Steam bekräftar Rise of the Tomb Raider till PC i januari

Permalänk
Melding Plague

Steam bekräftar Rise of the Tomb Raider till PC i januari

Officiella uppgifter blandat med rykten har tidigare pekat på att Rise of the Tomb Raider når PC tidigt 2016. Nu bekräftar spelbutiken Steam att lanseringen sker redan i januari.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Smått taggad! Tomb Raider 2013 var riktigt bra!
Hoppas inte det blir buggfest nu bara...

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag köpte faktiskt Rise of the Tomb Raider till Xbox 360 och spelar det nu, för jag trodde att PC-versionen inte skulle komma innan slutet feb/början mars 2016.

Kanske man skall avvakta lite då och spela med betydligt bättre grafik och mer än 30fps (med dippar till ~20-25) för en bättre upplevelse då ?

Spelet i sig är RIKTIGT bra.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Taggaa!! 2013 spelet var riktigt bra, saknar det också så det ska bli kul att spela detta!

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

Ännu en anledning att få tag i ett nytt grafikkort. Detta är helt klart en titel av väldigt få som jag måste spela efter att ha kört föregångaren.

Permalänk
Medlem

Fan va nice! hoppas på en bra port nu då.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tror jag väntar till en rea, tycker inte det är kul att de gjorde som de gjorde med tidsexklusivitet för XBone.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Baxtex:

Tror jag väntar till en rea, tycker inte det är kul att de gjorde som de gjorde med tidsexklusivitet för XBone.

Butter då
Skall du bojkotta ett tag för att de släppte till en plattform, och sedan köpa det ändå.. eller hur menar du?

De gjorde det exklusivt för Xbox One och Xbox 360, inte bara One.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Butter då
Skall du bojkotta ett tag för att de släppte till en plattform, och sedan köpa det ändå.. eller hur menar du?

De gjorde det exklusivt för Xbox One och Xbox 360, inte bara One.

Ja, Squareenix borde väl få mindre pengar om jag betalar 99kr eller 599kr?

Permalänk
Entusiast

Nice!
Var riktigt nära på att köpa det till mitt Xbox 360 men jag tog mitt förnuft till fånga i sista stund och väntade, nu är jag glad för det

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Baxtex:

Ja, Squareenix borde väl få mindre pengar om jag betalar 99kr eller 599kr?

Haha, ja kanske lite, men skall man visa att något är fel (i detta fall då) - så skall du bojkotta helt - köp det inte.
Annars blir det lite halv-dant tycker jag.

Men men, vi är nog överens om att det förra var ett bra spel, och det nya troligtvis kommer vara detsamma.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag hade kul när jag spelade igenom förra. Men det är lite väl enkelspårigt för min smak. Man hade nästan lika gärna kunnat se en film

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Uzanar:

Nice!
Var riktigt nära på att köpa det till mitt Xbox 360 men jag tog mitt förnuft till fånga i sista stund och väntade, nu är jag glad för det

Haha, som jag då, men köpte det ändå till 360 då jag fick tag på en kopia till ett riktigt bra pris!

... men som sagt, grafiken hänger inte riktigt med längre, så det blir nog ett köp på PC ändå.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag kom inte så långt i 2013 innan jag tröttnade. Minns att det var en lite by, grottor och vargar(?). Blir spelet bättre än så? Älskade TR på PS1 men fick inte alls den känslan i 2013.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Härligt! Har nyss beställt en ny TV och en Steam Link, detta spelet kommer bli perfekt till soffan!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Undrar vad systemkraven blir, kan man köra spelet maxat i 1200p med en 4-5 år gammal dator må tro?

Permalänk
Medlem

Fanken va nice! Gillade TR2013 riktigt mycket och vad jag hört så är det liknande fast ännu bättre på nästan alla punkter. Hoppas det är lika optimerat som föregångaren också, TR2013 flöt hur bra som helst och var riktigt snyggt.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Säger som många andra Tomb Raider fans där ute, detta är inget Tomb Raider spel. Man har bara satt en ny etikett på ett spel och därav kallat det för Tomb Raider, det följer inte något av de "äldre" spelens mönster eller upplägg överhuvudtaget.
Tomb Raider 13 måste varit det enklaste spelet i mannaminne när det släpptes. Klicka här, gå automatiskt dit, få instruktioner för vad du ska göra och när du ska göra. Så lönge man klarade av att hantera kombinationerna för spelet så var det ju hur lätt som helst. Inget open world explorande, inga kryptiska pussel som man var tvungen att gå fram och tillbaka till för att lösa.

Nej tack, detta avstår jag ifrån.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag kom inte så långt i 2013 innan jag tröttnade. Minns att det var en lite by, grottor och vargar(?). Blir spelet bättre än så? Älskade TR på PS1 men fick inte alls den känslan i 2013.

