intresserad av den, men om det är något ni undrar så kan ni ju alltid fråga så kanske jag kan ge något ljus i mörkret.

Vad gav du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskingevär:

Vad gav du?

För datorn, 8300:-, frakt 1100. Slapp tullen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598