Det är för att det inte är ett Tomb Raider. Dom har bara tagit ett nytt spel och slappat en annan etikett på't.
Vill du ha nostalgikänsla och spela de gamla Tomb Raider spelen finns dom ju att köpa till pc, alla finns på Steam va jag vet. Men om man som jag känner efter att tag att man har tröttnat på de gamla spelen och redan varvat dom ett par 100 gånger eller nåt i den stilen...så finns det en sak jag tycker du ska testa.
Tomb Raider Level Editor eller TRLE som det också kallas. Custommade banor, allting bygger på Tomb Raider 4 i grund och botten. Här inne finns det hur många sköna spel som helst, vissa är enormt svåra, därför att det är fans som gjort dom och inte något girigt företag.
Ett av de bättre som jag just nu spelar, och har spelet igenom 1 gång är King Arthur Project http://www.trle.net/sc/levelfeatures.php?lid=2589
Ladda hem det och testa tycker jag för att få den där nostalgikänslan tillbaka

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Det är för att det inte är ett Tomb Raider. Dom har bara tagit ett nytt spel och slappat en annan etikett på't.
Vill du ha nostalgikänsla och spela de gamla Tomb Raider spelen finns dom ju att köpa till pc, alla finns på Steam va jag vet. Men om man som jag känner efter att tag att man har tröttnat på de gamla spelen och redan varvat dom ett par 100 gånger eller nåt i den stilen...så finns det en sak jag tycker du ska testa.
Tomb Raider Level Editor eller TRLE som det också kallas. Custommade banor, allting bygger på Tomb Raider 4 i grund och botten. Här inne finns det hur många sköna spel som helst, vissa är enormt svåra, därför att det är fans som gjort dom och inte något girigt företag.
Ett av de bättre som jag just nu spelar, och har spelet igenom 1 gång är King Arthur Project http://www.trle.net/sc/levelfeatures.php?lid=2589
Ladda hem det och testa tycker jag för att få den där nostalgikänslan tillbaka

Å dra på trissor! I runda slängar tre euro för I, II och III. Frågan är om man vågar spela igenom dom igen, är rädd att man hittar buggar och att spelet inte alls är så perfekt som man minns det. Får kanske dra ner tjock tvn från vinden och koppla in PS1:an och köra, känns som risken för win är större då. Tack för tipset om TR level editor, är absolut något som ska kollas upp!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Alla ni som tänker bojkotta, ni hjälper verkligen PC-spelplattformen och skapar incitament för utvecklare att lägga energi på spelsläppen där... not.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Å dra på trissor! I runda slängar tre euro för I, II och III. Frågan är om man vågar spela igenom dom igen, är rädd att man hittar buggar och att spelet inte alls är så perfekt som man minns det. Får kanske dra ner tjock tvn från vinden och koppla in PS1:an och köra, känns som risken för win är större då. Tack för tipset om TR level editor, är absolut något som ska kollas upp!

Glömde nämna dock att en del av trle spelen kräver att man har just TR4 installerat, alla gör inte det. Bla spelet jag länkade till. Har ett tips till ang just trle: kolla in Badassgamez på Youtube, han har lakt upp walkthroughs till ett antal trle, bla just king arthur project.

https://m.youtube.com/channel/UCTOlN_wxzEUwQMLt8Cu--wg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot detta, hoppas att det kommer tidigare än 29 januari. Detta är ett av dom spelen som har störst chans att bli årets spel 2016.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Ja, Squareenix borde väl få mindre pengar om jag betalar 99kr eller 599kr?

Nej. Företaget du köper in det ifrån för mindre pengar. Squareenix har fortfarande fått exakt lika mycket pengar oberoende.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

RIKTIGT bra spel, förbättrat på alla sätt mot förra spelet, som också var ett mycket bra spel.
Kommer köpa det till PC också när det är släppt så man får spela med tangentbord och mus, som spel ska spelas

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

BRA, vi pc spelare har väntat tillräckligt.

Har inte sett ett klipp på spelet då jag vill bli överraskad. Gilla förra så lär gilla detta med, ska bli kul, ett givet köp

Permalänk
Inaktiv

ser inte ens ut som lara croft vilket var ikoniskt för spelet, är dissapoint. (inte för att Lara Croft är supersnygg enligt mig men ändå cool och ikonisk)

Permalänk
Medlem

@Adam West: Man tackar så mkt för tipsen! Är en gammal (bokstavligen) fan av Lara Crofts äventyr!
Alltid på PC...

Visa signatur

☺ Jag gör aldrig fel, bara smärre misstag ☺